پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

نوع جدید ویروس کرونا Omicron فشار بر زنجیره تامین جهانی را تشدید می کند.این امر موجب کاهش تولید و افزایش قیمت کالاها در سطح جهانی خواهد شد. از این رو یکی از بهترین راهکارها برای کاهش هزینه و افزایش سرعت تعمیر ماشین های تویوتا، بازسازی قطعات خودرو است. باتری ماشین های هیبریدی از قطعات گران قیمت خودروهای تویوتا هستند که برای تعویض آن ها باید هزینه های بالایی صرف شود. برای کاهش هزینه ها می توان به جای تعویض به بازسازی و تعمیر باتری هیبرید پرداخت.

تعمیر تویوتا

اگر به خدمات تعمیر ماشین تویوتا و بازسازی باتری آن در شهر تهران نیاز داشتید می توانید به یک تعمیرگاه تویوتا معتبر مراجعه کنید. البته کار بازسازی باتری بسیار پیچیده است و هر تعمیرگاهی از عهده آن بر نمی آید. اکثر تعمیرگاه ها به تعویض باتری اکتفا می کنند. پروشات خودرو از معدود تعمیرگاه های تخصصی تویوتا در شرق تهران است که خدمات تعمیرات خودرو را به صورت تخصصی و با کیفیت بالا ارائه می دهد. شما می توانید از خدمات پروشات خودرو برای تعمیر باتری های هیبریدی بهره ببرید.

باتری های هیبریدی تویوتا چقدر عمر می کنند؟

تویوتا برای دهه ها پیشتاز بازار خودروهای هیبریدی بوده است. اولین خودروی هیبریدی تولید انبوه جهان، تویوتا پریوس، 20 سال پیش به ایالات متحده معرفی شد. اما بسیاری از مردم به دلیل نگرانی در مورد مدت زمان دوام باتری و هزینه تعویض آن، هنوز تمایلی به سرمایه گذاری در یک هیبریدی ندارند.

این به خریداران خودروهای دست دوم نیز مربوط می شود، زیرا اکنون بسیاری از خودروهای هیبریدی قدیمی برای فروش یافت می شوند. در این مقاله به بررسی مدت زمان دوام یک بسته باتری هیبریدی تویوتا خواهیم پرداخت و برای افزایش عمر آن چه کاری می توان انجام داد.

تویوتا در حال حاضر کمتر از هشت خودروی هیبریدی را در خط تولید خود ارائه می‌کند، از جمله سدان‌های نمادین پریوس، کرولا، کمری و آوالون، مینی‌ون سینا، و راو4، هایلندر و شاسی‌بلندهای کاملاً جدید ونزا. همه این خودروها قابلیت اطمینان مشهور تویوتا را همراه با مصرف سوخت عالی ارائه می دهند. اما عمر مورد انتظار باتری های آنها چقدر است؟

عمر باتری هیبریدی

اکثر سازندگان خودروهای هیبریدی می گویند که به طور متوسط ​​یک بسته باتری هیبریدی از 80000 تا 100000 مایل دوام می آورد. پیش از سال 2020، تویوتا با ارائه ضمانت نامه ای که باتری های هیبریدی خود را به مدت 8 سال یا 100000 مایل پوشش می داد، هرکدام زودتر پیش می آمد. با این حال، در سال 2019، سازنده اعلام کرد که از سال 2020، ضمانت باتری هیبریدی خود را به 10 سال از تاریخ اولین استفاده یا 150000 مایل افزایش داده است. این خبر خوبی برای رانندگان هیبریدی تویوتا است که می خواهند خودروهای خود را برای مدت طولانی نگه دارند. علاوه بر این، به خریداران احتمالی خودروهای دست دوم که ممکن است قبلاً به دلیل ترس از تعویض باتری گران قیمت از خودروهای هیبریدی دوری می‌کردند، اطمینان حاصل کند.

یک آمریکایی به طور متوسط ​​حدود 10000 مایل در سال رانندگی می کند و خودروی خود را بین 6 تا 12 سال نگه می دارد. برخی از دارندگان خودروهای هیبریدی تویوتا گزارش داده اند که باتری ها تا 200000 مایل و بیشتر دوام می آورند. این بدان معناست که شما می توانید یک ماشین هیبریدی 10 ساله دست دوم با باتری بخرید که به طور بالقوه می تواند تا 100000 مایل عمر داشته باشد. بنابراین، در بسیاری از موارد، باتری می تواند برای طول عمر مورد انتظار خودرو دوام بیاورد.

چرا باتری های هیبریدی تویوتا اینقدر عمر می کنند؟

ده سال پیش، Consumer Reports نتایج آزمایش باتری تویوتا پریوس 2002 را که بیش از 200000 مایل رانده بود را با پریوس 2001 تقریباً مشابه با 2000 مایل که 10 سال قبل آزمایش شده بود مقایسه کرد. هنگامی که صحبت از مصرف سوخت و شتاب به میان آمد، آزمایش کنندگان کاهش بسیار کمی در عملکرد باتری مشاهده کردند.

آنها همچنین از اینکه متوجه شدند این خودروی پر مسافت پیموده شده همچنان مانند نو رانندگی می کند و موتور اصلی، گیربکس و حتی شوک ها را دارد، شگفت زده شدند. این گواهی بر کیفیت خودروهای تویوتا است.

دلیل عمر طولانی باتری های هیبریدی تویوتا این است که این خودروها دارای بسته باتری نیکل-فلز هیدرید کارآمد هستند. سیستم‌های رایانه‌ای مدیریت باتری و یک کنترل‌کننده شارژ کنترل‌شده توسط رایانه تضمین می‌کنند که شارژ باتری از حدود ۸۰ درصد تجاوز نمی‌کند یا به زیر ۲۰ درصد نمی‌رسد. این چرخه کم عمق کنترل شده توسط کامپیوتر به طور چشمگیری عمر چرخه باتری، کنترل مدیریت حرارتی و عمر طولانی مدت را بهبود می بخشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان