ثبتنام بیمه رایگان برای این دهک ها | این افراد رایگان بیمه می‌شوند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، این سازمان را بزرگ‌ترین بیمه درمانی کشور خواند و جزئیات بیمه رایگان پنج دهک اول درآمدی و همچنین تخفیف‌های بیمه‌ای برای سایر دهک‌ها را تشریح کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

محمدمهدی ناصحی، در تشریح اهم فعالیت‌های سازمان بیمه سلامت در خدمات دهی به اقشار آسیب‌پذیر، با اشاره به اینکه بیمه سلامت یک بیمه فراگیر و بزرگترین بیمه درمانی کشور است، گفت: این بیمه به گروه‌های بسیاری از جمله روستاییان با بیش از ۲۰ میلیون نفر جمعیت، صندوق بیمه همگانی با حدود ۱۷ میلیون نفر، کارکنان دولت نزدیک به ۵/۵ میلیون نفر و سایر اقشار از مددجویان تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد، اتباع، خانواده شهدا و افراد مجهول الهویه خدمت رسانی می‌کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه توجه به اقشار کم درآمد جامعه در اولویت سازمان بیمه سلامت قرار دارد، افزود: در همین خصوص ۵ دهک اول جامعه به طور کامل و رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، ضمن اینکه برای دهک‌های بالاتر نیز تخفیف حق بیمه در نظر گرفته شده است. در مجموع ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی در بخش بستری و ۷۰ درصد هزینه‌ها در حوزه سرپایی در مراکز دولتی دانشگاهی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت بیمه افراد به آنها اطلاع داده شده، تصریح کرد: سامانه شهروندی و کد دستوری #۱۶۶۶* برای پیگیری بیمه افراد، تاریخ انقضاء و نوع بیمه افراد فعال بوده و پاسخگوی سوالات است.

ناصحی ادامه داد: خوشبختانه علاوه بر گسترش پوشش جمعیت بیمه‌ای، در بحث بیماران صعب العلاج ورود جدی شده و ۱۰۷ بیماری پرهزینه تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار گرفته است، بخش بزرگی از خدمات نیز در سامانه‌ها واردشده و جای نگرانی برای این بیماران در خصوص پرداخت هزینه‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران همچنین درخصوص آخرین وضعیت پرداختی‌های این سازمان بیمه‌گر به مراکز طرف قرارداد، گفت: پرداختی‌ها به موسسات و مراکز درمانی از ۲ سال گذشته تقریبا به روز است.

وی درخصوص پوشش هزینه های درمان ناباروری هم اظهار داشت: بحث جوانی جمعیت از اهمیت بسزایی برخوردار است، بیمه سلامت در سال گذشته و امسال منابع خوبی برای این موضوع در نظر گرفته است، لذا ۹۰ درصد هزینه‌ها با تعرفه عمومی غیر دولتی در بخش‌های غیردولتی و در بخش دولتی ۹۰ درصد با تعرفه دولتی پرداخت می‌شود.

ناصحی همچنین در خصوص نسخه نویسی الکترونیکی به ایسنا گفت: بیمه سلامت و تامین اجتماعی از ۳ سال گذشته اجرای این طرح را آغاز کرده و این طرح فواید بسیاری برای حوزه سلامت دارد؛ این طرح استقرار کامل پیدا کرده و شرایط قابل قبولی از این لحاظ وجود دارد. ضمن اینکه این طرح به کمک پروژه‌های مهمی از جمله دارویار و بیماران صعب‌العلاج آمده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان