۱۰ ترفند ساده برای لاغر شدن بدون رژیم

کم‌آبی موجب می‌شود وزن قسمت میانی بدن تا ۲ کیلوگرم افزایش یابد. هرچه آب بیشتری بنوشید، ضایعات بیشتری دفع می‌شود و در نتیجه، بدن از سموم مضر پاک می‌شود و در طول زمان وزن بیشتری کم می‌کنید. اگر آب را پیش از وعده غذایی بنوشید بهتر است و موجب کاهش گرسنگی و کالری مصرفی می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

شما می‌توانید فقط با ایجاد تغییراتی ساده از اضافه وزن خلاص شوید با ایجاد تغییرات کوچک، کالری کمتری مصرف کنید بدون این‌که به خودتان فشار بیاورید. رفتار‌های غلط و بعضی مواقع رژیم‌های سنگینی که می‌گیریم مانع از آن می‌شود که وزن‌مان را کم کنیم به همین دلیل نباید هیچ وعده غذایی را حذف کرد.
حذف نکردن وعده غذایی: برای افزایش سوخت‌وساز، هر ۳ تا ۴ ساعت خوراکی سالم بخورید. افرادی که صبحانه را حذف می‌کنند در ساعات بعدی روز با افزایش هورمون گرسنگی مواجه می‌شوند. وعده‌های غذایی منظم موجب می‌شود همیشه احساس سیری کنید و بدن با سرعت ثابتی کالری بسوزاند.
نوشیدن منظم آب: کم‌آبی موجب می‌شود وزن قسمت میانی بدن تا ۲ کیلوگرم افزایش یابد. هرچه آب بیشتری بنوشید، ضایعات بیشتری دفع می‌شود و در نتیجه، بدن از سموم مضر پاک می‌شود و در طول زمان وزن بیشتری کم می‌کنید. اگر آب را پیش از وعده غذایی بنوشید بهتر است و موجب کاهش گرسنگی و کالری مصرفی می‌شود.

مصرف لبنیات در روز: محصولات لبنی مانند شیر، ماست، دوغ و پنیر دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند، گوارش را بهبود می‌دهد، استخوان‌ها را قوی‌تر و به رهایی از چربی‌های زاید کمک می‌کند. مصرف لبنیات موجب احساس سیری می‌شود. مواد معدنی موجود در محصولات لبنی (کلسیم، پتاسیم و منیزیم) به خنثی‌کردن اثر سدیم در ایجاد نفخ کمک می‌کند.
نگه نداشتن غذا‌های ناسالم: جلوی چشم بودن خوراکی‌های ناسالم گرسنگی و میل شما به خوردن آن‌ها را افزایش می‌دهد و موجب چاقی می‌شود. احتمال اضافه وزن کسانی که غذا‌های پرکالری را در معرض دید قرار می‌دهند، نسبت به کسانی که فقط یک کاسه میوه را در معرض دید می‌گذارند، بیشتر است.
رژیم غذایی
نوشیدن قهوه: قهوه کافئین‌دار ادرارآوری طبیعی و ملایم است که با خارج کردن آب اضافه تورم بدن را کاهش می‌دهد. اثر تحریک کنندگی انواع قهوه به حرکت مواد در روده کمک می‌کند. اجابت مزاج منظم در صافی شکم موثر است.
جویدن کامل و آهسته خوردن: مغز برای پردازش این‌که به اندازه کافی غذا خورده‌اید، به زمان نیاز دارد. کامل جویدن غذا موجب می‌شود آهسته‌تر غذا بخورید. در نتیجه، غذای کمتری می‌خورید، احساس سیری بیشتری خواهید داشت و وعده‌های غذایی شما کوچک‌تر خواهد بود. وقتی سریع غذا می‌خورید، هوای بیشتری را می‌بلعید و احتمال ایجاد نفخ افزایش می‌یابد.

وعده غذایی کوچک‌: وعده‌های غذایی بزرگ‌تر موجب می‌شود بیشتر غذا بخورید و به افزایش وزن و چاقی منجر می‌شود. اگر وعده‌های غذایی‌تان را کمی کوچک‌تر کنید، کالری کمتری مصرف می‌کنید.
مصرف غذای سرشار از فیبر: فیبر چسبناک (Viscous Fiber) برای کاهش وزن و کوچک کردن شکم بدون ورزش بسیار مفید است. این فیبر احساس سیری را افزایش و مصرف غذا را کاهش می‌دهد. وقتی فیبر چسبناک در تماس با آب قرار می‌گیرد، ماده‌ای ژله‌ای و چسبناک ایجاد می‌کند.
این ماده زمان جذب مواد مغذی را افزایش می‌دهد و تخلیه معده را کُند می‌کند. فیبر چسبناک فقط در مواد غذایی گیاهی مانند حبوبات، غلات جو دوسر، کلم‌بروکسل، مارچوبه، پرتقال و تخم کتان وجود دارد.

دوری از استرس: کمی زودتر به رختخواب رفتن مانع از خوردن تنقلات در آخر شب می‌شود. نداشتن استراحت کامل شبانه سرعت سوخت‌وساز بدن را کاهش می‌دهد. کمبود خواب ترشح هورمون‌های تنظیم کننده اشتهای لپتین و گرلین را مختل می‌کند. خواب زیاد هم مضر است. خواب بیش از حد یا بی‌تحرکی هم می‌تواند موجب چاقی شکم شود.
پیاده‌روی طولانی: بهترین راه برای لاغری شکم بدون ورزش پیاده‌روی است. اگر نمی‌توانید به باشگاه بروید، روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنید. پیاده‌روی آرامِ ۳۰دقیقه‌ای راه خوبی برای افزایش سوخت‌وساز بدن و سوزاندن سریع‌تر چربی‌های دور کمر است.

رژیم لاغری

منبع: فرارو

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان