پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

چه کسانی به وکیل نیاز دارند؟ درچه شرایطی باید به وکلا مراجعه کنیم؟ این ها سوالاتی است که شاید در ذهن شما هم ایجاد شده باشد. اکثر مردم فکر می کنند که فقط افرادی که درگیر پرونده ها و مشکلات حقوقی می شوند به مراجعه به وکلا نیاز دارند. اما حقیقت این است که این طور نیست.

وقتی می خواهید یک قرارداد کاری ببندید و یا حتی در زمان ازدواج برای اطلاع از حق و حقوق خود، به راهنمایی های یک وکیل نیاز دارید. در چنین مواردی، وکلا با شناختی که از چند و چونِ قوانین دارند یک مشاوره حقوقی به شما ارائه می دهند. برای دریافت مشاوره حقوقی از بهترین وکلای ایران می توانید به موسسه حقوقی صلح طلب و خانه وکلا مراجعه نمایید.

مراجعه به وکلای پایه یک دادگستری چه مزیت هایی دارد؟

مراجعه به وکلای پایه یک دادگستری همیشه مفید است. پیش از هر چیز، وکلا سال ها در دوران کار و تحصیل خود با قانون کار کرده اند و بیش از هر کس دیگری با آن آشنا هستند. آن ها به بند و تبصره های قانون مسلط هستند. به همین دلیل، می توانند بهترین راهنمای شما در زمینه پرونده های حقوقی و یا تصمیمات مهمی مانند عقد یک قرارداد کاری و موارد مشابه باشند.

علاوه بر آن، وکلا تجربه ی بالایی در مواجهه با پرونده ها و موارد حقوقی و قانونی مختلف دارند. همین تجربه ی بالا به آن ها کمک می کند تا در کمترین بهترین استراتژی های حقوقی را برای پرونده شما انتخاب کنند. برای این که احتمال موفقیت پرونده ها و دعاوی حقوقی خود را بالا ببرید حتما به یک وکیل پایه یک دادگستری با تجربه مراجعه کنید تا بهترین نتایج را کسب کنید.

چرا خودمان نمی توانیم مستقیما به پرونده های حقوقی خود رسیدگی کنیم؟

اول از همه این که ما به اندازه وکلا با قانون و پیچ و خم های آن آشنا نیستیم. علاوه بر آن، تجربه و مهارت های قانونی ما با وکلا برابری نمی کند. از سوی دیگر، در شرایطی که با پرونده های حقوقی درگیر هستیم؛ امکان تصمیم گیری عجولانه و هیجانی وجود دارد. احساسات متضاد و ضد و نقیض می توانند باعث تصمیم گیری های احساسی و بی منطق شوند. این تصمیمات می توانند موجبات باخت در پرونده را فراهم کنند و تبعات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشند.

به خاطر جلوگیری از هر گونه اتفاق و پیشامد ناخوشایندی در روند پرونده تان، بهترین کار این است که به یک وکیل کاربلد مراجعه کنید و به طور مستقیم خود را با پرونده درگیر نکنید. اگر به دنبال بهترین وکلای پایه یک دادگستری هستید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که به خانه وکلا و مجموعه حقوقی صلح طلب مراجعه کنید.

براس کسب اطلاعات بیشتر درباره وکیل خانواده به سایت خانه وکلا مراجعه نمایید.

وظایف وکیل خانواده چیست؟

وکلای خانواده به پرونده های مختلف خانوادگی رسیدگی می کنند. پرونده های خانوادگی بسیار گسترده هستند. این پرونده ها را می توان در دسته هایی از قبیل مهریه، نفقه، طلاق، انحصار وراثت، حضانت، وصیت نامه و... دسته بندی کرد. با توجه به پیچیدگی های خاصی که هر یک از این دسته های پرونده های خانوادگی دارند، اغلب وکلای خانواده صرفا به یک یا دو مورد از این موارد رسیدگی می کنند.

برای نمونه، یک وکیل طلاق صرفا به پرونده های مختلف طلاق از قبیل طلاق غیابی و طلاق توافقی رسیدگی می کند. این در حالی است که یک وکیل حضانت فقط به پرونده های حقوقی مربوط به حق حضانت فرزندان رسیدگی می کند و یک وکیل مهریه به طور تخصصی به دعاوی حقوقی که در خصوص پرداخت و دریافت مهریه باشد می پردازد.

یک وکیل خانواده چه مسئولیت هایی دارد؟

وظایف یک وکیل خانواده را می توان به سه دوره تقسیم کرد. پیش از به جریان انداختن پرونده، یک وکیل خانواده وظیفه دارد که به موکل خود مشاوره و راهنمایی بدهد و بر اساس شواهد و مدارک موجود و درک خود از پرونده، خود را برای احقاق حقوق موکل خود در زمینه مدنظر آماده کند. علاوه بر آن، اطلاعات و آگاهی های لازم را به موکل خود بدهد تا از مسیر پیش رو اطلاعات کافی داشته باشد.

در زمانی که پرونده حقوقی در جریان است، وکیل خانواده موظف است در جلسات دادگاه همراه موکل خود و یا به نیابت از او شرکت نماید و به بهترین نحو از حقوق او دفاع نماید. علاوه بر آن، این وظیفه وکیل خانواده است که ابلاغیه های مربوط به پرونده را در زمان مربوطه دریافت نموده، در مورد آن با موکل خود صحبت کرده و واکنش مناسب را نشان دهد. پس از نهایی شدن حکم نیز یک وکیل وظیفه دارد که به حسن اجرای حکم نظارت نماید.

وظایف وکیل دیوان عدالت اداری چیست؟

فلسفه ی ایجاد دیوان عدالت اداری این بود که به عنوان یکی از زیر شاخه های مهم و کلیدی قوه قضائیه نهادی باشد برای رسیدگی به شکایات مردم علیه دولت. اگر مردم از هریک از سازمان های دولتی، تصمیمات گرفته شده در سازمان ها و یا رفتار کارمندان آن ها اعتراضی دارند؛ می توانند به دیوان عدالت اداری مراجعه کنند. علاوه بر آن اگر کارمندان این سازمان ها از بالادستی های خود اعتراضی داشته باشند نیز می توانند به این دیوان مراجعه نمایند.

برای آشنایی با وظایف یک وکیل دیوان عدالت اداری به سایت صلح طلب مراجعه نمایید.

وظیفه یک وکیل دیوان عدالت اداری رسیدگی به پرونده های حقوقی مربوط به دیوان عدالت اداری و شکایات مردم از نهادهای دولتی می باشد. یک وکیل دیوان عدالت اداری پیش از هرکاری شرایط موکل خود را بررسی می کند و به او مشاوره حقوقی می دهد. سپس شکوائیه مناسب را تنظیم کرده و به دیوان عدالت اداری تسلیم می کند. در تمام مراحل رسیدگی به شکوائیه، یک وکیل دیوان اداری موظف است از حقوق موکل خود دفاع کند و هر گونه تغییری در پرونده را برای موکل خود توضیح دهد. علاوه بر آن در صورتی که لازم باشد و موکل نتواند یا تمایل نداشته باشد که در جلسات دادگاه شرکت کند؛ این وظیفه وکیل دیوان عدالت اداری است که به جای او در این جلسات شرکت کند.

برای دریافت مشاوره حقوقی و استخدام بهترین وکلای خانواده و بهترین وکلای دیوان عدالت اداری کافی است به موسسه حقوقی صلح طلب و خانه وکلا مراجعه نمایید.

 

منبع : https://kikhobe.com

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان