پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

فرش‌های دستبافت و ماشینی جزو وسایل بسیار باارزشی هستند که همه اکثر ایرانی‌ها آن را روی زمین منزلشان چهن می‌کنند. این وسیله نه تنها کاربردیست بلکه جنبه تزئینی نیز دارد. به عنوان مثال همانگونه که شما یک مبل گرانقیمت می‌خرید که خانه خود را با آن تزئین کنید، قطعا یک فرش دستبافت ابریشمی نیز می‌خرید تا نمای بهتری به منزل خود بدهید. فرش‌های دستبافت و ماشینی هر دو به نسبت قیمت بالایی دارند به همین دلیل مراقبت از آنها بسیار مهم و حائز اهمیت است. برای مراقبت و نگهداری از این نوع فرش‌ها نیاز به کار سختی نیست و با چند راهکار ساده می‌توانید سبب افزایش طول عمر و سالم ماندن فرش خود شوید. ما در این مقاله از قالیشویی گل ابریشم تهران قصد داریم شما را با دو راهکار ساده آشنا کنیم.

8

راهکارهای مفید نگهداری از فرش

با بهره از روش‌های زیر شما می‌توانید از فرش‌های دستبافت و ماشینی خود به خوبی مراقبت کنید و سالیان سال از آنها استفاده کنید.

اهمیت نظافت را فراموش نکنید

نظافت مرتب و مستمر فرش‌ها طول عمر آنها را افزایش خواهد داد. در این حالت شما کمترین نیاز را به شستشو خواهید داشت. در حین نظافت فرش یکی از چالش‌های مهم طریقه جارو یا جاروبرقی کشیدن روی فرش است. آیا تا به امروز به این موضوع اندیشیده‌اید که چگونه باید فرشتان را جارو بکشید تا آسیبی به تاروپود آن وارد نشود؟

برای اینکه روی فرش را جارو بکشید، بهتر است از جاروهایی استفاده نمایید که دارای برس‌های قابل تنظیم هستند. چرا که این مدل جاروها با جابجا کردن و برهم زدن پرزهای فرش تمامی آلودگی‌های روی آن را به صورت کامل از بین خواهد برد. اگر گرد و غبارها برای مدت زیادی روی فرش بمانند، قالی و قالیچه‌های دستبافت و ماشینی دچار پوسیدگی می‌شوند و آسیب می‌بینند.

9

حال شاید این سوال در ذهن شما پیش بیاید که هر چند وقت یکبار باید جارو کشید؟

بهترین فاصله زمانی برای جاروکشی فرش، هر دو هفته یکبار است. اگر در مناطقی با آب‌وهوای گرم و خشک زندگی می‌کنید که خاک و آلودگی زیاد بوده یا رفت‌وآمد در منزلتان زیاد است، هر دو هفته 3 تا 4 بار فرش را باید جارو بکشید. توصیه می‌شوید هر ماه یکبار هم فرش‌ها را پشت‌ورو کنید و پشت آنها را نیز جاروبرقی بکشید. در هنگام تمیز کردن درب و پنجره‌ها را باز کنید تا مجددا گردوغبارها روی فرش ننشیند.

به نکات شست‌وشوی فرش دقت کنید

در گذشته‌ اکثر افراد در منازل حیاط‌دار یا به اصطلاح ویلایی زندگی می‌کردند به همین دلیل برای شستشوی فرش خودشان اقدام می‌کردند و قالی و قالیچه‌ها را به روش سنتی می‌شستند. با پیشرفت تکنولوژی و گسترش آپارتمان‌نشینی این روش نسبت به گذشته منسوخ گردید. امروزه دستگاه‌های مکانیزه در قالیشویی‌ها فرش‌ها را با بهترین متد به صورت اصولی شسته و کمترین آسیب را به آن وارد می‌کنند. به همین دلیل برای تمیز شدن فرش‌هایتان بهتر است آنها را به دست متخصصان یک قالیشویی معتبر مانند قالیشویی گل ابریشم تهران بسپارید. جهت تماس با این مجموعه و بهره از خدمات آنها کافیست به وبسایت‌ آنها مراجعه کنید و برروی گزینه تماس با ما کلیک نمایید.

با این‌حال اگر فکر می‌کنید فرش‌هایتان زیاد کثیف نیست و به قالیشویی اطمینان ندارید و قصد دارید فرش‌هایتان را در خانه بشویید، در ادامه مراحل مربوطه را به ترتیب ذکر خواهیم کرد. لازم به ذکر است که فرش‌های کوچک را می‌توان در آپارتمان شست؛ اما شستن فرش‌های بزرگ در فضاهای مشاع آپارتمان‌ها مثل حیاط یا پشت‌بام به لحاظ فرهنگ آپارتمان‌نشینی درست نیست.

نحوه شستشو فرش در قالیشویی‌ها به چه صورت است؟

به طور کلی تمامی قالیشویی‌ها به سه شیوه قالی و قالیچه‌های دستبافت و ماشینی شما را خواهند شست. این سه شیوه عبارتند از:

  • روش سنتی
  • روش اتوماتیک
  • روش نیمه اتوماتیک
روش سنتی برای شستن فرش‌های دستبافت و ماشینی

یکی از اولین و شاید قدیمی‌ترین روش‌های شستشوی فرش، روش سنتی است. افراد از قدیم الایام در حیاط خانه‌هایشان قالی و قالیچه‌های خود را با این روش می‌شستند. این روش شامل غبارروبی، ریختن مواد شوینده و شستن فرش است. تنها فرق روش سنتی قالیشویی‌ها، نحوه خشک کردن فرش‌ها در این روش است که به جای پهن کردن جلوی نورخورشید، قالی و قالیچه‌ها را با  دستگاه‌های خشک‌کن سریعا خشک می‌کنند تا در موعد مقرر به دست مشتری برسانند. امروزه با پیشرفت و گسترش دستگاه‌ها از این روش به ندرت در قالیشویی‌ها استفاده می‌کنند.

روش نیمه اتوماتیک

روش‌ اتوماتیک همانگونه که کاملا از نامش پیداست؛ شستن فرش نیمی توسط نیروی انسانی و نیمی توسط ابزارآلات و تجهیزات انجام می‌شود. در این روش یک نفر در قالیشویی فرش‌ها را غبارروبی و می‌شوید و در مرحله خشک کردن دستگاه‌ها وارد کار می‌شوند. در این روش بازهم نیروهای انسانی وقت و انرژی بسیار زیادی می‌گذارند که اصلا خوشایند نیست. همچنین امکان آسیب به فرش نیز زیاد خواهد بود.

روش تمام اتوماتیک برای شستن قالی و قالیچه‌های دستبافت و ماشینی

خوب از نام این روش کاملا پیداست که نیروی انسانی کوچکترین دخالتی در شستشوی فرش ندارد. تمامی مراحل شستن قالی و قالیچه‌ها صفر تا صد به وسیله ابزارآلات و دستگاه‌های مکانیزه مدرن انجام می‌گیرد. نیروی انسانی در این روش تنها فرش‌ها را جهت شستشو جابجا می‌کند و تمامی مراحل شستن با تجهیزات است. به همین دلیل می‌توان گفت این روش انرژی و زمان منابع انسانی را هدر نمی‌دهد. علاوه بر این موضوع، فرش‌ها تمیزتر شسته شده و کمترین آسیب به فرش وارد خواهد شد. زیرا تمامی این دستگاه‌ها برای شستشوی انواع فرش‌ها ساخته و تست شده‌اند.

10

مزایای استفاده از خدمات قالیشویی در مراقبت از فرش‌های دستبافت و ماشینی

همانگونه که در بالا بیان شد شستشوی اصولی فرش در نگهداری و مراقبت از آن نقش مهمی دارد. بهترین روش برای شستن قالی و قالیچه‌های دستبافت و ماشینی استفاده از خدمات قالیشویی‌هاست. برخی از مزایای شستشوی فرش در قالیشویی عبارتند از:

  • صرفه‌جویی در زمان
  • صرفه‌جویی در هزینه و انرژی
  • جلوگیری از مصرف آب زیاد
  • آسیب کمتر به فرش‌های ماشینی و دستبافت

ارائه خدمات قالیشویی گل ابریشم تهران

همانگونه که در این مطلب مطالعه کردید، شستن اصولی فرش بسیار مهم و حائز اهمیت است. زیرا در غیراینصورت به فرشتان آسیب وارد خواهد شد و برای تعمیر یا تعویض آن باید هزینه بسیار زیادی کنید. به همین منظور برای شستن قالی و قالیچه‌های خود باید یک قالیشویی معتبر را برگزینید. ما در این بخش به شما قالیشویی گل ابریشم تهران را معرفی می‌کنیم. برای دریافت خدمات از این قالیشویی می‌توانید به وبسایت آن مراجعه کرده و از قسمت تماس با ما با متخصصین این شرکت تماس بگیرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان