پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

یکی از ابزارهای روشنایی که در فضاهای باز ساختمان ها کاربرد دارد و در فرآیند نورپردازی ساختمان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، انواع چراغ حیاطی می‌باشد. چراغ حیاطی علاوه بر زیبایی ظاهری با ویژگی‌ هایی که دارد می تواند به زیباتر شدن فضای بیرونی ساختمان نیز کمک شایانی بنماید. با این وصف در این مقاله تلاش می کنیم به معرفی چراغ حیاطی خورشیدی که از بهترین انواع این چراغ ها می باشد می پردازیم.

چراغ حیاطی خورشیدی

چراغ های فضای باز که از انرژی خورشیدی استفاده می کنند پایدار هستند و باعث صرفه جویی در هزینه می شوند. چراغ‌های خورشیدی در سال‌های اخیر راه زیادی را طی کرده‌اند، و این روزها، می‌توانید از آنها در هر جایی که می‌خواهید استفاده کنید حتی بدون نیاز به پریز.

این چراغ‌ ها از سلول‌های خورشیدی برای تبدیل نور خورشید به الکتریسیته استفاده می‌کنند که بعداً ذخیره می‌شود. (در روزهای ابری، این بدان معناست که انرژی خورشیدی کمتری در شب برای شما تهیه می شود). با در نظر گرفتن این موضوع، باید در مورد جایی که می خواهید آنها را برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید بهینه قرار دهید فکر کنید. در مناطق آفتابی تر به طور طبیعی استفاده از انرژی خورشیدی مناسب تر است.

چراغ های خورشیدی باغی، چراغ های کوچکی هستند که انرژی خورشید را می گیرند و در عصر آن را به نور تبدیل می کنند. هر نور دارای یک یا دو سلول کوچک فتوولتائیک در بالای آن است که انرژی نور خورشید را جذب کرده و به شکل قابل استفاده تبدیل می کند. در این چراغ های خورشیدی کوچک از انرژی خورشید برای شارژ باتری استفاده می شود. هنگامی که خورشید غروب می کند، یک مقاومت نوری کمبود نور را ثبت می کند و یک چراغ LED را روشن می کند. انرژی ذخیره شده در باتری برای تغذیه نور استفاده می شود. چراغ های باغ خورشیدی چقدر دوام می آورند؟ در یک روز کاملا آفتابی با چراغ‌های شما برای جمع‌آوری انرژی خورشید، باتری‌ها باید به حداکثر شارژ برسند. این معمولاً برای روشن نگه داشتن نور بین 12 تا 15 ساعت کافی است. یک چراغ باغ خورشیدی کوچک معمولاً برای شارژ کامل به هشت ساعت نور خورشید در طول روز نیاز دارد. یک روز ابری یا سایه ای که روی نور حرکت می کند می تواند زمان روشنایی در شب را محدود کند. همچنین ممکن است شارژ کامل در زمستان دشوار باشد. برنامه ریزی و نصب چراغ های حیاطی خورشیدی بسیار ساده تر از نصب چراغ های سنتی است. هر چراغ خورشیدی پارکی یک آیتم مستقل است که شما به سادگی در زمینی که به نور نیاز دارید می چسبانید.

5

نور در بالای سنبله ای قرار می گیرد که شما آن را به داخل خاک می برید. نصب چراغ های خورشیدی باغچه آسان است، اما قبل از نصب آنها، برنامه ای داشته باشید. مطمئن شوید مکان هایی را انتخاب می کنید که در طول روز به اندازه کافی آفتاب دریافت کنند. نحوه ریزش سایه ها و این واقعیت را در نظر بگیرید که چراغ هایی با پنل های خورشیدی رو به جنوب بیشترین نور خورشید را دریافت می کنند. در ادامه به این می پردازیم که برای انتخاب چراغ پارکی خورشیدی چه مواردی را بهتر است در نظر بگیرید.

هنگام انتخاب لامپ های خورشیدی مناسب برای فضای خود، تعدادی از ملاحظات وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند. موارد زیر را در نظر داشته باشید و ما فکر می کنیم که در نهایت به یک راه حل نورپردازی فوق العاده خواهید رسید.

  • اندازه و مکان

به منطقه ای که می خواهید روشن کنید فکر کنید. برای یک مسیر، عرشه یا منطقه پخت و پز به سمت نورهای مختلف جذب خواهید شد. سپس، اندازه را در نظر بگیرید. آیا یک نور کوچک و ظریف می خواهید یا یک نور بزرگ و روشن؟

  • عملکرد

آیا می خواهید چراغ های فضای باز شما یک یا چند فصل دوام بیاورند؟ برخی از چراغ ها دارای LED  های یکپارچه هستند، به این معنی که پس از سوختن لامپ، باید آن را پرتاب کنید.

  • طرح

در نظر بگیرید که چه نوع فضایی را می خواهید ایجاد کنید. آیا می خواهید یک چراغ حیاطی برای اهداف امنیتی، یک ست عاشقانه برای شب قرار ملاقات داشته باشید یا یک ست عجیب و غریب که باعث لبخند زدن شما شود؟

6

برای انتخاب چراغ حیاطی مناسب با توجه به اهمیت زیاد انواع چراغ های حیاطی و پارکی در فرآیند نورپردازی فضاهای باز، شناخت انواع این چراغ ها نیز دارای اهمیت خواهد بود. با این وصف در این مقاله تلاش کردیم به شکلی اجمالی شما را با چراغ های پارکی خورشیدی آشنا کنیم که بتوانید به انتخاب آنها بپردازید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان