پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

بیت کوین اولین و محبوب ترین ارز دیجیتال در جهان است و در حال حاضر بیش از 5000 ارز رمزنگاری شده در بازار وجود دارد. در حالی که می توانید از ارز رمزنگاری شده برای پرداخت و خرید استفاده کنید ، اکثر مردم از آن به عنوان یک سرمایه گذاری استفاده میکنند. در این مقاله به معرفی 5  ارز دیجیتال برتر که در سال 2021 ارزش سرمایه گذاری دارند، میپردازیم.

معیار های انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

پیش از هر چیز اجازه دهید برخی از مهمترین معیارهایی که هنگام انتخاب یک ارز برای سرمایه گذاری باید در نظر گرفته شود را بررسی کنیم.

بسیاری از سرمایه گذاران ممکن است برای انتخاب یک ارز تنها به بررسی لیست قیمت ارزهای دیجیتال بسنده کنند و با معیار قرار دادن قیمت اقدام به خرید یک ارز نمایند. اما مسائل دیگری نیز وجود دارد که باید درنظر گرفته شود.

قدمت و تارخچه رمز ارز 

ارز دیجیتال چند سال است که وجود دارد؟ ارزهای رمزپایه جدید بلافاصله منتفی نیستند ، اما داشتن داده های تاریخی برای مقایسه به شما کمک می کند تا ببینید عملکرد یک پروژه تا کنون چگونه بوده است.

عملکرد پیشین

عملکرد این پروژه و ارز آن در طول سالهای فعالیت خود چگونه بوده است؟ اگر ثبات قیمت را مشاهده می کنید ، این نشانه خوبی است. اگر متوجه شدید که ارز رمزنگاری شده در حال افزایش است و با گذشت زمان ارزش بیشتری پیدا می کند ، این حتی بهتر است.

فناوری

این پلتفرم از نظر قابلیت استفاده و امنیت چگونه با سایرین مقایسه می شود؟ اولین چیزی که می خواهید به دنبال آن باشید سرعت انجام معاملات است. شبکه باید بتواند ترافیک معاملات را به راحتی مدیریت کند تا به مقبولیت و پذیرش برسد.

نرخ پذیرش

چند نفر روی ارز دیجیتال مورد نظر شما سرمایه گذاری می کنند؟ وقتی میزان پذیرش بالایی را مشاهده می کنید ، این بدان معناست که ارز مورد نظر نقدینگی بهتری دارد بنابراین تقاضا برای آن بیشتر است و احتمالا قیمت آن رشد خواهد داشت. علاوه بر این خرید و فروش آن نیز آسان است.

5 ارز دیجیتال برتر برای سرمایه گذاری

در ادامه با در نظر گرفتن معیار های بالا 5 ارز برتر برای سرمایه گذاری در سال 2021 لیست شده است.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین قدیمی ترین ارز دیجیتال موجود در بازار است. با قیمت ، مارکت کپ و حجم بسیار بالاتر از سایر گزینه های سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بیت کوین رهبری این بازار را بر عهده دارد. حتی با وجود هزاران ارز رمزنگاری شده دیگر در بازار ، بیت کوین همچنان بیش از 40  درصد از ارزش بازار ارزهای رمزنگاری شده را به خود اختصاص می دهد.

بسیاری از مشاغل و شرکت های بزرگ در حال حاضر بیت کوین را به عنوان روش پرداخت قبول می کنند، که این رمز ارز را به یک سرمایه گذاری هوشمند تبدیل می کند.

ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین: ارزش بیت کوین تمایل زیادی به نوسان دارد. ممکن است شاهد افزایش یا کاهش قیمت هزاران دلار در هر ماه باشید. دلیل دیگر برای تجدید نظر در سرمایه گذاری در بیت کوین ، قیمت آن است. اکثر مردم نمی توانند یک بیت کوین کامل بخرند از سوی دیگر بسیاری ممکن است فکر کنند که ارزهای ارزان تر جای بیشتری برای سود دارد.

اتریوم (ETH)

اتریوم با بیت کوین متفاوت است زیرا تنها یک ارز رمزنگاری شده نیست. اتریوم شبکه ای است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد ارز دیجیتال خود را با استفاده از شبکه اتریوم ایجاد کنند. در حالی که اتریوم از نظر ارزش بیت کوین بسیار عقب است ، از سایر رقبا نیز بسیار جلوتر است و در رتبه دوم بازار درست پشت سر بیت کوین قرار دارد.

ریسک سرمایه گذاری در اتریوم: تراکنش های اتریوم زمان زیادی برای پذیرش نیاز دارند و کارمزدهای آنها نیز بالا است به همین دلیل بسیاری این ارز را مورد انتقاد قرار می دهند.

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین رمز ارز بومی صرافی بایننس است که با استفاده از آن کاربران می توانند برای هزینه های معاملات تخفیف دریافت کنند. بر خلاف سایر ارزهای رمزنگاری شده ، بایننس کوین  روند آهسته اما ثابت را پس از سال 2017 ادامه داد. به دلیل عملکرد قیمت این رمز ارز و مکانیزم توکن سوزی دوره ای که دارد ، بایننس کوین یکی از پایدارترین گزینه های سرمایه گذاری است و ریسک بسیار کمی دارد.

ریسک سرمایه گذاری در بایننس کوین: چیزی که Binance Coin را از رقبای خود متمایز می کند این است که توسط یک شرکت به جای گروهی از توسعه دهندگان فناوری ایجاد شده است. اگرچه تعهد بایننس کوین به حفظ بلاک چین قوی بسیاری از شک و تردیدها را برطرف کرده است، اما برخی از سرمایه گذاران درباره این ارز رمزنگاری شده و مسائل امنیتی احتمالی آن تردید دارند.

کاردانو (ADA)

 

شبکه کاردانو یکی از رقبای اصلی اتریوم است. برای انجام معامله با کاردانو انرژی و هزینه کمتری نسبت به شبکه بزرگتری مانند بیت کوین صرف می شود. این بدان معناست که معاملات سریعتر و ارزان تر هستند.کاردانو به طور مداوم توسعه خود را بهبود می بخشد و از قابلیت های جدید رونمایی میکند. قیمت پایین این رمز ارز در حال حاضر نشان دهنده پتانسیل بالای آن برای رشد است.

ریسک سرمایه گذاری در کاردانو: حتی با وجود یک شبکه بهتر ، کاردانو ممکن است نتواند با ارزهای رمزنگاری شده بزرگتر رقابت کند. پذیرندگان کمتر به معنای توسعه دهندگان کمتر است. این برای اکثر سرمایه گذاران که می خواهند نرخ پذیرش بالایی را ببینند ، جذاب نیست. این پلتفرم برنامه های بزرگی دارد ، اما در مورد اینکه آیا می تواند از این پتانسیل استفاده کند ، تردید وجود دارد.

چین لینک (LINK)

 

چین لینک به دلایل مختلفی از جمله قیمت مناسب و کاربردهای منحصر بفرد برای سرمایه گذاران جذاب است. همچنین ثابت شده است که می تواند ارزش خود را افزایش دهد و هنوز فضای زیادی برای رشد آن  وجود دارد. چین لینک در صرافی های بزرگ و معتبری لیست شده است و حجم معاملات قابل توجهی دارد.

ریسک سرمایه گذاری در چین لینک: در حالی که هنوز بالای هزاران ارز رمزنگاری شده دیگر برای سرمایه گذاری وجود دارد، حجم و ارزش بازار چین لینک کمتر از ارزهای رمزنگاری جذاب تر است.

02

چگونه ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنیم؟

خرید و فروش ارزهای دیجیتال هم از طریق صرافی های بین المللی و هم از طریق صرافی های ایرانی امکان پذیر است.

شما می توانید با استفاده از خدمات تمام اتوماتیک و 24 ساعت خرید و فروش ارزهای دیجیتال در سایت پی 98 اقدام به خرید رمز ارزهای معرفی شده در کنار خرید دوج کوین، خرید شیبا و خرید و فروش بیش از 500 رمز ارز دیگر به صورت لحظه ای و با پرداخت ریالی نمایید.

اگر قصد خرید و فروش در صرافی های بین المللی را دارید می توانید ابتدا با استفاده از خرید تتر و یا خرید سایر رمز ارزها حساب کاربری خود در صرافی خارجی را شارژ نمایید و سپس اقدام به خرید و فروش در این پلتفرم ها نمایید. توجه داشته باشید که خرید و فروش با پرداخت ریالی و با استفاده از کارت های بانکی ایرانی در صرافی های خارجی با توجه به تحریم های اعمال شده علیه ایران امکان پذیر نمی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان