قیمت دلار | قیمت دلار در بازار امروز | قیمت دلار افزایش

قیمت دلار کاهش یافت | توافق روسیه منجر به ریزش قیمت دلار شد

بازار ارز پس از روز پرنوسانی که دیروز پشت سر گذاشت، در معاملات امروز صبح با انتشار اخبار مثبت از مذاکرات، کاهش ۱۲۰ تومانی را تجربه کرد و روند با ثباتی را پشت سر گذاشت.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت دلار این روزها دچار نوسانات بسیاری شده است..متوسط هفتگی قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد.طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیر مستقیم بر بازار  خواهد داشت.  پس از مذاکرات روسیه و اعلام موافقت ش، موجب کاهش قیمت دلار شد.مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند و برای این بحران چاره ای کنند.

بازار ارز روز گذشته نوسان بالایی را در تجربه کرد و از میانه کانال ۲۶هزارتومان گذشت، اما پس از اینکه روز گذشته روسیه اعلام کرد از واشنگتن تضمین کتبی برای ادامه تجارت با ایران پس از دستیابی به توافق را دریافت کرده است، امیدها نسبت به ازسرگیری دوباره مذاکرات بالا رفت و امروز در بازار آزاد با اندکی کاهش مواجه شد.

به این ترتیب دلار آزاد در این ساعت از معاملات در قیمت ۲۶هزار و ۴۵۰تومان معامله می‌شود. آخرین قیمت معاملاتی دلار آزاد در روز گذشته پس از نوسانات بسیاری که تجربه کرد، ۲۶هزار و ۵۷۰ تومان بود که در معاملات امروز کاهش بیش از ۱۰۰تومانی را نشان می‌دهد.

همچنین کانون صرافان دلار را با ۲۰۰تومان افزایش ۲۴هزار و ۵۸۶تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۹۱۳تومان برای فروش قیمت زده است. روز گذشته دلار در صرافی‌های رسمی ۲۴هزار و ۳۶۱تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۶۷۲تومان برای فروش قیمت خورده بود.

یورو نیز در صرافی‌های رسمی ۲۷هزار و ۷۶۷تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۱۵۶تومان برای فروش قیمت زده است. روز سه شنبه، یورو نیز در صرافی‌های رسمی ۲۷هزار و ۵۷۸تومان برای خرید و ۲۷هزار و ۹۵۷تومان برای فروش قیمت خورده بود. 

همچنین در صرافی ملی دلار با حدود ۲۰۰تومان افزایش قیمت ۲۴هزار و ۷۹۰تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۵۴۳تومان برای خرید قیمت خورده است. دلار روز سه شنبه در این صرافی ۲۴هزار و ۵۲۳تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۲۷۹تومان برای خرید قیمت خورده بود.

یورو نیز در تابلوی این صرافی با قیمت ۲۷هزار و ۷۶۳تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۴۸۶تومان برای خرید نمایان شده است که ۱۰۰تومان افزایش قیمت را نشان می‌دهد. یورو نیز روز گذشته در این صرافی با قیمت ۲۷هزار و ۶۸۲تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۴۰۷تومان برای فروش نمایان شده است.

قیمت دلار

پیش بینی آینده قیمت دلار

تعدادی از کانال‌های معاملاتی پیش‌بینی می‌کنند که ملاقات دلار هرات با ۲۵ هزار و ۵۵۰ تومان اتفاق می‌افتد و به دنبال آن قیمت دلار تهران نیز نزولی می‌شود.

اما باوجود اینکه فضا در کانال‌های تلگرامی که اطلاعات ارزی می‌دهند، نزولی بود، در کف بازار معامله‌گران متفاوت فکر می‌کنند. از نگاه آن‌ها خبر توافق در بازار پیشخور شده و خبرها خیلی توان اثرگذاری روی کاهش قیمت ندارد. واکنش بازار به صحبت‌های خطیب‌زاده، شاهد این دسته از معامله‌گران بود.

خبر برجامی در بازار پیش خور شد

درحالی که خطیب‌زاده گفته بود متن پیش‌نویس توافق آماده شده، اما قیمت دلار نزولی نشده است. وقتی از معامله‌گرها می‌پرسیدی که چرا به چنین خبری، بازار دلار واکنش نشان نداده، می‌گفتند دلیل این است که هر دوطرف می‌گویند چند قدم یا دو درصد مانده است. از نگاه معامله‌گران همان دو درصد بخش کلیدی توافق یعنی نحوه فعالیت هسته‌ای ایران و برداشته شدن تحریم‌ها است. دو درصدی که می‌تواند مذاکرات را به شکست برساند در واقع از این دید تمام مذاکرات برای حل این دو درصد است. بنابراین تا وقتی که دو درصد به صورت رسمی و قطعی حل نشود بازار واکنشی نشان نمی‌دهد. از نگاه معامله‌گران بازار ارز به اندازه کافی با اطلاعات پایین اومده و از اینجا به بعد برای پایین آمدن باید گشایش‌های واقعی و عینی صورت بگیرد.

پشت پرده مانور بر روی قیمت دلار

بخشی از همین معامله‌گران کف بازار معتقدند این مانور روی قیمت دلار با دو هدف است : اول، اذهان برخی را از این بازار دور کند. دوم اینکه عده‌ای از معامله‌گران بتوانند دلار تهران را جمع و به ترکیه منتقل کنند. در کنار بازار هرات، تهران و سلیمانیه ظاهرا بازار استانبول درحال شکل‌گیری است که قیمت اسکناس دلار در استانبول بالاتر از تمام بازارها است و معمولا اختلاف آن با تهران به ۵۰۰ تومان می‌رسد.

 

قیمت دلار می‌ریزد؟

رسیدن ایران و آمریکا به توافق همان خبری است که بازار ارز مدت‌هاست منتظر آن است. اما آیا قیمت دلار با انتشار چنین خبری می‌ریزد؟ کارشناسان می‌گویند قیمت دلار نمی‌تواند از محدوده مشخصی پایین‌تر بیاید. چون نه دولت طرفدار دلار ارزان است و نه اقتصاد ایران. کارشناسان معتقدند قیمت دلار در صورت رسیدن به توافق هسته‌ای به زیر ۲۰ هزار تومان نمی‌رسد.

تنها اختلافی که وجود دارد این است که در صورت توافق هسته‌ای، قیمت دلار چقدر ارزان می‌شود؟ برخی معتقدند که قیمت دلار نهایتا ۲۴ هزار تومان می‌شود و برخی دیگر معتقدند قیمت دلار در محدوده ۲۶ هزار تومان می‌ماند و کمتر نمی‌شود. به خصوص در این روزها که شاخص کل بورس تازه سبز شده است./ تجارت نیوز

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان