پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

درس نخون و موفق شو

از زمانی که کوچک بودیم به ما می‌گفتند اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید سخت درس بخوانیم و در مدرسه نتایج خوبی بگیریم. اگر می‌خواهیم در زندگی موفق شویم، باید برای خود هدفی داشته باشیم. اما در واقعیت، برخی از دانش‌آموزان هدفی ندارند که ممکن هست به اهدافی برای زندگی دست پیدا کنند و به موفقیتهای بزرگی برسند. پسران، دختران خوبی که در مدرسه بسیار منظم بودند، تمام تکالیف ها را به موقع ارائه می‌دادند و در امتحانات نتایج خوبی کسب می‌کردند، ممکن است با وجود این واقعیت که می‌توانند از آن درآمد کسب کنند، کارهایی را انجام دهند که دوست ندارند.

 چرا اینطوری شده؟ واقعا چرا فکر میکنیم که نمره های خوب راز رسیدن به موفقیت است؟ آوای مشاوران در این مقاله قصد دارد شما را با واقعیت هایی رو به رو کند.

 راز زندگی خوب و موفقیت در مدرسه است؟

مقصود ما ناامید کردن افراد و اینکه از درس زده شوند نیست. دروسی مثل زبان، ریاضیات ساده، موسیقی و تربیت بدنی وجود دارد که برای ما مفید و در اینده میتوان با این دروس هم به موفقیت رسید. در حقیقت برنامه درسی مدرسه کامل نیست بنابراین برای افرادی که هدفمند زندگی میکنند اغلب استفاده از یک مشاوره تحصیلی حرفه ای توصیه می شود. چیزهای زیادی وجود دارد که برای زندگی ضروری است اما در برنامه درسی گم شده و عادات بد بسیاری وجود دارد که مدارس القا می کنند.

در مدارس چه اتفاقی می افتد؟

در مدارس از ما می خواهند که دست هایمان را بالا ببریم و منتظر بمانیم تا انتخاب شویم. آنها از ما می خواهند که مدام از افراد دیگر اجازه بخواهیم. آنها به ما می آموزند که به جای تغییر، انتظارات را برآورده کنیم. آنها به ما می آموزند که ایده ها را به جای اینکه آنها را خلق کنیم صرفا تقلید و تصور کنیم. اساساً برای موفقیت در مدرسه باید مطیع باشید.خوب بودن یا نبودن شما خیلی به انتظارات معلمان بستگی دارد. معلمان (یا سیستم مدرسه) به جای اینکه به دانش آموزان کمک کنند تا بفهمند چرا باید برخی کارها را انجام دهند، به سادگی دانش آموزان را مجبور به پیروی از قوانین می کنند و جایی برای اصالت و تفکر انتقادی برای دانش آموزان باقی نمی گذارند.

 به طور خلاصه فکر دانش اموزان را محدود میکنند. اما زندگی در واقعیت اینطور کار نمی کند. هدف ما از این مقاله خوب یا بد جلوه دادن مقوله ی مهم درس خواندن نیست. بلکه هدف بالابردن آگاهی افراد نسبت به درست و هدفمند درس خواندن است. برای موفقیت در زندگی، باید به جای تکرار و تقلید کارهایی که دیگران انجام می دهند، خارج از چارچوب فکر کنید.

جنبه‌های زیادی در وجود خود شخص شما هست که باید به آن‌ها توجه کرد. استعدادها توانمندی ها و شرایط خاص شما که تنها نیاز به دیده شدن دارند. برای رسیدن به این مرحله تمام تلاش خود را برای شناخت این جنبه های وجودی تان باید داشته باشید. می توانید از مشاور متخصص در این زمینه و همچنین تست های خودشناسی روانشناسی بهره ببرید. به‌عنوان مثال، برای شاد بودن چه باید کرد. چگونه یک رابطه سالم را حفظ کنیم؛ چگونه هوشمندانه کار کنیم؛ و برای داشتن یک زندگی خوب و معنادار چه باید کرد و .....

آیا در یک برنامه شلوغ و کلی تکالیف غرق شده اید؟

در این مرحله بهترین اتتخاب برای هر فرد دریافت مشاوره ی تحصیلی تخصصی متناسب با شرایت فردی و خانواده گی که دارد میباشد. در این فرایند میتوانید از مشاوره رایگان تلفنی آوای مشاوران بهره ببرید.

شکست های شما در مدرسه و دروس لزوما بار معنایی منفی ندارند بلکه باعث تقویت و آگاهی شما میشود، به عنوان مثال یک فرد که رتبه خوبی در کنکور کسب نمی کند و یا نمرات پایینی کسب می کند. این اتفاقات و شرایط باعث میشود که اگاهی بیشتری در مورد کنکور کسب کند و اینبار منابع و مشاوره تحصیلی بهتری پیدا کند.

در حالی که این یک واقعیت است که هر کسی که حداقل دیپلم دبیرستان دارد، فرصت های بیشتری دارد زیرا نیاز به داشتن دانش و مهارت های اساسی همیشه وجود دارد. آمارها نشان می‌دهد افرادی که در مدرسه شکست خورده‌اند مانند هر فرد دیگری گاها در زندگی با شکست مواجه شده‌اند اما راه حل مدار پیش رفته اند. شاید قبلاً می‌دانستید که استیو جابز، ریچارد برانسون، اپرا وینفری و جیم کری و... در مدرسه خیلی خوب عمل نکرده‌اند یا ترک تحصیل کرده‌اند. در واقع، خیلی بیشتر از «نام‌های بزرگ» هستند که بدون گذراندن مدرسه در زندگی موفق می‌شوند. تحقیقات نشان داده که از بین همه افراد موفق، حداقل 768 نفر آنها ترک تحصیل کرده اند و در زمینه های مختلف موفق هستند. ولی ما افرادی هم داشتیم که با درس خواندن به موفقیت میرسد ولی اگر دقت کنید طرز درس خوان آنها متفاوت بوده است.

بهترین راهکار موفقیت در زندگی واقعی

 

زندگی یک درس واقعا طولانی است که در این راه با فرازو نشیب هایی رو برو میشویم، زندگی آنقدر طولانی هست که نمی توان موفقیت یک فرد را تنها با یک بخش از آن تعریف کرد.

اگر قبلا مدرسه را تمام کرده اید، به یادگیری ادامه دهید زیرا آنچه در مدرسه آموخته اید هرگز برای داشتن یک زندگی خوب وعالی کافی نیست. توجه داشته باشید هرگز کورکورانه باور نکنید که آنچه به شما در مورد گرفتن نمرات خوب گفته شده تنها راه موفقیت است، یا اینکه رعایت قوانین همیشه برای شما بهترین است. اما هیچوقت قوانین را زیر پا نزارید مگر اینکه منطق پشت آن را یاد گرفته باشید.

کلام آخر

از فکر کردن دست نکشید و از شروع کار جدید نهراسید. اگر والدین یا معلم هستید، فقط بر نمرات کودکان تمرکز نکنید نمرات چیزی جز یک یا دو عدد نیست. مهم درک فرزند شما از درس و مفهوم وکابرد آن در زندگی است. سعی کنید پتانسیل و استعدادهای آنها را کشف کنید و همان استعدادها را آشکار کنید، به این ترتیب میتوانید در آنها اعتماد به نفس زیادی ایجاد می کنند و در نهایت زندگی موفقی را برایشان رقم بزنید.

 

این مقاله از The School of Life’s Success at School vs Success in Life الهام گرفته شده است.

 

(بهره وری خود را با اولویت دادن به زندگی خود افزایش دهید)

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان