ارز دیجیتال و تاثیرات آنان بر بازارهای مالی

از این رو، یک گروه از دارایی های جدید به نام ارزهای دیجیتال ایجاد شدند که صرفا به صورت دیجیتالی در دسترس بوده و هیچ شکل فیزیکی ندارند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

پس از رشد سریع اینترنت و دیجیتالی شدن بسیاری از بازارهای کنونی، انتقال سریع و امن دارایی ها بر روی فضای آنلاین اینترنت به یکی از بزرگترین چالش های حوزه خدمات مالی تبدیل شد. سرعت بسیار بالا و توام با مقیاس های بزرگتر معاملات بر روی بستر اینترنت در مقایسه با کسب و کارهای سنتی، باعث شد که سیستم مبادلات سنتی دارایی ها نتواند به صورت رضایت بخشی پاسخگوی نیازهای مالی افراد باشد.

از این رو، یک گروه از دارایی های جدید به نام ارزهای دیجیتال ایجاد شدند که صرفا به صورت دیجیتالی در دسترس بوده و هیچ شکل فیزیکی ندارند.

این ارزهای جدید کاملا بر خلاف ارزهای قدیمی و سنتی نیازی به هیچ نهاد مرکزی برای کنترل و یا پشتیبانی نیاز نداشته و با استفاده از فناوری بلاکچین به صورت توزیع یافته توسعه داده شده اند. غیرمتمرکز بودن آنها شرایطی را فراهم کرده است که این ارزها، شکلی از دارایی های بین المللی و بدون مرز در نظر گرفته شوند و به هیچ گونه مرز و یا محدوده جغرافیایی محدود نباشند.

بنابراین، هر گونه تغییرات در بهای ارزهای دیجیتال کاملا به نیروهای بازار بستگی داشته و هیچ نهاد مرکزی نمی تواند در تغییر بهای آنها نقش مستقیمی داشته باشد. این ویژگی های ارزهای دیجیتال توانسته است افراد و علاقه مندان را به استقلال کامل مالی برساند. علاوه بر نقاط قوت فراوان و ویژگی های پرشمار، کاربری و استفاده از ارزهای دیجیتال نیز بسیار ساده است و استفاده از آنها تنها به یک کیف پول نیاز دارد.

با داشتن یک کیف پول نرم افزاری رایگان، افراد عملاً می توانند یک بانک همراه خود داشته باشند و هر گاه اراده کنند، برای کسب و کارهای خود خدمات پرداخت ایجاد نمایند. توان بالای این ارزها در مقایسه با ارزهای سنتی و فیات دولتی باعث محبوب شدن ارزهای دیجیتال در میان مردم شده و بسیاری از مردم به دنبال یادگیری مفاهیم آن هستند.

سری دوره جامع آموزش ارز دیجیتال گرد آوری شده توسط نعیم حشم بان می تواند افراد را بدون نیاز به هیچ پیش زمینه ای با دنیای ارزهای دیجیتال آشنا نموده و آنها را برای موفقیت و بهره گیری از این فناوری مدرن آماده نماید.

5

آموزش ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال بر روی بستری تحت عنوان بلاکچین مبادله می شوند. فناوری بلاکچین یا زنجیره بلاک در سال 2009 و همراه با اولین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین معرفی شد. بلاکچین یک پایگاه داده های آنلاین است که تقریبا می توان هر داده ای را بر روی آن ذخیره کرد.

از مهمترین ویژگی های بلاکچین می توان به غیرمتمرکز بودن آن اشاره کرد. این ویژگی باعث شده است که تمامی افراد به طور همزمان به آن دسترسی داشته باشند و هر گونه تغییر در داده های آن توسط میلیون ها ناظر بالقوه دیده شود. بنابراین، می توان به آسانی نتیجه گرفت ایجاد خلل در چنین سیستمی کار ساده ای نیست و از این رو امنیت سیستم بلاکچین بسیار بالا است. ارزهای دیجیتال به صورت توکن های رمزنگاری شده بر روی بلاکچین ذخیره شده و یا مبادله می شوند.

بسیاری از ارزهای دیجیتال سرعت انجام تراکنش بسیار بالایی داشته و این قابلیت را با مقیاس پذیری بالا نیز ترکیب کرده اند که در نهایت ارزهایی مناسب برای خدمات پرداخت آنلاین جهت کسب و کارهای بزرگ ایجاد کرده اند. برخی از ارزهای دیگر ارزش بازار بالا و همچنین نقد شوندگی بالایی دارند و بسیاری از مردم از این ارزها به عنوان مکانی برای حفظ سرمایه خود استفاده می کنند.

یکی دیگر از ویژگی های فناوری بلاکچین، میزبانی اپلیکیشن های توزیع یافته است که با محبوب تر شدن این اپلیکیشن ها و هر گونه خدمات مالی مربوط به آنها، ارزهای دیجیتال نیز رشدهای بسیار بیشتری را تجربه خواهند کرد.

در دوره آموزش ارز های دیجیتال تهیه شده توسط نعیم حشم بان، قابلیت های بروز بلاکچین و ارزهای دیجیتال به تشریح توضیح داده شده و بهترین راهکار ها برای بهره گیری حداکثری از این قابلیت نیز معرفی شده اند.

6

بازی های ارز دیجیتال و راهی برای کسب درآمد با سرمایه کم

از هیجان انگیز ترین ویژگی های بلاکچین می توان به ادغام این فناوری با بازیهای ویدویی اشاره کرد که منجر به ظهور پدیده نوینی به نام بازی های ارز دیجیتال شده است. در این بازی ها امتیازات و پاداش های کسب شده و توسط گیمرها به صورت توکن های قابل مبادله ارائه می شوند.

از این رو، این پاداش ها حتی در دنیای خارج از بازی نیز دارایی های با ارزشی به شمار می روند. بازیکنان و گیمرها می توانند به آسانی پاداش های خود را به دیگران فروخته و یا به مظور پیشرفت سریع تر در بازی، پاداش ها و امتیازارت کسب شده توسط سایر گیمرها را خریداری نمایند.

بازی های متاورسی یک کلاس جدید از بازی های ارز دیجیتال در نظر گرفته می شوند که عملاً تمامی دارایی های موجود در بازی نیز همانند شخصیت ها همراه با قدرت ها و مهارت های مربوط به آنان، زمین ها، املاک و سایر دارایی های شخصیت ها در بازی به صورت توکن های غیر مثلی NFT ارائه شده و قابل مبادله هستند.

بازی های سبک متاورسی عملاً یک اقتصاد آنلاین را ایجاد می نمایند که گیمرها می توانند با توجه به مهارت های خود و نیز مقدار پولی که در بازی سرمایه گذاری می کنند، درآمد بسیار مناسبی از آن کسب نمایند.

از معروف ترین بازی های سبک متاورس می توان به decentraland اشاره کرد. در این بازی فرد پس از طراحی یک شخصیت با ویژگی های فیزیکی دلخواه، وارد یک جهان مجازی زیبا و سه بعدی با گرافیک جذاب می شود. گیمرها می توانند قطعه زمین هایی در این بازی به نام LAND خریداری کرده و سپس به توسعه ملک خود مشغول شوند.

علاوه بر اجاره دادن و یا فروش، ساخت و توسعه هر ساختمان و یا کسب و کاری بر روی این ملک ها امکان پذیر است. کاربران دیگر با داشتن مهارت هایی مانند مدل سازی می توانند با استفاده از بخش builder بازی، اشیای سه بعدی مانند لباس ها و سایر اکسسوری ها را توسعه داده و به بازیکنان دیگر بفروشند و راه جدیدی برای کسب درآمد از مهارت های خود داشته باشند. decentraland تنها یکی از بازی های متاورسی معروف است؛ علاقه مندان می توانند برای آشنایی هر چه بیشتر با دنیای هیجان انگیز متاورس به سری آموزش ارز دیجیتال رایگان نعیم حشم بان مراجعه نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان