قیمت دلار | قیمت دلار در بازار

جدیدترین قیمت دلار در بازار امروز | قیمت دلار در هفتمین روز آذر ثابت ماند

قیمت ارز دولتی امروز دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ توسط بانک مرکزی اعلام شد که بر این اساس، نرخ دلار آمریکا بدون تغییر همچنان چهار هزار و ۲۰۰ تومان باقی مانده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 29 هزار تومان را طی کند. امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند. قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار  امروز ثابت ماند.

قیمت ارز دولتی امروز دوشنبه ۷ آ‌ذر ۱۴۰۱ توسط بانک مرکزی اعلام شد.

بر این اساس، نرخ دلار آمریکا بدون تغییر همچنان چهار هزار و ۲۰۰ تومان باقی مانده است. همچنین یورو با قیمت ۴۳,۶۵۷ ریال، پوند انگلیس با قیمت ۵۰,۷۹۵ ریال، فرانک سوییس ۴۴,۴۲۷ ریال رقم خورد.

نرخ ارز    ۱۴۰۱/۰۹/۰۷

USD دلار آمریکا ۴۲,۰۰۰

GBP پوند انگلیس ۵۰,۷۹۵

CHF فرانک سویس ۴۴,۴۲۷

SEK کرون سوئد ۴,۰۲۷

NOK کرون نروژ ۴,۲۵۰

DKK کرون دانمارک ۵,۸۷۲

INR روپیه هند ۵۱۵

AED درهم امارات متحده عربی ۱۱,۴۳۷

KWD دینار کویت ۱۳۶,۱۰۱

PKR100 یکصد روپیه پاکستان ۱۸,۷۶۲

JPY100 یکصد ین ژاپن ۳۰,۲۰۴

HKD دلار هنگ کنگ ۵,۳۷۶

OMR ریال عمان ۱۰۹,۰۶۴

CAD دلار کانادا ۳۱,۴۰۴

NZD دلار نیوزیلند ۲۶,۲۴۰

ZAR راند آفریقای جنوبی ۲,۴۵۸

TRY لیر ترکیه ۲,۲۵۸

RUB روبل روسیه ۶۹۵

QAR ریال قطر ۱۱,۵۳۹

IQD100 یکصد دینار عراق ۲,۸۷۸

SYP لیر سوریه ۱۷

AUD دلار استرالیا ۲۸,۳۵۴

SAR ریال سعودی ۱۱,۲۰۱

BHD دینار بحرین ۱۱۱,۷۰۴

SGD دلار سنگاپور ۳۰,۵۳۱

BDT100 یکصد تاکای بنگلادش ۴۰,۵۷۴

LKR10 ده روپیه سریلانکا ۱,۱۴۵

MMK کیات میانمار (برمه) ۲۱

NPR100 یکصد روپیه نپال ۳۲,۱۱۶

AMD100 یکصد درام ارمنستان ۱۰,۶۸۲

LYD دینار لیبی ۸,۶۲۳

CNY یوان چین ۵,۸۶۷

THB100 یکصد بات تایلند ۱۱۷,۵۲۳

MYR رینگیت مالزی ۹,۳۸۰

KRW1000 یک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۴۵۹

JOD دینار اردن ۵۹,۲۳۹

EUR یورو ۴۳,۶۵۷

KZT100 یکصد تنگه قزاقستان ۹,۰۲۶

GEL لاری گرجستان ۱۵,۵۰۶

IDR1000 یک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۸۰

AFN افغانی افغانستان ۴۷۲

BYN روبل جدید بلاروس ۱۶,۶۳۴

AZN منات آذربایجان ۲۴,۷۰۶

PHP100 یکصد پزوی فیلیپین ۷۴,۰۵۱

TJS سومونی تاجیکستان ۴,۱۸۲

TMT منات جدید ترکمنستان ۱۲,۰۲۳

تقاضا برای دلار کم شد؟

علی طباطبائی، کارشناس بازارهای مالی در مورد اقدام بانک مرکزی برای ارسال سیگنال‌های کاهشی به بازار ارز می‌گوید: «در روزهای جاری کاهش تقاضای دلار، ناشی از اشباع خرید واردکنندگان نیست. قوانین دست‌و‌پاگیر اخیر بانک مرکزی تعداد متقاضیان دلار را کاهش داده است.»

به گفته او واردکنندگان برای خرید و واردات کالا به دلار نیاز دارند، اما باید هفت خوان پیچیده‌ای را برای تهیه آن طی کنند. این سخت‌گیری‌ها تقاضا برای دلار را کاهش داده است. این در حالی است که اوراق ارزی هم مشتری چندانی ندارد.

این کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: «اکنون عمده نیاز به دلار و تقاضا برای آن به واردکنندگان اختصاص دارد. اگر این اقدامات سختگیرانه وجود نداشت، تقاضا برای حجم عرضه بانک مرکزی کم نیست.»

 قیمت دلار تا چه زمان قابل کنترل است؟

طباطبائی معتقد است: «سیگنال‌های کنترلی تا حدی می‌توانند بر بازار موثر باشند و قیمت‌ها را کاهشی کند؛ اما ادامه آنها در درازمدت ممکن نیست.»

او می‌گوید: «اکنون یکی از عوامل کنترل قیمت دلار در بازار آزاد یا توافقی، ارزپاشی و سخت‌گیری‌های بانک مرکزی است و ارتباطی با روند طبیعی بازار ندارد. بازارساز با روش کنترل عرضه و تقاضا، تنها به صورت موقت می‌تواند قیمت‌ها را کنترل کند.»

اما دولت تا چه زمانی توانایی کنترل بازار را دارد؟ طباطبائی تاکید می‌کند: «سیاستگذار تا زمانی می‌تواند به سرکوب قیمتی ادامه دهد که منابع کافی را برای ارزپاشی در اختیار داشته باشد. نهایتا دو تا سه ماه دیگر چنین امکانی وجود دارد.»

این کارشناس بازارهای مالی با اشاره به از دست رفتن امیدها برای مذاکرات هسته‌ای برجام توضیح می‌دهد: «دولت قیمت دلار را در ماه‌های پیش رو با سرکوب قیمتی کنترل خواهد کرد. اگر شرایط تغییر اساسی داشته باشد، سناریوها نیز عوض می‌شود.»

به گفته طباطبائی، «در صورتی که همین روال ادامه یابد و اخبار سیاسی نامساعد بر شرایط فعلی افزوده شود، دولت نهایتا می‌تواند قیمت دلار را با سیاست ارزپاشی پایین نگه دارد. این در شرایطی است که منابع ارزی بانک مرکزی نیز محدود است و ما با وجود تحریم‌ها قادر به تامین بازار ارز در دراز مدت نخواهیم بود.»

او تاکید می‌کند:«زمانی که بانک مرکزی دیگر منابع مالی کافی را در اختیار نداشته باشد، دلار به طرف سطوح بالاتر حرکت می‌کند.»

منبع: راه دانا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان