آینده سرمایه گذاری در ارز دیجیتال TERRA

شبکه پرداخت ترا (Terra) توسط مجموعه‌ای از استیبل کوین‌های مختلف پشتیبانی می‌شود و در واقع به ارز اقتصادی وابسته است. شبکه ترا از ارز فیات و بیت‌ کوین استفاده می‌کند تا قیمت استیبل کوین‌ها را ثابت نگه دارد و قیمت ارز دیجیتال غیرثابت خود را حرکت دهد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

ارز دیجیتال ترا توانسته شیوه پرداخت سنتی را با استفاده از لایه بلاکچین دگرگون سازد. این شبکۀ پرداخت مزایایی دارد: کارمز تراکنش اندک، امکان تسویه آنی برای تجّار و تخفیف در خرید. آینده ارز دیجیتال ترا (Terra) با وجود این مزایا روشن به نظر می‌رسد.

شبکه پرداخت ترا (Terra) توسط مجموعه‌ای از استیبل کوین‌های مختلف پشتیبانی می‌شود و در واقع به ارز اقتصادی وابسته است. شبکه ترا از ارز فیات و بیت‌ کوین استفاده می‌کند تا قیمت استیبل کوین‌ها را ثابت نگه دارد و قیمت ارز دیجیتال غیرثابت خود را حرکت دهد. ترا (Terra) از طریق مشوق‌های استخراج و کشش عرضه پول می‌تواند قیمت را ثابت نگه دارد. این ارز دیجیتال نسل جدید پروژه‌ دیفای به حساب می‌آید. رمزارز ترا از قرارداد هوشند استفاده می‌کند که در ماشین مجازی وب اسمبلی (Web Assembly) اجرا می شود و از داده‌های گرانبهای اوراکل بهره‌مند است.

 

نکته قابل توجه اینکه توکن لونا (LUNA) توکن اختصاصی پروژه ترا است که برای وثیقه‌گذاری در مکانیزم تأمین ثبات قیمت استیبل کوین‌های ترا به کار می‌رود. ترا از مکانیزم اجماع گواه اثبات سهام نمایندگی شده (Delegated Proof of Stake) استفاده می‌کند که امکان استیک را در اکوسیستم مقدور ساخته است و بر اساس آن به کاربرانی که توکن لونا (LUNA) را هودل کنند، پاداش تعلق می‌گیرد.

پروژه ترا دو توکن دارد: یکی TERA که در بر گیرنده مجموعه‌ای از استیبل کوین‌ها است و قیمت آن همواره ثابت است و دیگری لونا (LUNA). در واقع وقتی از تغییر قیمت ارز دیجیتال ترا صحبت می‌کنیم، منظورمان تغییر قیمت توکن لونا (LUNA) است.

آینده سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ترا (لونا)

مدت‌زمان زیادی از ورود ارز دیجیتال ترا به بازار نمی‌گذرد. ترا پس از وقفه‌ای طولانی، روندی صعودی را در پیش گرفت. ترا در سال 2019 سرمایه‌گذاران خود را مأیوس کرد؛ زیرا نرخ بازگشت سرمایه یا همان ROI آن منفی شد و مقدار 80-% را نشان داد. ترا بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال در روزهای عرضه اولیه عملکرد مناسبی نداشت و پس از گذشت اندکی قیمتش رو به کاهش گذاشت. دلیل احتمالی این روند نزولی را شاید بتوان به الگوریتم اجماع ترا نسبت داد.

در اواسط سال 2020 بارقه‌هایی از امید پیدا شد. لونا (LUNA) با شیب بسیار ملایمی به سمت بالا تمایل داشت و چند بار دستخوش نوساناتی جزئی بود اما همچنان حالت ثبات خود را در بازه 1 ساله حفظ کرده بود. در نوامبر 2020 به صورت واضحی نشان داد که عزم صعود دارد. با آغاز سال 2021 و حرکت دسته‌جمعی ارزهای دیجیتال به بالا، لونا (LUNA) نیز اوج گرفت؛ به طوری که در کمتر از 1 ماه به 8.4 دلار رسید و اوج قیمت ثبت کرد.

 

ترا که در سال 2019 بازدهی سرمایه منفی 80 داشت، به شرایطی رسید که نرخ بازگشت سرمایه آن به 260% رسید. نکته جالبی که در مورد ترا وجود دارد این است که بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال با اوج‌گیری اولیه قیمت تا مرز 6.7 دلار و فروکش کردن آن، مجدداً بالا گرفت و اوج قیمت ثبت کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان