چگونه چای سبز را برای کاهش وزن مصرف کنیم؟

به نظر می‌رسد که این برگ‌های بی‌نظیر، کاری بیشتر از افزایش سطح کافئین بدن در هر روز صبح انجام می‌دهند. چای سبز فواید زیادی دارد و لذت از رژیم غذایی چای سبز یا اضافه کردن عصاره آن به محصولات سلامتی و زیبایی می‌تواند در اواخر روز تغییری در وزن کلی شما ایجاد کند

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

چای دومین نوشیدنی محبوب دنیا بعد از آب است و انواع مختلفی دارد؛ یکی از آنها چای سبز است که دارای فواید زیادی برای سلامتی است و یک نوشیدنی عالی برای کاهش وزن و لاغری است. ادامه مطلب را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه چای سبز به کاهش وزن کمک می‌کند.

به نظر می‌رسد که این برگ‌های بی‌نظیر، کاری بیشتر از افزایش سطح کافئین بدن در هر روز صبح انجام می‌دهند. چای سبز فواید زیادی دارد و لذت از رژیم غذایی چای سبز یا اضافه کردن عصاره آن به محصولات سلامتی و زیبایی می‌تواند در اواخر روز تغییری در وزن کلی شما ایجاد کند. اگر آماده یادگیری بیشتر در مورد فواید این نوشیدنی باارزش هستید، ادامه مطلب را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه چای سبز به کاهش وزن کمک می‌کند.

اخیراً چای سبز به عنوان یک محصول کاهش وزن توجه گسترده‌ای را به خود جلب کرده است. مکمل‌های چای سبز در سال ۲۰۱۵ یک صنعت ۱۴۰ میلیون دلاری بود و در سطح جهان، چای دومین نوشیدنی محبوب محسوب می‌شود که در رده اول آب قرار دارد. از آنجا که هر فنجان چای سبز تقریبا کالری ندارد، چای سبز می‌تواند متابولیسم شما را تقویت کرده و بازده بدن را برای سوزاندن انرژی بهبود بخشد. تحقیقات نشان داده‌اند که فلاونوئیدهای موجود در آن عامل افزایش سطح اکسیداسیون چربی و بهبود فعالیت انسولین در بدن هستند.

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که جایگزین کردن نوشیدنی‌های سرشار از کالری با چای می‌تواند به حدود ۵۰۰ گرم کاهش وزن در هفته منجر شود. در واقع، از آنجا که چای سبز یک ادرارآور طبیعی است، یک درمان ایده آل برای مقابله با مشکلات احتباس مایعات و التهاب کلی بافت است. به همین دلیل، برخی برآوردها نشان می‌دهد که نوشیدن چای سبز به طور مرتب می‌تواند چربی بدن را تا ۱۹ درصد کاهش دهد. حتی کافئین موجود در چای سبز باعث کاهش وزن می‌شود. نوشیدن چای سبز به طور روزانه باعث کاهش ساده وزن می‌شود؛ زیرا کافئین موجود در آن به عنوان یک محرک عملکرد بدن را بهبود می‌بخشد و باعث سوزاندن چربی در این فرایند می‌شود. اگرچه هر فنجان چای سبز تنها به میزان یک چهارم قهوه، کافئین دارد، اما هنوز هم برای تقویت شما کافی است.

نباید از زمان مصرف کافئین، کسب فواید آن زیاد طول بکشد؛ زیرا اکثر مردم متوجه تغییرات آن پس از مصرف سه فنجان در روز می‌شوند. نوشیدن چای سبز نیز ممکن است منجر به چربی‌سوزی بهتر در هنگام ورزش شود. در یک مطالعه مشخص شد، مردانی که قبل از ورزش عصاره چای سبز مصرف کرده‌اند، نسبت به کسانی که چای سبز مصرف نکرده‌اند، ۱۷ درصد چربی بیشتری سوزاندند و تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که چای سبز به طور خاص به بدن شما کمک می‌کند چربی بیشتری را بسوزاند، که در طولانی مدت منجر به کاهش وزن بدن می‌شود.

مقدار واقعی وزنی که می‌توانید از طریق مصرف چای سبز از دست بدهید نسبتا متوسط است، اما وزنی که کم می‌کنید مربوط به چربی شکمی است. چربی زیر پوستی (شکم) خطرناک‌ترین نوع چربی محسوب می‌شود؛ زیرا به شدت با التهاب، مقاومت به انسولین، دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌های مزمن مرتبط است. از آنجا که چای سبز به طور خاص سطح شما از این نوع چربی را کاهش می‌دهد، حتی اگر اهداف کاهش وزن قابل توجهی نداشته باشید، نوشیدنی مفیدی است.

کسب مزایای چای سبز برای کاهش وزن، به درک نیاز به چگونگی مصرف این چای بستگی دارد. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند نوشیدن ۲ تا ۳ فنجان در روز را توصیه می‌کند، زیرا هر فنجان حاوی حدود ۲۰۰ میلی گرم کاتچین است. با این حال، نوشیدن چای سبز منظم ممکن است به اندازه مصرف مکمل‌های چای سبز برای کاهش وزن مفید نباشد. اکثر مطالعاتی که به چگونگی کاهش وزن با مصرف چای سبز پرداخته‌اند، به صراحت عصاره چای سبز را بررسی کرده‌اند که این مزایا در وعده‌های کوچک مصرف آنها متمرکز می‌شود. اگرچه نوشیدن چای سبز به طور منظم به شما در حفظ وزن سالم کمک می‌کند، اما فواید آن چندان چشمگیر نخواهد بود. وقتی نوبت به لذت بردن از طعم چای سبز می‌شود، نحوه دم کردن آن می‌تواند تفاوت کلی ایجاد کند. مراقب باشید که بیش از حد آب را نجوشانید، زیرا جوشاندن باعث آسیب به کاتچین‌ها می‌شود.

برای نتیجه بهتر، آب را جوش بیاورید، اما قبل از این‌که آن را بر روی برگ‌های چای سبز بریزید؛ برای ده دقیقه اجازه دهید تا سردردتر شود. سپس آن را بر روی برگ‌های چای بریزید و اجازه دهید تا یک دقیقه قبل از بیرون آوردن برگ‌ها دم کشیده و سپس آن را سرو کنید. بسته به سلیقه شما، این مدت زمان دم کشیدن می‌تواند کوتاه‌تر یا طولانی‌تر شود.

برخی از انواع چای سبز جهت کاهش وزن، بهتر از سایرین است. چای سبز ماچا دارای بیشترین مواد مغذی است، همان‌طور آن را حل کرده و خود برگ‌های چای سبز را با چای بنوشید، نه این‌که فقط از آنها برای دم کردن با آب استفاده کنید. 

می‌توانید هر زمان که نوشیدنی‌های شما سرشار از کالری می‌شوند، چای سبز را وارد رژیم غذایی خود کنید. چای سبز جایگزین خوبی برای نوشابه‌های قندی و نوشیدنی‌های قهوه شیرین شده است و تنها چند هفته طول می‌کشد تا حس چشایی شما به شیرینی طبیعی لطیفی که در آن موجود است عادت کند. به این ترتیب، شما با کاهش کالری مصرفی در طول روز، باعث ایجاد تغییر در میزان معمول کاهش وزن می‌شوید، از سطح انرژی بیشتر لذت برده و حتی سوخت و ساز خود را برای سوزاندن کالری‌هایی که می‌خورید، تقویت می‌کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان