یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | سایت اعتراض به یارانه جدید

فوری/اهدا یارانه جدید دولت از ای ماه به این افراد | آغاز ثبتنام دریافت یارانه جدید دولت

تازه ترین نتایج گزارش عملکرد طرح یارانه دستمزد نشان می‌دهد بیش‌ از ۴۳ هزار نفر داوطلب در این طرح مشارکت و ثبت‌نام کرده‌اند و استان‌های خوزستان، مازندران و کرمانشاه با داشتن بیشترین آمار ثبت‌نام شونده و قرارداد منعقده، پیشتاز اجرای طرح در میان استان‌ها هستند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

یارانه جدید به کمک‌های مالی یا منابع دولتی اطلاقی‌شود که به هدف کمک به افراد ضعیف‌تر جامعه، کاهش فقر و تسهیل دسترسی به خدمات اساسی ارائه می‌شود.نوعی از یارانه جدید  یارانه‌های غیرنقدی نیز وجود دارد که شامل کمک‌های مواد غذایی، سوخت، برق و... است.سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها (شناسا) در ایران مسئول تعیین و پرداخت یارانه جدید است.بر اساس سیاست‌های دولت، خانوارهایی که در شرایط اقتصادی ضعیف قرار دارند و درآمد کمتری دارند، مستحق دریافت یارانه جدید هستند.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌های موثر دولت در حوزه اشتغال و از جمله سیاست‌های فعال بازار کار است که توسط وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به منظور ایجاد و حفظ اشتغال در استان‌های دارای آمار بالای بیکاری به اجرا درآمده است.

این طرح پیشتر در هشت استان ایلام، لرستان، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان عملیاتی شد اما با پیوستن استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، بوشهر، خوزستان، خراسان شمالی، گلستان، مازندران و هرمزگان به این طرح تعداد استان‌های مشمول پرداخت یارانه دستمزد به ۱۶ استان رسید.

جامعه هدف این طرح را جوانان بیکار شغل اولی و زنان سرپرست خانوار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار و بنگاه‌های اقتصادی رسمی و فعال در شهرستان‌های کم برخوردار از اشتغال تشکیل می دهند. به موجب این طرح ۳۰ درصد مبلغ دستمزد مصوبه شورای عالی کار به صورت یارانه از طرف دولت و به مدت یک سال به کارفرمایانی پرداخت می‌شود که نیروی کار شغل اولی را در بنگاه جذب کنند.

تازه‌ترین نتایج گزارش عملکرد اجرای طرح یارانه دستمزد حاکی از آن است که تاکنون ۴۳ هزار و ۴۰۹ نفر از کارجویان و متقاضیان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۷ هزار و ۳۲۴ نفر جوینده کار قرارداد بسته و جذب بنگاه شده‌اند.

۷۰۱۳ کارفرما نیز در این طرح ثبت نام و اقدام به جذب نیروی کار کرده‌اند. استان‌های خوزستان، مازندران و کرمانشاه بیشترین تعداد داوطلب و کارفرمای ثبت‌نام کرده در این طرح را به خود اختصاص داده‌اند.

یارانه دستمزد وجهی است که به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی به کارفرما پرداخت می‌شود و وزارت کار این طرح را با هدف کاهش هزینه‌های اشتغال نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری و توسعه تولید و اشتغال، افزایش فرصت‌های شغلی در بازار کار و حمایت از بنگاه‌های بخش تعاونی و خصوصی به اجرا درآورده است.

داوطلبان و جویندگان کار جهت بهره‌مندی از این طرح باید مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آنها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد؛ شرط سنی برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار نیز تا سقف ۴۵ سال تعیین شده است.متقاضیان و کارفرمایان جهت بهره‌مندی از مزایای این طرح می‌توانند به سامانه https://pyd.mcls.gov.ir وزارت کار مراجعه و ثبت نام کنند.

به گزارش ایسنا، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان یارانه دستمزد نه یک طرح بلکه ابزاری تشویقی برای جلب و جذب نیروهای کار جدید توسط کارفرمایان بخش خصوصی در استان‌های کم برخوردار است که با توجه به شرایط امروز بازار کار عملیاتی شدن آن می تواند نیاز اشتغال بسیاری از جوانان و فارغ التحصیلان جویای کار و بنگاه‌ها را برطرف کند.

یارانه جدید

رییس جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: این اقلام به هیات‌های مذهبی با معرفی‌نامه سازمان تبلیغات و امور مساجد جهت اقامه عزای سید الشهدا (ع) عرضه می‌شود.

برادری تصریح کرد: این اقلام شامل ۸۷۰ تن گوشت قرمز، ۶ هزار تن برنج و ۲ هزار تن شکر است.

وی با اشاره به نحوه توزیع این محصولات بین هیات‌های مذهبی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور توزیع مناسب و بهینه این اقلام مقرر شده، توزیع این کالاها با معرفی نامه امور مساجد و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: هیات‌های مذهبی می‌توانند با در دست داشتن معرفی نامه به سردخانه‌های تهرانپارس و هشتم شهریور برای دریافت گوشت قرمز منجمد و مباشرین سازمان تبلیغات برای دریافت برنج و شکر مراجعه کنند.

رییس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: توزیع این اقلام تا آخر ماه صفر ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم با این توزیع مناسب آن در راستای رفع نیاز هیات‌های مذهبی و برپایی مجالس سیدالشهدا (ع) قدمی برداشته باشیم.

وی یادآور شد: رمز ماندگاری اسلام محرم و صفر است و همه ما وظیفه داریم در حد توان و امکان خود نسبت به برگزاری مجالس سیدالشهدا (ع) کمک و یاری به هیات‌های مذهبی داشته باشیم.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مرحله جدید اجرای طرح ملّی کالابرگ الکترونیک، شرط بهره‌مندی از افزایش اعتبار براساس میزان تورم کالاهای اساسی، خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا عسگریان در خصوص مرحله جدید طرح ملّی کالابرگ الکترونیک اظهار کرد: از ۳۱ تیرماه و با اجرای مرحله جدید از طرح کالابرگ، در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه ۴۰۰ هزار تومانی معادل ۵۰ درصد، افزایش اعتبار بدون سقف برای خانوارها اعمال می‌شود.

وی با بیان این‌که پرداخت یارانه برای جبران افزایش قیمت ۱۱ قلم کالای اساسی با حجم مشخص تمرکز دارد، افزود: در مرحله جدید، میزان اختلاف تورّمی کالاهای اساسی از سال ۱۴۰۱ بدون سقف ۸۰ هزار تومان برای مردم شارژ می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان