یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید

فوری/آغاز ثبتنام یارانه جدید رئیسی با رقم 700 هزار تومان | دریافت یارانه جدید دولت با کد دستوری زیر

در مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی خانوارهای دهک‌های اول تا سوم و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی می‌توانند از افزایش اعتبار ۱۲۰ هزار تومانی بهره‌مند شوند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 یارانه جدید به کمک‌های مالی یا منابع دولتی اطلاقی‌شود که به هدف کمک به افراد ضعیف‌تر جامعه، کاهش فقر و تسهیل دسترسی به خدمات اساسی ارائه می‌شود.نوعی از یارانه جدید  یارانه‌های غیرنقدی نیز وجود دارد که شامل کمک‌های مواد غذایی، سوخت، برق و... است.سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها (شناسا) در ایران مسئول تعیین و پرداخت یارانه جدید است.بر اساس سیاست‌های دولت، خانوارهایی که در شرایط اقتصادی ضعیف قرار دارند و درآمد کمتری دارند، مستحق دریافت یارانه جدید هستند.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

در مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی تمامی خانوارهای دهک‌های اول تا سوم به همراه خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مشمول افزایش ۳۰ درصدی یارانه شدند.

بر اساس اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این طرح یارانه افراد حداقل به میزان ۱۲۰ هزار تومان به‌صورت اعتباری افزایش یافته و در صورت افزایش احتمالی قیمت تورمی اقلام سبد، این مبلغ نیز دوباره افزایش خواهد یافت؛ به‌طوری که پرداختی خانوار تا پایان سال ثابت بماند.

استفاده از این طرح برای مشمولین کاملا اختیاری بوده و شرط تخصیص افزایش اعتبار و تثبیت قیمت استفاده حداقل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود برای خرید کالابرگ است، که پس از خرید ۲۰۰ هزارتومانی امکان استفاده ۱۲۰ هزار تومان واریزی جدید برای آن‌ها فراهم می‌شود که باید این مبلغ جدید را نیز از سبد خریداری نمایند.

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت‌های مبنا و برآورد تورم احتمالی تا پایان سال انتخاب شده است، به‌طوری که علاوه بر افزایش یارانه ۱۲۰ هزار تومانی، قیمت مبنا تا انتهای سال ثابت مانده و مابه‌التفاوت قیمت روز با قیمت مبنا از سوی دولت (از محل یارانه فعلی و یارانه جدید) جبران می‌شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: به موجب این طرح، اعتبار کالابرگ برای همه یارانه‌بگیران از یک ماه قبل واریز می‌شود، اما برای سه دهک اول تا سوم و خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، علاوه بر اعتبار موجود یعنی ۴۰۰ هزار تومان، ۳۰ درصد اعتبار اضافی به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان واریز می‌شود و در صورت افزایش احتمالی قیمت سبد مبنا نیز مبلغ یارانه بدون سقف افزایش یافته به‌طوری که پرداختی خانوار ثابت بماند

۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست دبه ۲/۵ کیلویی، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده است که این اقلام با حجم مشخص‌شده و قیمت میانگین سال ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد.

همه خانوارهای مشمول طرح کالابرگ می‌توانند برای اطلاع از فروشگاه‌های متصل به سامانه و باقیمانده اعتبار خود، برنامه شبکه ملّی اعتبار «شما» به نشانی http://shoma.sfara.ir را نصب یا کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری کنند.

۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ و بیش از ۸۴ هزار فروشگاه خُرد و در مجموع ۹۳ هزار پایانه در سطح شهر و روستا متصل و در حال ارائه خدمت کالابرگ الکترونیکی هستند.

یارانه جدید

طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌های موثر دولت در حوزه اشتغال و از جمله سیاست‌های فعال بازار کار است که توسط وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به منظور ایجاد و حفظ اشتغال در استان‌های دارای آمار بالای بیکاری به اجرا درآمده است.

این طرح پیشتر در هشت استان ایلام، لرستان، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان عملیاتی شد اما با پیوستن استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، بوشهر، خوزستان، خراسان شمالی، گلستان، مازندران و هرمزگان به این طرح تعداد استان‌های مشمول پرداخت یارانه دستمزد به ۱۶ استان رسید.

جامعه هدف این طرح را جوانان بیکار شغل اولی و زنان سرپرست خانوار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار و بنگاه‌های اقتصادی رسمی و فعال در شهرستان‌های کم برخوردار از اشتغال تشکیل می دهند. به موجب این طرح ۳۰ درصد مبلغ دستمزد مصوبه شورای عالی کار به صورت یارانه از طرف دولت و به مدت یک سال به کارفرمایانی پرداخت می‌شود که نیروی کار شغل اولی را در بنگاه جذب کنند.

تازه‌ترین نتایج گزارش عملکرد اجرای طرح یارانه دستمزد حاکی از آن است که تاکنون ۴۳ هزار و ۴۰۹ نفر از کارجویان و متقاضیان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۷ هزار و ۳۲۴ نفر جوینده کار قرارداد بسته و جذب بنگاه شده‌اند.

۷۰۱۳ کارفرما نیز در این طرح ثبت نام و اقدام به جذب نیروی کار کرده‌اند. استان‌های خوزستان، مازندران و کرمانشاه بیشترین تعداد داوطلب و کارفرمای ثبت‌نام کرده در این طرح را به خود اختصاص داده‌اند.

یارانه دستمزد وجهی است که به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی به کارفرما پرداخت می‌شود و وزارت کار این طرح را با هدف کاهش هزینه‌های اشتغال نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری و توسعه تولید و اشتغال، افزایش فرصت‌های شغلی در بازار کار و حمایت از بنگاه‌های بخش تعاونی و خصوصی به اجرا درآورده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان