پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

مسئله خرید و فروش ارز دیجیتال با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال را نمی‌توان برای خرید کالاهای مختلف در فروشگاه‌های معمولی مورد استفاده قرار داد؛ یکی از موضوعات مهم برای معامله‌گران ارز دیجیتال است. هر چند برخی از فروشگاه‌های بزرگ و شناخته شده در جهان، ممکن است دریافت ارز دیجیتال خاصی را در قبال ارائه خدمات یا کالایی خاص قبول کنند؛ اما این حالت عمومیت ندارد. لذا برای رسیدن به سود دلخواه، بعد از به‌دست آوردن یا خریدن ارز دیجیتال، نوبت به فروش ارز دیجیتال می‌رسد. موفقیت در انجام معاملات ارز دیجیتال، نیاز به دانش کافی و بررسی همه جانبه معامله دارد. برای این منظور می‌توانید از آموزش‌هایی که در سایت‌های مطرح در این زمینه وجود دارد استفاده کنید. سایت‌هایی از قبیل سیگنال پلازا، سرمایه دیجیتال، Udemy ،EDX و... آموزش‌های همه‌جانبه و کاربردی در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. شما با بررسی انوع راه‌کارهایی که در ادامه شرح می‌دهیم می‌توانید با توجه به مزایای هر کدام از آنها و در نظر گرفتن شرایط خاص خود که شامل نوع ارز دیجیتال، میزان آن و هدف شما از فروش ارزهای دیجیتال است؛ بهترین روش را انتخاب کنید. قبل از معرفی این راه‌کارها، لازم است بگوییم که در اختیار داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال برای انجام هر نوع معامله و خرید و فروش ارز دیجیتال از ضروریات است. برهمین اساس کیف پول تراست ولت می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

فروش ارزهای دیجیتال از طریق انجمن‌های آنلاین

انجمن‌های آنلاین پلتفرم‌هایی هستند که تعداد زیادی از علاقه‌مندان به بازار ارز دیجیتال در آن گرد هم آمده‌اند تا معاملات را انجام دهند. شما در این انجمن‌ها با ارائه میزان و قیمت ارز دیجیتال خود و تعیین روش پرداخت در معامله، متقاضیان و خریداران ارز دیجیتال را به خود جذب می‌کنید. لازم به ذکر است که معامله ارز دیجیتال در چنین پلتفرم‌هایی چندان ایمن نیست و در این نوع روش از خرید و فروش ارز دیجیتال، مسئولیت بیشتری برعهده شما قرار می‌گیرد. زیرا باید خودتان با بررسی و تحقیقات کافی، خریدار مناسب و مطمئنی انتخاب کنید. به هر حال ما این روش را پیشنهاد نمی‌کنیم.

3

فروش ارزهای دیجیتال از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال

رایج‌ترین و شناخته‌شده‌ترین روش خرید و فروش ارز دیجیتال، مراجعه به صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال است. شما در این روش که یک راه آسان و مطمئن است؛ نیاز به ایجاد یک حساب کاربری در صرافی انتخاب شده دارید. در مرحله بعد باید این حساب کاربری را به یک حساب بانکی در وجه رایج وصل کنید به این ترتیب خواهید توانست سود حاصل از خرید و فروش ارزهای دیجیتال را در وجه رایج و یا دلخواه از بانک دریافت نمایید. صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار زیادی در سطح جهان و در سطح کشور فعالیت می‌کنند. به‌عنوان مثال می‌توان به صرافی‌های شناخته شده‌ای از قبیل صرافی پنکیک سوآپ و صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس و اوکی اکسنچ اشاره نمود.

فروش ارزهای دیجیتال به نزدیکان وافراد خانواده

یکی دیگر از راه‌های در دسترس برای فروش ارز دیجیتال، انتخاب خریدار از بین دوستان و آشنایان است. لذا  اگر فردی در بین دوستان و اطرافیان شما وجود دارد که علاقه‌مند به خرید ارز دیجیتال است؛ می‌توانید به او مراجعه کنید و با بیان میزان ارز دیجیتال خود و نوع و قیمت آن به تفاهم برسید و معامله ارز دیجیتال را بین خودتان انجام دهید. به این ترتیب می‌توانید ارز دیجیتال‌تان را به کیف پول خریدار منتقل کنید و پول حاصل از فروش آن را مستقیماً و نقداً دریافت نمایید. این روش در مقایسه با پلتفرم انجمن‌های آنلاین از امنیت بیش‌تری برخوردار است.

فروش ارزهای دیجیتال از طریق دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین

دستگاه خودپرداز بیت‌کوین، دستگاهی مشابه با خودپرداز معمولی است؛ با این تفاوت که با اسکن کد QR کیف پول ارز دیجیتالی خود می‌توانید اقدام به فروش ارز دیجیتال نمایید و پول حاصل از فروش را به صورت نقدی از خود پرداز بیت‌کوین دریافت کنید. این روش با توجه به اینکه در اغلب کشورها  فرآیند ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در این خودپردازها کار چندان ساده‌ای نیست؛ چندان محبوبیت ندارد. در ضمن فروش ارزهای دیجیتال از طریق این دستگاه‌ها در برخی از کشورها نیازمند اخذ مجوز از مراجع قانونی دارد و میزان قابل توجهی کارمزد از حساب فروشنده نیز کسر می‌گردد؛ بنابراین نمی‌توان فروش ارز دیجیتال از طریق دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین را متداول و در دسترس دانست.

4

همان‌طور که در این مطلب اشاره شد، بهترین، امن‌ترین و در دسترس‌ترین راه برای خرید و فروش ارز دیجیتال، استفاده از خدمات آنلاین صرافی‌های  ارز دیجیتال است. البته در بین تعداد بسیار زیادی صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان، انتخاب صرافی معتبر و قابل اطمینان که با بررسی و تحقیق انجام گرفته باشد بسیار حائز اهمیت است. همچنین لازم است در معاملات ارزهای دیجیتال به تحلیل‌های موجود در این بازار توجه داشته باشیم. سیگنال پلازا یکی از سایت‌های معتبر در این زمینه است که می‌تواند به شما کمک کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت http://signalplaza.com/ مراجعه فرمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان