قیمت دلار | قیمت دلار روز

قیمت دلار باز هم گران شد | افزایش قیمت دلار در 24 اسفند

در چندمین روز متوالی، قیمت دلار روند صعودی خود را در پیش گرفته است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت دلار این روزها دچار نوسانات بسیاری شده است.متوسط هفتگی قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد.طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیر مستقیم بر بازار  خواهد داشت.مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند و برای این بحران چاره ای کنند.

بازار دلار، طلا و سکه، امروز ۲۴ اسفند نوساناتی دارد. روند افزایشی قیمت دلار از روز گذشته آغاز شده بود و امروز هم به صورت نسبی ادامه دارد. امروز برخی کانال‌ها، قیمت دلار در بازار آزاد را، ۲۶ هزار و ۳۵۰ تا ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام می‌کنند. اکنون قیمت دلار همچنان نوسان افزایشی و کاهشی دارد.

قیمت دلار فردایی نیز در همین محدوده نوسان دارد و تا ۲۶ هزار و ۴۳۰ تومان نیز رسیده است. روز گذشته، آغاز معاملات دلار ۲۶,۲۴۰ تومان بود. کف قیمت دلار ۲۶,۱۶۰ و سقف آن ۲۶,۴۲۰تومان اعلام شد.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

این روزها مذاکرات وین به دلیل برخی مسائل مهم و حل نشده و همچنین تحت تاثیر عوامل خارجی متوقف شده. در این میان، حسین‌ امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران برای مذاکره در مورد برجام به روسیه سفر کرده است.

صفحه توییتر نمایندگی هیات روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین درباره دیدار او و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نوشت: وزیر امور خارجه سرگئی لاوروف در ۱۵ مارس با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در مسکو دیدار خواهد کرد.

روز گذشته ند پرایس عنوان کرده بود ، چندین مسئله کوچک در مذاکرات وین باقی مانده است و ما در مرحله‌ای هستیم که می‌توان آن را نزدیک به خط پایان دانست.سعید خطیب زاده هم  درباره برجام گفت برخی مباحث بسیار کلیدی و محدودیت باقی مانده است که باید در واشنگتن تصمیم گیری شود.

معامله گران در این وقت سال به فکر کسب سود از نوسانات کوچک هستند.  و برخی از معامله گران بازار ارز معتقدند که در صورتی که نرخ دلار از ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان عبور کند این امر می تواند موجب افزایش خریدارن در  بازار  شود. و  اگر قیمت دلار محدوده ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست دهد احتمال برگشت نرخ دلار  تا ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان هم وجود دارد

قیمت دلار

پیش بینی آینده قیمت دلار

تعدادی از کانال‌های معاملاتی پیش‌بینی می‌کنند که ملاقات دلار هرات با ۲۵ هزار و ۵۵۰ تومان اتفاق می‌افتد و به دنبال آن قیمت دلار تهران نیز نزولی می‌شود.

اما باوجود اینکه فضا در کانال‌های تلگرامی که اطلاعات ارزی می‌دهند، نزولی بود، در کف بازار معامله‌گران متفاوت فکر می‌کنند. از نگاه آن‌ها خبر توافق در بازار پیشخور شده و خبرها خیلی توان اثرگذاری روی کاهش قیمت ندارد. واکنش بازار به صحبت‌های خطیب‌زاده، شاهد این دسته از معامله‌گران بود.

خبر برجامی در بازار پیش خور شد

درحالی که خطیب‌زاده گفته بود متن پیش‌نویس توافق آماده شده، اما قیمت دلار نزولی نشده است. وقتی از معامله‌گرها می‌پرسیدی که چرا به چنین خبری، بازار دلار واکنش نشان نداده، می‌گفتند دلیل این است که هر دوطرف می‌گویند چند قدم یا دو درصد مانده است. از نگاه معامله‌گران همان دو درصد بخش کلیدی توافق یعنی نحوه فعالیت هسته‌ای ایران و برداشته شدن تحریم‌ها است. دو درصدی که می‌تواند مذاکرات را به شکست برساند در واقع از این دید تمام مذاکرات برای حل این دو درصد است. بنابراین تا وقتی که دو درصد به صورت رسمی و قطعی حل نشود بازار واکنشی نشان نمی‌دهد. از نگاه معامله‌گران بازار ارز به اندازه کافی با اطلاعات پایین اومده و از اینجا به بعد برای پایین آمدن باید گشایش‌های واقعی و عینی صورت بگیرد.

قیمت دلار

پشت پرده مانور بر روی قیمت دلار

بخشی از همین معامله‌گران کف بازار معتقدند این مانور روی قیمت دلار با دو هدف است : اول، اذهان برخی را از این بازار دور کند. دوم اینکه عده‌ای از معامله‌گران بتوانند دلار تهران را جمع و به ترکیه منتقل کنند. در کنار بازار هرات، تهران و سلیمانیه ظاهرا بازار استانبول درحال شکل‌گیری است که قیمت اسکناس دلار در استانبول بالاتر از تمام بازارها است و معمولا اختلاف آن با تهران به ۵۰۰ تومان می‌رسد.

امروز قیمت طلا نسبت به روز پیش پایین آمد، قیمت دلار اما روند صعودی را تجربه کرد و با افزایش ۰.۴۱ درصدی، ۲۶,۳۵۰ (بیست و شش هزار و سیصد و پنجاه ) تومان نرخ گذاری شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان