پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

امروزه یکی از بهترین راه‌های دیده شدن سایتتون تو گوگل و جذب مشتری بیشتر، استفاده از آموزش رایگان گوگل ادز، تسلط به این سرویس و استفاده از تبلیغات گوگل هست؛ اما این روش زمانی مؤثر واقع می‌شه که تبلیغات شما در زمان درستی منتشر شده باشن. اگه شما زمان مناسبی رو برای این کار انتخاب نکنین، در نهایت چیزی جز هدر رفتن سرمایه و از دست دادن مشتریا عایدتون نمیشه. برای اینکه به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنین، حتماً باید بدونید که بهترین زمان برای استفاده از گوگل ادز برای تبلیغ داخل ایران چه موقعی است؟ ما تو این مطلب قصد داریم اطلاعاتی رو در این خصوص بهتون ارائه بدیم و کمک کنیم که زمان مناسب برای تبلیغات سایت در گوگل رو پیدا کنید.

اهمیت انتخاب بهترین زمان برای تبلیغات در گوگل ادز

اجازه بدید قبل از هرچیزی، این موضوع رو بررسی کنیم که اصلاً انتخاب بهترین زمان برای تبلیغ سایت در گوگل ادز چه اهمیتی داره؟ اصلاً چرا باید زمان درستی رو برای تبلیغ سایت در گوگل انتخاب کنیم؟ برای روشن شدن این موضوع، براتون یه مثال می‌زنیم. تصور کنید که شما یک دفتر حقوقی دارید و می‌خواید مشتری‌هایی که نیاز به مشاوره و اخذ وکیل دارند رو جذب کنید. برای این کار، از گوگل ادز استفاده می‌کنید تا مشتری‌ها بعد از کلیک روی تبلیغات، به سایت شما هدایت بشن. اون‌ها بعد از دیدن سایت، روی دکمه مشاوره آنلاین می‌زنن یا با شماره تلفن دفتر شما تماس می‌گیرن. تا اینجا هیچ مشکلی وجود نداره؛ اما اگه این فرایند، زمانی که ساعت کاری شما تموم شده اتفاق بیوفته، چه میشه؟ تو این حالت، هیچکی پاسخگو نیست و مشتری از دست می‌ره؛ درحالی‌که هزینه کلیک به‌حساب شما اضافه شده. اینجاست که اهمیت استفاده از تبلیغات گوگل ادز در زمان درست، مشخص می‌شه. برای جلوگیری از چنین مشکلی، می‌تونید تبلیغات خودتونو زمانبندی کنین. جزییات این موضوع رو در بخش‌های بعدی بررسی می‌کنیم.

زمانبندی تبلیغات گوگل ادز چیست؟

با روی کار اومدن تبلیغات دیجیتال، محدودیت‌ها و مشکلات تبلیغات سنتی کنار رفته‌ و قابلیت‌های زیادی در اختیار افراد قرار گرفته. یکی از این قابلیت‌ها، امکان زمانبندی کردن تبلیغات در گوگل ادز هست؛ یعنی شما می‌تونید تعیین کنین که تبلیغاتتون در چه روزها و ساعت‌هایی از هفته، در گوگل به کاربران نمایش داده بشه. درصورتی‌که تبلیغات‌تونو زمانبندی نکرده باشین، به‌صورت 24 ساعته به نمایش درمیاد و این موضوع می‌تونه زمان و سرمایه شما رو به هدر بده. توجه داشته باشین که این قابلیت فقط برای زمانبندی تبلیغات به‌صورت هفتگی هست؛ یعنی شما نمی‌تونید تاریخ خاصی در ماه یا سال رو برای نمایش یا عدم نمایش تبلیغات خودتون مشخص کنید. فقط می‌تونید در مورد هفته پیش‌رو تصمیم بگیرین.

از کجا بفهمیم بهترین زمان برای استفاده از گوگل ادز برای تبلیغ داخل ایران چه موقعی است؟

در کشور ما اکثر شرکت‌ها از ساعت 8 صبح تا 5 عصر فعالیت می‌کنن و پاسخگویی به امور مشتریان هم تو همین ساعت‌ها انجام می‌شه؛ بنابراین تبلیغات در این زمان، می‌تونه نتیجه خوبی به‌همراه داشته باشه. این یک دید کلی و تقریبی هست و برای همه شما صدق نمی‌کنه؛ درواقع هر سایت و هر کسب‌وکاری باید با توجه به شرایط خودش، بهترین زمان برای انتشار آگهی‌های تبلیغاتی‌شو انتخاب کنه. در اینجا ترفندهایی رو بهتون آموزش می‌دیم که می‌تونید با رعایت اون‌ها، بهترین زمان برای استفاده از تبلیغات گوگل Ads رو برای سایتتون تشخیص بدید:

شخصیت مشتریان خود را بررسی کنید

بدون شک سایت شما برای گروه‌های خاصی از افراد جامعه طراحی شده. برای مثال اگر سایت فروش لوازم تحریر دارین، مخاطب‌های هدف شما، دانش‌آموزا و دانشجوها هستن. ممکنه افراد متفرقه هم از شما خرید کنن، اما این دسته از افراد بیشترین تعداد مشتریاتون رو تشکیل میدن. به‌این‌ترتیب شما باید ببینید که دانش‌آموزا و دانشجوها بیشتر در چه ساعاتی از روز در گوگل فعال هستن. سپس همون زمان رو برای انتشار تبلیغات خودتون در نظر بگیرین. اگر هیچ اطلاعاتی در مورد بیشترین ساعت حضور مشتریاتون ندارین، می‌تونین یکی دو هفته به‌صورت 24 ساعته تبلیغاتتونو منتشر کنین. دراین مدت، ببینید که بیشترین بازخورد را تو چه ساعاتی از روز دریافت می‌کنید. بعداز اون می‌تونید زمانبندی هدفمند و درستی رو برای انتشار تبلیغاتتون در نظر بگیرین.

به ساعت‌های خدمت رسانی خود توجه کنید

به‌احتمال‌زیاد کسب‌وکارتون طوریه که فقط تو ساعت‌های خاصی از روز، توانایی پاسخگویی به مشتریاتونو دارین. اگر قراره تبلیغات گوگل رو برای جذب کاربرها مورد استفاده قرار بدید، باید تو ساعت‌هایی از روز این تبلیغات رو منتشر کنین که مسئول روابط عمومی شرکتتون در دسترس و درحال فعالیت باشه. در غیر اینصورت فقط پولتون رو دور می‌ریزین و بازدید مشتری از سایت، سود چندانی براتون به‌دنبال نداره. از طرف دیگه، وقتی مشتری ببینه که هیچکس پاسخگوی سؤالش نیست، به‌طور کامل دور کسب‌وکار و برند شما رو خط می‌کشه و حتی ممکنه شما رو به‌عنوان یک برند غیرقابل اعتماد به دوستا و آشناهاش معرفی کنه. به‌این‌ترتیب شما از دو جهت دچار ضرر و زیان میشین.

 

ساعت اوج کارتان را پیدا کنید

یه راه‌حل ساده‌تر برای اینکه بفهمید بهترین زمان برای استفاده از گوگل ادز برای تبلیغ داخل ایران چه موقعی است، اینه که ببینید تو کدوم ساعت‌ از روز، تلفن دفتر کارتون بیشتر از همیشه زنگ می‌خوره. همین ساعت‌ها هستند که اوج کار شما محسوب می‌شن و می‌تونن بیشترین حجم از کاربرا رو به سمتتون جذب کنن؛ بنابراین شما باید انتشار تبلیغاتتون رو در گوگل ادز برای این ساعت‌ها، زمان‌بندی کنین.

نحوه زمان‌بندی کردن یک تبلیغ در گوگل ادز

یکی از مهم‌ترین مفاهیمی که تو آموزش رایگان گوگل ادز مطرح می‌شه، نحوه زمان‌بندی کردن یک تبلیغ در گوگل هست. اکثر کسب‌وکارها در روزهای خاص یا ساعت‌های مشخصی از هر روز، بیشترین مشتری را جذب می‌کنن. در مقابل، امکان داره تو روزهای خاصی از هفته تعطیل باشه و توانایی پاسخگویی به مشتری‌ها رو نداشته باشن. تو چنین شرایطی، به‌راحتی می‌تونید از قابلیت Ad Schedule کمک بگیرید. مراحل تنظیم Ad Schedule و اعمال زمان‌بندی دلخواه روی کمپین‌های تبلیغاتی به‌صورت زیر هست:

  1. قبل از هرچیزی باید گوگل ادز را باز کنین و وارد حسابتون بشید.
  2. گزینه Edit Ad Schedule را بزنید.
  3. حالا به تب Campaigns برید و روی کمپین موردنظرتون کلیک کنید. اگه نمی‌دونید که باید کدوم یک از کمپین‌هاتون رو انتخاب کنید، فعال‌ترین‌شونو  انتخاب کنید.
  4. حالا با انتخاب گزینه Create Custom Schedule را انتخاب کنید.
  5. تو این مرحله می‌تونید روزهای هفته و ساعاتی که می‌خواید تبلیغاتتون به کاربران نمایش داده بشه رو مشخص کنید.

هیچ قانون خاص و واحدی برای زمان‌بندی تبلیغات وجود نداره و فقط باید با تست کردن و مقایسه نتایج به‌دست‌اومده از هر هفته، بهترین زمان انتشار تبلیغ سایت در گوگل رو برای خودتون پیدا کنید.

نکات مهم در زمانبندی تبلیغات گوگل ادز

در اینجا، بعضی از نکات مهم رو موردبررسی قرار می‌دیم که می‌تونن به شما کمک کنن تا بفهمید بهترین زمان برای استفاده از گوگل ادز برای تبلیغ داخل ایران چه موقعی است:

  • شما همیشه می‌توانید از بخش Ad schedule، زمان نمایش تبلیغاتتون رو تغییر بدید.
  • درصورتی‌که چند کمپین مختلف دارید، باید زمانبندی تبلیغاتتون رو برای تک‌تک اون‌ها انجام بدید.
  • اگه سایت شما پشتیبانی شبانه‌روزی 24 ساعته نداره، به‌هیچ‌عنوان نمایش 24 ساعته تبلیغات در گوگل ads رو انتخاب نکنید؛ چون با این کار، فقط سرمایه‌تون رو از دست می‌دید.
  • در حین اعمال تنظیمات زمان‌بندی، به اختلاف ساعت کشورمون با منطقه زمانی حساب گوگل ads خودتون هم توجه کنید.
  • قابلیت زمانبندی تبلیغات، می‌تونه تعداد کلیک‌ها روی تبلیغات شما در یک روز یا ساعت مشخصی رو نمایش بده. شما می‌تونید استفاده مفیدی از این اطلاعات داشته باشید و با کمک اون، تبلیغاتتونو بهینه کنید.

مطمئن باشید که با رعایت این نکات، بهترین نتیجه را از تبلیغاتتون می‌گیرید و می‌تونید ترافیک سایت‌تون رو افزایش بدید.

 

در چه مواقعی از تبلیغات گوگل ادز استفاده کنیم؟

در بخش‌های قبلی در خصوص بهترین زمان برای انتشار تبلیغات گوگل باهاتون صحبت کردیم؛ اما بیاید این موضوع رو هم بررسی کنیم که اصلاً چه زمانی باید برای سفارش تبلیغات گوگل اقدام کرد. به عبارت دقیق‌تر، کسب‌وکارها تو چه موقع‌هایی و با چه اهدافی به سرویس تبلیغات گوگل ادز نیاز دارن؟ برای پاسخ به این سؤال باید گفت که بهترین زمان برای استفاده از این سرویس، زمانیه که تو یکی از موقعیت‌های زیر قرار گرفته باشین. شرکت‌ها به‌دلایل متعددی تبلیغات در Google Ads رو آغاز می‌کنن؛ از افزایش دیده شدن نام تجاری در عبارات جستجوی مارک تجاری گرفته تا حمایت از فروش یا تبلیغات با زمان محدود. زمان تبلیغ در Google Ads رو در زیر براتون گفتیم:

زمانی که از یک محصول یا خدمات جدید رونمایی می‌کنید

یکی از بهترین مواقع برای استفاده از تبلیغات گوگل ads، زمانیه که شما محصول یا خدمات جدیدی رو اضافه کردید و حالا می‌خواید که دیگران هم با اون آشنا بشن. تو این حالت، کاربر‌ها با کلیک روی بنرهای تبلیغاتی به سایتتون هدایت میشن و ازاون مطلع میشن.

زمانی که قصد اجرای تبلیغات با زمان محدود را دارید

گاهی اوقات ممکنه با اهداف مختلفی مثل افزایش فروش، انبار تکانی یا اجرای جشنواره تخفیفات مناسبتی بخواید تبلیغاتی با مدت زمان محدود رو اجرا کنید. تو این شرایط می‌تونید از تبلیغات گوگل ادز کمک بگیرید و با اجرای زمانبندی کمپینتون، اونو به شکل مؤثر و هدفمند به مخاطب موردنظرتون نشان بدید.

زمانی که قصد تغییر برند یا تغییر محصولات خود را دارید

اگه قصد تغییر محصولات یا نام برندتونو داشته باشین، باید مجدداً تمام زحماتی که برای ایجاد هویت برند کشیده بودید رو تکرار کنین. در چنین شرایطی، اجرای یک کمپین گوگل ادز می‌تونه به کمک شما بیاد. برای این کار شما باید یک لندینگ پیج جدید در بخش "درباره ما" سایتتون ایجاد کنین و اون‌جا توضیح بدید که چرا تصمیم به تغییر برندتون گرفتین. سپس تبلیغات گوگل رو برای هدایت کاربر‌ها به این صفحه سفارش بدید.

زمانی که میزبان یک رویداد ویژه هستید

یکی دیگه از مواقعی که می‌تونین از تبلیغات گوگل Ads کمک بگیرین، زمانیه که یه وبینار آنلاین یا کنفرانس حضوری تو سایت شما برگزار می‌شه. تو این حالت می‌تونید کاربرهای علاقمند رو پیدا کنین و اون‌ها رو در رویداد موردنظر، شرکت بدید.

زمانی که می‌خواهید نحوه بازاریابی خود را تست کنید

یکی دیگه از زمان‌های مناسب برای استفاده از Google Ads، زمانیه که قصد دارین نحوه بازاریابی‌تون رو مورد آزمایش قرار بدید. این نوع تبلیغات می‌تونه قبل از راه‌اندازی یک محصول یا خدمات جدید اتفاق بیفته؛ چون با این کار امکان تست کردن نحوه بازاریابی کالا یا خدماتتون فراهم میشه. شما می‌تونید از این راه بهترین نام، شعار و موارد دیگه رو براساس معیارهای تعامل تبلیغاتی برای کسب‌وکارتون تعیین کنین.

زمانی که می‌خواهید میزان علاقه کاربران به یک کالا را بفهمید

اکثر شرکت‌های بزرگ برای بررسی ایده محصول یا خدمات جدید، در Google Ads تبلیغ می‌کنن. اون‌ها می‌تونن با تجزیه‌وتحلیل معیارهای تبلیغات، تعیین کنن که مشتری‌ها چقدر به این ایده جدید علاقه دارن. گاهی اوقات، کسب‌وکارها یک فرم ثبت‌نام رو در صفحه فرودشون قرار می‌دن تا ببینن مردم چقدر از محصولات یا خدمات جدید استقبال می‌کنن. حتی اگه این ایده ضعیف عمل کنه و متوجه بشید که مردم علاقه‌ای به محصول یا خدمات جدیدتون ندارن، کسب‌وکارتون رو از سرمایه‌گذاری در زمان، پول و منابع‌تون، برای توسعه چیزی که برای مخاطب‌های هدفتون طنین‌اندازی نمی‌کنه، صرفه‌جویی کردین. بدیهیه که هزینه‌ای که برای Google Ads صرف کردین در مقابل جلوگیری از چنین ضرر بزرگی، بسیار ناچیزه.

 

افزایش موفقیت با اجرای تبلیغات گوگل ادز در زمان درست

ما تو این مطلب سعی کردیم شما رو با اهمیت انتخاب زمان درست برای انتشار تبلیغات کلیکی در گوگل آشنا کنیم. اکثر کسایی که می‌خوان ازاین طریق کاربرهایی رو به سایت‌شون جذب کنن، با این سؤال مواجه می‌شن که بهترین زمان برای استفاده از گوگل ادز برای تبلیغ داخل ایران چه موقعی است؟ همون‌طور که متوجه شدین، انتخاب زمان درست به شرایط کلی شما و ویژگی‌های مخاطبای هدفتون بستگی داره؛ بنابراین شما باید با بررسی این موارد، تبلیغاتتون رو زمانبندی کنین و در هزینه‌هاتون صرفه‌جویی کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان