قیمت دلار | قیمت دلار در بازار

قیمت دلار نزولی شد | قیمت دلار در بازار آزاد چند؟

قیمت دلار برای تاریخ ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ اعلام شد. قیمت خرید دلار در صرافی ملی ۲۷۸۲۱ تومان است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت دلار که چندی پیش روند کاهشی داشت، دوباره با افزایش قیمت مواجه شد. قیمت دلار هم اکنون 2 خرداد نسبت به قیمت دلار دیروز،31 درصد افزایش یافته است. قیمت دلار باتوجه به روند بازارهای جهانی، روند صعودی خود را حفظ خواهد کرد. قیمت دلار در بازار آزاد به قیمت بیشتری معامله خواهدشد.

امروز کانون صرافان قیمت دلار را ۲۸ هزار و ۷۵۸ تومان برای خرید و ۲۹ هزار و ۹۱ تومان برای فروش قیمت گذاری کرده است. همچنین در صرافی ملی، قیمت دلار با قیمت ۲۷ هزار و ۸۲۱ تومان برای خرید و ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان برای فروش معامله می‌شود.

قیمت دلار در صرافی های رسمی

کانون صرافان نیز نرخ دلار را ۲۸ هزار و ۷۵۸ تومان برای خرید و ۲۹ هزار و ۹۱ تومان برای فروش قیمت گذاری کرده است. این کانون روز گذشته، قیمت دلار را ۲۹ هزار و ۶۳۹ تومان برای خرید و ۲۹ هزار و ۹۶۵ تومان برای فروش اعلام کرده بود.

قیمت دلار در صرافی ملی

همچنین در صرافی ملی، دلار با قیمت ۲۷ هزار و ۸۲۱ تومان برای خرید و ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان برای فروش معامله می‌شود. روز گذشته، دلار در این صرافی ۲۷ هزار و ۷۷۲ تومان برای خرید و ۲۸ هزار و ۵۱ تومان برای فروش قیمت خورده بود.

قیمت دلار در بازار متشکل ارزی

در بازار متشکل نیز امروز دلار ۲۷هزار و ۹۶۱ تومان قیمت خورد.

 

در دقایق ابتدایی امروز (یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱) قیمت‌ها در بازار توافقی ارز با کاهش همراه شده است.

به گونه‌ای که در لحظه انتشار این گزارش، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا در بازار توافقی با کاهش به کانال پایین‌تر به رقم ۲۸۷۰۰ تومان رسیده است.

همچنین هر اسکناس یورو توافقی در حال حاضر به قیمت ۳۱۲۰۰ تومان رسیده است که نسبت به روز قبل، کاهش یافته است.

 قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز  اعلام شد.

قیمت خرید دلار آمریکا  ۲۷,۷۱۸(بیست وهفت هزار  وهفتصد و هجده تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا  ۲۷,۹۹۷  (بیست و هفت هزار و نهصد و نود و هفت تومان) اعلام شد.

قیمت خرید یورو امروز  ۲۸,۶۵۲(بیست و هشت هزار وششصد و پنجاه و دو تومان) و قیمت فروش یورو ۲۸,۹۴۰ (بیست و هشت هزار و نهصد و چهل تومان) است.

 دلار همچنین در برابر پوند استرلینگ - تقریباً به همان میزان در برابر یورو - و به میزان کمتری در برابر یوان چین افزایش یافته است. اکنون این سوال مطرح می‌شود که چه چیزی باعث این تغییرات شده است؟ دو دلیل را می‌توان برای آن در نظر گرفت: نخست تورم ناشی از همه‌گیری و دوم، تلاش مقامات پولی ایالات متحده برای توقف افزایش تورم از طریق بالا بردن نرخ بهره. افزایش نرخ بهره پایه فدرال رزرو ایالات متحده به نوبه خود با ارائه بازده اعتباری بالاتر به جذب سرمایه‌گذاران به سمت دلار کمک کرده است. افزون بر آن، ترس از بحران گاز در اروپا – اگر روسیه تصمیم به قطع عرضه گاز بگیرد – خریداران را از یورو دورتر کرده، روندی که بانک مرکزی اروپا هم سعی کرده با افزایش نرخ بهره با آن مقابله کند.

همانطور که نمودار زیر نشان می‌دهد، دلار شدیدترین افزایش خود را از ماه مارچ به بعد، اندکی پس از تصویب فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره هدف خود برای اولین بار در بیش از سه سال گذشته، تجربه کرد. با این حال، تقویت ارزش دلار در برابر یورو، ین و پوند استرلینگ در نوامبر ۲۰۲۱ حدود ۵ درصد بود، زمانی که چشم انداز تورمی افزایش آتی نرخ بهره را پیش بینی می‌کرد و سرمایه‌گذاران شروع به شرط بندی بیشتر بر روی دلار می‌کردند.

بر اساس گزارش یاهو فایننس، از ۲۹جولای ۲۰۲۲، دلار در دوازده ماه قبل ۲۳درصد در برابر ین نسبت به دوم آگوست ۲۰۲۱ افزایش یافت. در همین مدت، دلار در برابر یورو ۱۶درصد و در برابر پوند استرلینگ ۱۴درصد افزایش یافته است. یوان چین نیز به نوبه خود تنها کمتر از ۵درصد از ارزش خود را در برابر دلار ایالات متحده از دست داده است.

دلار در بازار متشکل در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۶۰ تومان افزایش، ۲۵,۹۱۰ تومان نرخ گذاری شد.

دلار در سامانه سنا در بازار ۱۶ روز پیش نسبت به ۱۷ روز پیش، با ۴۱ تومان کاهش، ۲۵,۶۴۱ تومان نرخ گذاری شد.

دلار کانادا با افزایش ۰.۹۷ درصدی نسبت به ۱۷ روز پیش، ۲۳,۸۲۷ تومان معامله شد.

جدول قیمت دلار در بازارهای مختلف

قیمت دلار

دلار در صرافی ملی 26,039.00 تومان 11:10
دلار در بازار متشکل 25,910.00 تومان روز قبل
دلار در سامانه سنا 25,641.00 تومان ۱۶ روز پیش
دلار کانادا 23,827.00 تومان ۱۶ روز پیش
قیمت دلار در صرافی ملی
امروز دلار در صرافی ملی مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در صرافی ملی که روز قبل تا ۲۵,۹۶۵ (بیست و پنج هزار و نهصد و شصت و پنج ) تومان رسیده بود، امروز - پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ مصادف با ۰۲ ژوئن ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۲۸ درصدی به ۲۶,۰۳۹ (بیست و شش هزار و سی و نه ) تومان رسید.
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان