پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

یا استیم تراپ Steam Trap تجهیزاتی هستند که به صورت خودکار کنداس خطوط گازی همچون بخار و هوا و سایر گازها را جدا و به بیرون خطوط منتقل می کنند . تله بخار ها کاربرد وسیعی دارند . . این دستگاه به صورت مکانیکی بدون نیاز به انرژی خارجی این عمل تخلیه ی کندانس را انجام می دهد . ما در این مقاله سعی به برطرف کردن سوالات مصرف کنندگان در خصوص استیم تراپ برآمدیم ، ضمن اینکه انواع تله بخار در برندهای متنوع را که در ویترین خود جهت فروش عرضه می نماییم را به معرض نمایش درآورده باشیم. مطلب زیر چکیده مقاله تله بخار می باشد ، جهت مشاهده کامل مقال بر روی لینک تله بخار کلیک نمایید.

اما سوال اصلی علت نیاز به تله بخار است ؟ اغلب در خطوط بخار به علت مسیر طولانی ، تغییر مسیر ها ، استفاده چندین باره بخار و … بخشی از آن به صورت تقطیر شده و به صورت کندانس در لوله جریان پیدا می کند . کندانس به وجود آمده باعث ایجاد مشکلات می شود . که با استفاده از تله بخار Steam Trap   این کنداس از بخار جدا و به بیرون منتقل می گردد .

مشکلات که با ایجاد کنداس ایجاد خواهد شد چیست ؟ در وحله ی اول وجود کندانس در خط بخار باعث پایین آمدن دمای بخار می شود که این امر باعث پایین آمدن راندمان انرژی و صرف هزینه و زحمت بیشتر جهت بالا بردن مجدد دمای بخار می شود . مشکل دیگر وجود کندانس امکان خسارت به فراورده ی نهایی و نیز تاسیسات و ادوات مه از بخار تغذیه می شوند باشد . همچنین وجود کندانس زیاد در خطوط امکان ایجاد ارتعاش و صدای ناهنجار نهایتا ایجاد خسارت به پایپینگ گردد. در نهایتا به این نتیجه خواهید دسید که نصب تله بخار در خطوط بخار یک ضرورت است نه یک انتخاب . در ادامه به معرفی چند نمونه تله بحار پرداخته ایم.

تله بخار

تله بخار ترموستاتیک TS21

تله بخار ترموستاتیک TS21 عیوض تکنیک با کد اختصاری تله بخار TS21 ارائه می گردد . این استیم تراپ Steam Trap Thermostatic همانطور که از نامش پیداست بر مکانزیم ترموستات عمل می نماید . در واقع در این تراپ یک عدد ترموستات در نظر گرفته شده است که با قرار گرفتن کندانس بر پشت آن منقبض شده و مسیر خروجی باز می گردد . بعد تخلیه کندانس ، مجدد با منبسط شدن ترموستات مسیر خروجی کندانس بسته می شود . تله بخار ترموستاتیکی TS21 به صورت دفعی عمل می نماید. جهت بررسی کامل محصول تله بخار FT10 ، سفارشگذاری و خرید بر روی لینک تله بخار ترموستاتیک TS21 عیوض کلیک نمایید .

از تله بخار ترموستاتیک عیوض تکنیک جهت تخلیه کندانس در حجم پایین مورد استفاده قرار می گیرد . این تراپ در سایزهای 3/8 , 1/2 , 3/4 و 1 اینچ رزوه در استاندارد NPT و یا BSP تولید می گردد . متریال بدنه و متعلقات داخلی نیز از استیل می باشد . ماکزیمم فشار طراحی تله بخار ترموستاتیکی TS21 عیوض PN40 در دمای T2502c می باشد . از این تله بخار ترموستاتیکی در اتوبخار صنعتی ، اتوکلاو ، ژاکت بخار و صنایع غذایی و بهداشتی و نفت و پتروشیمی استفاده می گردد . به طور کلی بازه ی مصرف گسترده ای دارد . همچنین محدودیت نصب ندارد و در انواع حالت عمودی ، افقی و زاویه دار قابل نصب می باشد.

تله بخار TS21

تله بخار فلوتر ترموستاتیک FT10

تله بخار شناوری عیوض تکنیک مدل تله بخار FT10 از نوع فلوتر ترموستاتیکی Steam Trap Float and Thermostatic می باشد . این نوع استیم تراپ ها دو منظوره می باشند . یعنی علاوه بر جداسای کندانس وظیفه ی هواگیری خطوط بخار را نیز بر عهده دارند . شناور دستگاه وظیفه ی خارج کردن کندانس به صورت تدریجی را دارد و ترموستات نیز وظیفه ای هوا گیری را عهده دار است . با توچه نمود که مجرای خروجی هر یک ، منفک بوده وتاثیر برعملکرد دیگری ندارند . از ویژگی های تله بخار شناوری عیوض تکنیک تیپ FT10 هدر نرفتن بخار در زمان تخلیه ی کندانس جمع شده ی باشد . جهت بررسی کامل محصول تله بخار فلوتر ترموستاتیک FT10 ، سفارشگذاری و خرید بر روی لینک تله بخار فلوتر ترموستاتیک FT10 عیوض کلیک نمایید .

تله بخار فلوتر ترموستاتیک FT10 در متریال بدنه چدن داکتیل GGG.40 و متعلقات داخلی استیل SS304 تولید گردیده است .  البته نمونه فولادی این تله بخار با تحمل فشار بالاتر با مدل FT44 عیوض نیز ، قابل ارائه می باشد . همانطور که اشاره شد نوع نصب به صورت افقی در اتصال های رزوه ای و یا فلنجی می باشد . سایز تله بخور فلوت ترموستاتیک عیوض تکنیک FT10 در 1/4 1 و 1/2 1 و 2 اینچ می باشد . البته جهت سایزهای پایین تر می توانید به مدل تله بخار FT14 عیوض رجوع نمایید که در مدل افقی نصب و عمودی نصب ارائه می گردند . مشاهده نمونه مشابه تله بخار فلوتر ترموستاتیک از برند تاسیسات بخار اصفهان .

تله بخار FT10

منبع : دیجی بخار      www.DigiBokhar.ir

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان