پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

چسب فوم دو طرفه از یک لایه فوم EBA یا PE تشکیل شده اند. یک ماده چسبنده بین آنها قرار می گیرد که یک لایه نازک از نایلون یا کاغذ سیلیکونی است که از چسبیدن لایه های فوم به یکدیگر جلوگیری می کند.

چسب فوم دو طرفه چسبی است که در هر دو طرف دارای چسب است.

چسباندن دو سطح به هم بدون علامت زدن چسب از ویژگی های خاص این چسب است.

این چسب از دو لایه چسب نازک تشکیل شده است که لایه پشتی آن با یک لایه محافظ پوشانده شده است.

چسب دو طرفه قوی کاربردهای زیادی دارد که بسته به نوع کاربرد باید از چسب دو طرفه مناسب استفاده کرد. از کاربرد در تولید کیف و کفش گرفته تا تولید انواع مهر و موم های بدنه و کابین خودرو، تولید آلبوم دیجیتال، استفاده در صنایع و محصولات پزشکی، آرایشی و بهداشتی تا استفاده در کارخانجات مختلف مقواسازی می توان نام برد.

با استفاده از ابزار و تجهیزات کامپیوتری و بسیاری از صنایع دیگر، می توانید از این چسب شگفت انگیز استفاده کنید.

دلیل اصلی استفاده از چسب دو طرفه، اطمینان از محصول نهایی با کیفیت و دقت بالا است، در تقسیم بندی چسب ها بر اساس ضخامت، می توان چسب نازک دو طرفه و چسب دو طرفه ضخیم را مشخص کرد. چسب‌های دو طرفه نازک‌تر معمولاً در کارهای سبک استفاده می‌شوند، در حالی که چسب‌های دو طرفه ضخیم‌تر با ضخامت بیشتر در کارهای سنگین‌تر استفاده می‌شوند. امروزه انواع مختلفی از چسب های دو طرفه تولید می شود که این چسب ها بر اساس نوع کاربرد، اندازه، مواد مصرفی و غیره دسته بندی می شوند. یکی از رایج ترین انواع چسب های دو طرفه چسب دو طرفه بی رنگ می باشد.از دیگر انواع چسب های پرکاربرد در صنایع مصرفی ایران ، چسب دو طرفه سلولزی و فوم می باشد.

 

2

نحوه استفاده از چسب فوم دو طرفه

 

یکی از دلایل اصلی محبوبیت این محصول، سادگی و سهولت استفاده از آن است که نیاز به مهارت بالایی ندارد.

نحوه استفاده از به این صورت است که در هنگام استفاده، تمیز کردن هر دو سطح هر گونه آلودگی،

سپس چسب را باز کرده و یک طرف آن را به سطح بچسبانید و در مرحله بعد پوشش محافظ سطح پشتی را بردارید و سطح مورد نظر را در سمت دیگر چسب قرار دهید و به آرامی به هم فشار دهید.

نکته: برای پاک کردن چسب دو طرفه، روی محل چسب به کمک پارچه از سرکه یا الکل استفاده کنید و چندین بار این کار را انجام دهید تا چسب کاملا از روی سطح پاک شود.

ویژگی های چسب فوم دو طرفه

یکی از مهم ترین ویژگی های این چسب دو طرفه که آن را به شهرت رسانده، مقاومت آن در برابر حرارت تا 120 درجه سانتیگراد است. مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش؛ مقاومت در برابر محیط های اسیدی و قلیایی از دیگر ویژگی های ذکر شده برای این محصول بی نظیر است.

این چسب مانند بسیاری از چسب های دیگر انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و برای کارهای خصوصی مناسب هستند که با توجه به این ویژگی ها قیمت چسب فوم دوطرفه متفاوت است. انواع مختلف آن می تواند فوم یا چسب فوم دو طرفه، چسب ژله ای دو طرفه، چسب ژله ای دو طرفه، چسب دو طرفه نسوز، چسب کاغذی دو طرفه، چسب پرس دو طرفه باشد.

چسب دو طرفه شیشه ای یا شفاف یا بی رنگ، چسب دو طرفه سلفون سلولزی با وجود نازکی و زیبایی می توان گفت بسیار محکم و بادوام است. ، و چسبندگی بسیار بالایی ایجاد می کند. این چسب قوی اغلب برای کارهای سبک استفاده می شود. به عنوان مثال، در صنعت پاکت، صنعت پوشاک، صنایع الکترونیک، سطوح آزمایشگاهی و بهداشتی، سطوح فریم عینک، عطرسازی و ادکلن و ... استفاده می شود. استفاده از چسب فوم دوطرفه نیز در تمام بسته بندی های مواد غذایی یافت می شود.

نکاتی که در استفاده از چسب فوم دو طرفه باید به آن توجه کنید

بعداز خرید چسب فوم دوطرفه اولین نکته مربوط به سطح  وسیله مورد نظر است که باید تمیز و خشک و عاری از هر آلودگی باشد. عامل دوم به وزن وسیله اشاره دارد. هر چسب 10 سانتی متری می تواند وزن 450 گرم را تحمل کند، چسب دوطرفه کاربرد زیادی دارد و می توان به کاربردهای خانگی و صنعتی فراوانی اشاره کرد.

یکی از نکات مهم هنگام خرید چسب دوطرفه توجه به تاریخ انقضای آن می باشد.چسب تاریخ گذشته چسبندگی و استحکام خود را از دست داده و کارایی لازم را ندارد.بنابراین در هنگام خرید چسب به این نکته حتما توجه شود.

شما عزیزان می توانید چسب مورد نیاز خود را در سایت های اینترنتی مختلف بیابید و سفارش دهید و بهترین و با کیفیت ترین محصولات را با قیمتی ارزان و در زمان کوتاه در منزل یا محل کار خود و با خریدی آسان دریافت نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان