رتبه‌ بندی معلمان | طرح رتبه‌ بندی معلمان

لزوم توجه به صلاحیت معلمان در رتبه بندی | همه چیز درباره رتبه بندی معلمان

سرپرست مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: نیروی انسانی وارد شده در بدو خدمت باید ارزیابی و نتیجه در رتبه‌بندی معلمان لحاظ شود، افرادی را جذب کنیم که صلاحیت معلمی را دارند و ویژگی‌های شخصیتی آنان با این شغل همخوانی دارد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 طرح رتبه بندی معلمان مراحل نهایی را طی می کند طبق گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش متن آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان نهایی شده است. مقدمات رتبه‌بندی معلمان نیز آماده شده است. یکی از اولویت‌های دولت‌ها باید توجه به فرهنگیان باشد و در همین راستا رتبه‌بندی معلمان اجرا می‌شود.طبق گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه رتبه‌بندی معلمان باید منجر به ارتقای کیفیت آموزش شود.

محسن زارعی در جمع رؤسای سنجش سراسر کشور در شهرکرد گفت: وزیر آموزش و پرورش معتقد است مرکز سنجش باید نقطه تحول آموزش و پرورش باشد.

سرپرست مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: این مرکز به عنوان چشم نظام آموزشی باید کار رصد و پایش را انجام دهد و مراقب باشد نظام آموزشی در شاخص‌ها دچار انحراف نشود.

وی ادامه داد: این مرکز مدام حال سیستم آموزشی را به مدیران و تصمیم‌سازان انتقال می‌دهد.

زارعی با بیان اینکه رتبه‌بندی استان‌ها بر اساس شاخص‌های کیفی انجام شده و در حال تکمیل است، توضیح داد: وقتی گزارش پایش‌ها به دست مدیران می‌رسد اطلاعات تا حدی کهنه شده و از زمان تصمیم‌گیری بر اساس آن گذشته است.

سرپرست مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: برای رفع این نقص تصمیم داریم پایش را برخط کنیم تا اطلاعات به‌روز در اختیار مدیران باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: پایش‌ نباید صرفا به شاخص‌ها محدود شود و حتما باید پیامدها و خروجی آموزش و پرورش هم پایش شود.

زارعی با بیان اینکه نیروی انسانی وارد شده در بدو خدمت باید ارزیابی و نتیجه در رتبه‌بندی معلمان لحاظ شود، افزود: افرادی را جذب کنیم که صلاحیت معلمی را دارند و ویژگی‌های شخصیتی آنان با این شغل همخوانی دارد.

سرپرست مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، پایش کیفیت صرفا بر اساس نمرات دانش‌آموزان را خطا دانست و بیان داشت: در پی آنیم که سکوی استعدادیابی ایجاد کنیم و وضعیت دانش‌آموز و تمام احوالاتی که از او دریافت می‌کنیم از شروع تا پایان دوران تحصیل در قالب پرونده‌ای در اختیار داشته باشیم.

وی در پایان گفت: این امور تنها به عهده مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی نیست و مرکز باید نقش هماهنگ‌کننده سایر واحدها را داشته باشد.

همه چیز درباره رتبه بندی معلمان

رتبه بندی معلمان

علیرضا سلیمی در نشست علنی مجلسدر اخطار قانون اساسی گفت: براساس بند ۱۱ سیاست های قانونگذاری به صراحت گفته شده اگر موضوعی اصل هفتاد و پنجی بود قابلیت طرح در مجلس را ندارد، در آیین نامه هم به این مسئله اشاره شده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم ادامه داد: طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت معصومه (س) که کلیات آن تصویب شد، اگر واقعا بار مالی داشته باشد و اصل هفتاد و پنجی باشد، همانطور که رئیس مجلس به درستی گفتند، بندهای ۴ و ۶ و بند ۳ که می گوید دولت هر ساله باید در بودجه عمومی مبلغی را پیش بینی کند، مورد توجه است. با توجه به این مسئله باید سازوکاری طراحی شود که وقت مجلس گرفته نشود.

وی ضمن گلایه از دولت تاکید کرد: دولت موارد قانونی را نیز ابلاغ نمی کند، معاونت ریاست جمهوری سازمان برنامه و بودجه درباره تضمین وام روستایی می گوید که باعث تورم و نقدینگی می شود!

سلیمی با بیان اینکه دولت بسیاری از موارد قانونی را اجرا نمی کند، مطرح کرد: مواردی مانند رتبه بندی علی رغم تذکرات و پیگیری های هیات رئیسه انجام نمی شود، قانون معادن نیز همین طور و دولت درباره عملکرد خود هیچ گزارشی نداده است. مواردی اینچنینی زیاد است که قانون است و دولت در آن تعلل می کند. اراده ما این است که این موضوع هم در دست انداز نیفتد و با مشکل مواجه نشود. خواهش می کنم در موارد قانونی تذکر کافی را به دولت بدهید، مانند رتبه بندی و تضمین وام مسکن و... که دولتی ها به آن عمل کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: نمایندگان به شدت تحت فشار هستند و باید پاسخگو باشند، روزانه درباره رتبه بندی و... باید جواب دهند. در موضوع وام مسکن و جهش تولید مسکن ریالی از ۳۶۰ هزار میلیارد را وارد صندوق نکرده اند، ما قانون را برای اجرا می نویسیم، تذکر لازم را بدهید.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: در موضوع دستور قبلی، قبول بفرمایید که کلیات مسائل مختلفی را در بر می گیرد، ممکن است یک بند آن اصل هفتاد و پنجی باشد، اما کل کلیات هیچ وقت هفتاد و پنجی نیست، اگر موضوع دوشوری شود، در راستای صحبت های شماست، نمایندگان در کمیسیون اگر موضوع هفتاد و پنجی دارد آن را اصلاح کنند و گزارش نهایی را در صحن می شنویم. درباره سایر تذکرات به مسئولان اجرایی نیز، معاونان پارلمانی باید به دولت منعکس کنند.

یوسف نوری گفت: خواسته فرهنگیان اجرای قانون رتبه بندی معلمان است و انتظار دارند این کار زودتر انجام شود؛ اما این امر مهمی است و مراحل قانونی دارد که باید طی شوند.

او گفت: کمیسیون تلفیق قوانین مقررات مجلس در خصوص این آئین نامه ایراداتی را وارد دانست که در چند روز گذشته به ما ارجاع داده است. در کمیسیون مربوطه ایراد‌ها برطرف شده اند و به توافق رسیدند که در اولین جلسه هیئت دولت، آئین نامه نهایی شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بنابراین سعی می‌کنیم این آئین نامه را که رئیس جمهور هم اصرار دارد سریعتر اجرایی شود، در جلسه این هفته هیئت دولت نهایی کنیم. طرح رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور اجرایی می‌شود

نوری با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر این که چرا هنوز رتبه بندی معلمان اجرا نشده است، اظهار داشت: باید بگویم اول قانون، بعد آئین نامه و بعد شیوه نامه اجرا است. شیوه نامه و سامانه آن را همزمان آماده کرده ایم و منتظر تصویب آئین نامه هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان