قیمت دلار | قیمت دلار در بازار

پشت پرده گران شدن قیمت دلار | قیمت دلار در روزهای آینده صعودی میشود؟ + قیمت دلار امروز

یک کارشناس بازارهای مالی با بیان اینکه دلار ۳۶ یا ۳۷ هزارتومان رقم چندان غیر منطقی نیست، گفت: سیاست فعلی تثبیت قیمت دلار در محدوده ۳۲ هزارتومان منجر می‌شود که بانک مرکزی دلارهایش را از دست دهد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 29 هزار تومان را طی کند. امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند. قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار  امروز ثابت ماند.

معتبرترین روزنامه اقتصادی کشور دلایل پیشروی دلار در کانال ۳۳ هزار تومانی را بررسی کرد. به اعتقاد این روزنامه خروج دارایی‌ها از بازار سرمایه، انتظارات تورمی و اظهارات رابرت مالی مبنی بر از بین رفتن احتمالات از سرگیری مذاکرات برجام دلایل صعودی شدن قیمت دلار است.

به  گزارش دنیای اقتصاد، روز سه‌شنبه قیمت شاخص ارزی در معاملات غیر‌رسمی بازار تهران در کانال قیمتی ۳۳ هزار تومانی پیشروی کرد و روی قله تاریخی خود قرار گرفت. به عقیده برخی از کارشناسان ارزی انتقال دارایی‌های خارج شده از بازار سرمایه به بازار ارز و طلا مهم‌ترین عامل افزایشی شدن نرخ دلار آزاد شده است. از سوی دیگر عده‌ای از تحلیلگران نیز بر این باورند که شرایط تورمی موجود در اقتصاد کشور و انتظارات تورمی ایجاد شده در بازار را می‌توان از دیگر علل مهم پیشروی دلار در کانال ۳۳ هزار تومانی دانست.

دنیای اقتصاد در ادامه نوشته است: این در حالی است که انتشار سخنان رابرت مالی، نماینده امور ایران در دولت آمریکا، مبنی بر از بین رفتن احتمالات از سرگیری مذاکرات برجام در روز گذشته نیز توانست عامل دوم، یعنی انتظارات تورمی را شدت ببخشد.

بازار ارز تهران بعد از حدود یک ماه رکورد جدیدی را ثبت کرد. نرخ دلار روز گذشته از مرز حساس ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کرد. همین امر موجب شد فشار خریداران به بازار دلار بیشتر شود و اسکناس آمریکایی نه تنها از نیمه کانال ۳۳ هزار تومان بالا برود بلکه تا ۳۳ هزار و ۶۰۰ تومان پیشروی کند.

زمزمه ورود قیمت دلار به کانال ۳۴ هزار

این پایان یکه تازی نرخ دلار آمریکا در تهران نبود و اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی شب گذشته تا نزدیک مرز ۳۳ هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفت.در شرایط فعلی زمزمه های ازاحتمال ورود دلار به کانال ۳۴ هزار تومان در بین معامله گران شکل گرفته است.

چرا فنر قیمت دلار در رفت؟

از جمله عواملی که موجب شده نرخ دلار به سمت کانال های بالاتر هدایت شود می توان به افزایش قیمت درهم، افزایش قیمت دلار در بازارهای مجاور ایران، تنش سیاسی بین ایران و غرب اشاره کرد.

نرخ درهم ، بازار و قیمت دلار را بهم ریخت

نرخ حواله درهم به محدوده ۹ هزار و ۲۷۰ تومان رسیده است.نرخ برابری درهم به دلار در کانال ۳۴ هزار تومان قرار دارد .همین امر دلیلی برای تقویت انتظارات صعودی درمورد ارزش اسکناس آمریکایی در تهران است.

یکه تازی نرخ دلار درهرات

از طرفی نرخ دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته هرات تا محدوده ۳۳ هزار و ۱۳۰تومان رشد کرد که نسبت به معاملات نقدی روز سه شنبه ۱۵۰ تومان افزایش را نشان می دهد . مجموع این عوامل موجب شده بعضی از معامله گران در انتظار ورود نرخ دلار به کانال ۳۴ هزار تومان باشند.

ادعای جنگ ایران و عربستان در بازار شبانه

از طرفی هم شب گذشته هم بازار پشت خطی با یک خبر جدید روبرو شد.وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد ایران قصد دارد به عربستان حمله کند. با این حال «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره این تهدید قریب الوقوع در عربستان گفت: «من از هیچگونه هشدار کنسولی اطلاعی ندارم».

ردپای جمهوری خواهان در بازار دلار ایران

از سوی دیگر در آستانه انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا در هشتم نوامبر همه شاخص ها به نفع جمهوریخواهان شده است.احتمال پیروزی جمهوری خواهان عامل دیگری باتقویت هیجانات ارزی در تهران شده است.

احتمال تکرار یک سناریو قدیمی در مورد دلار/ ریزش آبشاری قیمت  دلار؟

با این حال عده ای از معامله گران با اشاره به صعود نرخ دلار به قله تاریخی خود در ۱۱ مهر ماه می گفتند بعد از این اتفاق نرخ دلار با مداخله ارزی نهاد مرکزی بازار ساز به صورت آبشاری پایین آمد. به عقیده این دسته از بازیگران ارزی احتمال تکرار سناریو گذشته محتمل است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان