پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

ترید اریا

ریبیت اصطلاحی است که در اکثر کسب و کارها استفاده شده و معنای آن، کاهش یا بازپرداخت بخشی از درآمدهاست. به عنوان مثال، اگر شما بتوانید محصولی را برای یک شرکت بفروشید، بخشی از درآمد حاصل از آن به خود شما (یا نماینده‌ی فروش) داده خواهد شد. ریبیت به نوعی به معنای همکاری در فروش بوده و مفهومی است که در علم بازاریابی استفاده می‌شود. بازار فارکس به عنوان بزرگترین بازار مالی دنیا و همچنین کارگزارن آن، یعنی بروکرها نیز از این مفهوم استفاده کرده و برای تشویق افراد به استفاده از خدمات ارائه شده توسط کارگزاری‌ها، طرح‌های مختلف ریبیت را اجرا کرده‌اند که عموما از آن با عنوان ریبیت کش بک یا همان بازپرداخت نقدی یاد می‌شود. اگرچه ریبیت فارکس دقیقا طرحی از بازاریابی است، اما ساز و کار آن تفاوت دارد، چراکه بروکرها اساسا واسطه‌های خدماتی بوده و چیزی را برای فروش نگذاشته‌اند.

ریبیت فارکس چیست؟

ریبیت فارکس مشوقی است که توسط بروکرها ارائه می‌شود. هنگامیکه شما یک حساب معاملاتی نزد بروکر معتبر خود باز کرده و معامله می‌کنید (چه خرید و چه فروش)، مبلغی به عنوان کارمزد انجام معاملات از حساب شما کسر خواهد شد. این کارمزد به سه شکل مختلف از جمله اسپرد، کمیسیون و یا نرخ بهره یا همان سواپ در حساب شما منظور خواهد شد. فارغ از مدل انتخابی بروکر برای کسب درآمد، در انتها تریدر به ازای هر معامله، مبلغی را به بروکر پرداخت خواهد کرد. ریبیت فارکس به معنای بازپرداخت تمام یا بخشی از این کارمزد دریافت شده توسط بروکرها بوده و بسته به بروکری که انتخاب می‌کنید، هم میزان کارمزد متفاوت است و هم میزان ریبیت در نظر گرفته شده. برای اینکه با مفهوم کامل ریبیت فارکس آشنا شوید، این مقاله را مطالعه کنید.

ریبیت چیست

نکته‌ی دیگری که در بازار فارکس وجود دارد این است که ریبیت مستقیما به تریدر پرداخت نشده و آن را به حساب آی بی یا همان فرد معرف واریز کرده و سپس آی بی تصمیم می‌گیرد که چه میزان از این مبلغ بازپرداختی را به حساب شما واریز کند. برای اینکه بدانید بهترین آی بی در هر بروکر چیست، ابتدا باید با مفهوم خود آی بی آشنا شوید. در ادامه، IB توضیح داده خواهد شد.

آی بی فارکس کیست؟

هر کجا که طرح‌های مدرن بازاریابی انجام شود، حتما باید نماینده‌ای برای آن وجود داشته باشد. آی بی‌ها، نمایندگان بروکرهای مختلف بوده و با معرفی خدمات آن کارگزاری به تریدرها و جذب تریدر جدید برای بروکر، پاداش دریافت می‌کنند. از آنجاییکه هیچ محدودیتی برای فعالیت آی بی در بروکرهای مختلف وجود ندارد، هر آی بی می‌تواند همزمان با تمامی بروکرها همکاری کرده و مشتریان جدیدی را به هر کدام معرفی کند. آی بی یا همان Introducing Business فرد یا مجموعه‌ای است که با تحلیل عمیق و کاربردی خدمات هر بروکر، به تریدرها اطلاع می‌دهد که کدام کارگزاری برای چه سبک معاملاتی مناسب‌تر بوده و در حقیقت آن‌ها را ترغیب به استفاده از خدمات یک بروکر می‌کند. بازهم باید تاکید شود که آی بی جزو کارمندان یا زیرمجموعه‌ی یک بروکر مشخص نبوده و بیشتر در نقش مشاور یا راهنمای تریدرها فعالیت می‌کند.

هر آی بی می‌تواند بی نهایت زیر مجموعه داشته باشد، این بدان معناست که می‌تواند تریدرهای بسیار زیادی را به بروکر معرفی کرده و در ازای آن، پاداش دریافت کند. اما دقت داشته باشید که پاداش از محل ریبیت پرداخت شده که خود ریبیت نیز از محل انجام معاملات محاسبه می‌شود. اکثر آی بی‌های قدیمی و معتبر، بیشتر پاداش را به خود تریدر پرداخت خواهند کرد و تنها درصد اندکی را به عنوان پاداش نهایی خود، دریافت خواهند کرد. به همین جهت نیز برای دریافت ریبیت، ابتدا باید یک بروکر معتبر انتخاب کرده و سپس مطمئن شوید که آی بی شما، بیشتر مبلغ را به حساب شما واریز خواهد کرد.

بهترین آی بی فارکس کدام مجموعه است؟

یکی از موفق‌ترین آی بی‌های فارکس که 65 درصد از ریبیت دریافتی را به حساب تریدر واریز می‌کند، ترید اریا است. این مجموعه با هدف آموزش فارکس و معرفی بروکرهای معتبر برای ایرانیان تاسیس شده و اندیکاتورها و دستیارهای معاملاتی اختصاصی را به مشتریان خود ارائه می‌کند. این در حالی است که بسیاری از آی بی ها هیچ ریبیتی به تریدر پرداخت نکرده و یا نهایتا تا سقف 50 درصد واریز می‌کنند. نکته‌ی مثبت ترید اریا در این نکته است که اولا با تمامی بروکرهای معتبر همکاری داشته و ثانیا اینکه محاسبه و پرداخت ریبیت در این آی بی کاملا خودکار و اتوماتیک بوده و مبلغ ریبیت تریدر در اول هر ماه میلادی، واریز خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با ترید اریا برروی این لینک کلیک کنید.

کدام بروکرها ریبیت پرداخت میکنند؟

تقریبا تمامی بروکرها طرح تشویقی ریبیت کش بک را ارائه کرده‌اند. اما از این میان، بروکرهای ارانته، آلپاری و روبو فارکس جزو پیشگامان پرداخت این طرح مشوق هستند. از آنجاییکه تفاوت چندانی میان طرح ریبیت ارائه شده در این کارگزاری‌های معتبر وجود نداشته و هر سه در بالاترین سطح کیفیتی هستند، اجازه دهید تا سایر خدمات یکی از این سه بروکر فارکس را به شکل دقیق‌تری بررسی کنیم. بروکر ارانته اگرچه نسبتا به سایرین سن و قدمت کمتری دارد، اما با شروع طوفانی خود و حفظ کیفیت توانسته تبدیل به یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌ها برای تریدرهای ایرانی شود. به همین جهت نیز در این مقاله، این کارگزاری قدرتمند فارکس را بررسی خواهیم کرد.

بروکر ارانته

بازار ایران تا کنون در اختیار چند بروکر بسیار قدیمی از جمله فیبوگروپ، آلپاری، روبو فارکس و .. بود. اما زمانیکه ارانته وارد میدان شد، تقریبا همه چیز به نفع این کارگزاری جوان اما قدرتمند تغییر کرد. این کارگزاری فعالیت خود را از سال 2018 میلادی شروع کرد، اما ورود آن به ایران تا سال 2021 محقق نشد. جالب است بدانید که ارانته در مدت یک سالی که وارد بازار ایران شده، توانسته مشتریان بروکرهای قدیمی دیگر را به سمت خود بکشاند. این تغییر بروکر قطعا بی دلیل نبوده و به دلایل متعددی از جمله پایین بودن کارمزد، تیم قدرتمند پشتیبانی به زبان فارسی، تنوع دارایی‌های قابل معامله، تنوع پلفترم‌های معاملاتی و مهمتر از همه، داشتن هر دو رگولاتوری معتبر FSA و CySec بوده است.

چرا ایرانیان ارانته را انتخاب میکنند؟

بازار ایران همواره یکی از بهترین بازارها برای تمامی فعالان اقتصادی بوده است. دلیل آن نیز جمعیت نسبتا بالا، نبود جایگزین‌های داخلی و فرهنگ و دانش بهتر ایرانیان نسبت به کشورهای همسایه بوده است. از طرف دیگر، به دلیل وجود تحریم‌ها، ارائه‌ی خدمات به ایرانیان چندان ساده نبوده و باید مسیرهای جایگزینی را برای این کار، در نظر گرفت. اولین و مهمترین مشکل در این مسیر، ایجاد راه نقل و انتقالات مالی بوده که ارانته توانسته به خوبی از پس آن بر بیاید.

مشکل دوم، عدم ارائه‌ی پشتیبانی به زبان محلی است که اکثر بروکرها از زیر بار آن شانه خالی کرده و ترجیح می‌دهند که تیم پشتیبانی فقط به زبان انگلیسی مسلط باشد. اما با توجه به تعداد زیاد کاربران پارسی زبان (ایران، افغانستان و تاجیکستان)، از بروکر معتبر انتظار می‌رود که تیم پشتیبانی فارسی زبان را پیش از ورود به خاورمیانه و ایران، تشکیل داده باشد. به همین جهت نیز بروکر ارانته به محض ورود، توانست تبدیل به یکی از بروکرهای محبوب ایرانیان شود. چرا که تیم پشتیبانی فارسی زبان آن در هر لحظه، آماده‌ی حل مشکلات تریدرها است.

ارانته کمترین مبلغ برای ورود به بازار فارکس را تنها 50 دلار در نظر گرفته و می‌توانید با این عدد، حساب معاملاتی از انوع ECN (استاندارد) باز کرده و از اهرمی تا 500 برابر استفاده کنید. اسپرد این حساب شناور بوده و از 1 پیپ شروع می‌شود. جالب است بدانید که این مقدار اسپرد در میان تمامی بروکرها، بهترین نرخ بوده و قطعا باعث شده تا بسیاری از تریدرها بدون شک و تردید، از خدمات این کارگزاری استفاده کنند. علاوه بر این مورد، هر زمان که حساب خود را شارژ کنید، بروکر ارانته 30 درصد مبلغ را به شکل بونوس (علاوه بر مبلغ شارژ) به شما هدیه می‌دهد.

چه چیزی در ارانته فارکس معامله میشود؟

سبد معاملاتی ارائه شده در این کارگزاری گسترده بوده و در آن، 48 جفت ارز فارکس، فلزات گران‌بها (از جمله طلا، نقره، پالادیوم و پلاتین)،  انرژی (نفت شرکت‌های بزرگ دنیا و گاز در مدل‌های مختلف)، کالاها (قهوه، شکر، پنبه، کتان و ...)، 9 شاخص بورس بزرگ دنیا (از جمله داوجونز، اس ان پی، ژاپن، آلمان، استرالیا)، رمزارزها (از جمله بیتکوین، اتریوم، لایتکوین، ریپل و ...) و بیش از 100 سهام شرکت‌های معتبر بین‌المللی ارائه شده است.

همانطور که مشاهده می‌کنید، این کارگزاری هم تنوع خوبی در جفت ارزها داشته و هم سبد معاملاتی سهام آن بسیار متنوع است. از جمله شرکت‌هایی که می‌توانید سهام آن‌را در ارانته فارکس (بله! نام دیگر این کارگزاری، ارانته فارکس است) کنید، می‌توان به اپل، آمازون، تسلا، گوگل، بانک آمریکا و ... اشاره کرد. این‌ها سهام‌هایی هستند که در کمتر کارگزاری‌ای ارائه شده‌اند و از این جهت می‌توان فهمید که چرا بروکر Errante توانسته ظرف مدت سه سال، نام سایر بروکرها را کمرنگ کند.

ارانته فارکس

افتتاح حساب در کارگزاری ارانته

برای اینکه از خدمات بی نظیر این کارگزاری فارکس استفاده کرده و معاملات خود را با بیشترین سود انجام دهید، بهتر است شما نیز از طرح ریبیت کش بک ارانته استفاده کنید. برای این کار کافی است تا هنگام افتتاح حساب در این کارگزاری، ترید اریا (که پیشتر معرفی) شد را به عنوان آی بی خود معرفی کنید و بیشترین میزان ریبیت کش بک را دریافت کنید. فرآیند افتتاح حساب در این کارگزاری نسبتا ساده است، اما باید دقت کنید که مراحل افتتاح حساب (خصوصا قسمت مربوط به تکمیل اطلاعات حساب معاملاتی) را به درستی انجام دهید. برای این کار، مقاله بروکر ارانته را مطالعه کنید تا روش صحیح ثبت نام در وبسایت اصلی ارانته را یاد بگیرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان