وام فوری | وام فوری بدون ضامن

وام فوری ۲۰۰ میلیون تومانی بانک ملت با اقساط کم | شرایط دریافت وام فوری را بخوانید

بانک ملت بخشنامه پرداخت تسهیلات کارت اعتباری تا سقف ۲۰۰ میلیون تومانی را به تمام شعب خود ابلاغ کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند.به گزارش بنکر (Banker)، برای گرفتن این وام فوری، که سقف آن تا 15 میلیون تومان و باز پرداخت 36 ماهه است، تنها وجود یک ضامن معتبر کافی است. البته ناگفته نماند که گاهی بنا به صلاحدید رئیس شعبه، تعداد ضامن ها ممکن است به دو نفر افزایش یابد. میزان سودی که برای این تسهیلات از متقاضیان گرفته می شود متغیر است به این معنا که این مبلغ کارمزد ممکن است در شهرهای مختلف بالا و پایین برود و به صورت مستقیم با تعرفه بانک ملی تعیین می شود.

 تورم افسار گسیخته در اقتصاد ایران باعث شده است که برای خرید حداقل های زندگی مثل لوازم خانگی ٬ گوشی موبایل ٬ تعمیرات و بازسازی منزل و غیره از وام بانکی استفاده کنیم.

 

یکی از تسهیلات  پرداختی بانک ها که تمام اقشار شاغل جامعه می توانند از آن استفاده کنند و برای دریافت آن نیاز به مدرک خاص و یا شغل خاصی نیست, وام کارت اعتباری است.

طبق آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار در در غالب بخشنامه به بانک ها ابلاغ سقف کارت اعتباری را از مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به ۲ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد . و بانک ملت هم به تبعیت از دستورالعمل بانک مرکزی سقف وام کارت اعباری خود را به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داد و اطلاعیه آن را به کلیه شعب خود در سزاسر کشور ابلاغ کرد.

مدت بازپرداخت اقساط  تا ۴۸ ماهه  است , البته در صورتی که مشتری دارای رتبه اعتباری Aباشد امکان بازپرداخت ۶۰ ماهه هم فراهم می باشد.

شرط اصلی دریافت وام کارت اعتباری ارایه مدرک و مستندات درآمدی و شغلی مبنی بر توانایی پرداخت اقساط این وام است.

با نوجه به اینکه اقساط این تسهیلات در صورت بازپرداخت ۴۸ ماهه حدود ۵ میلیون و یکصد هزارتومان است , مشتری باید مدارک لازم دال بر توانایی پرداخت اقساط را به بانک ارایه دهد.

مثلا اگر شخصی حقوق بگیر است , با توجه به اینکه ۴۰ درصد حقوق دریافتی از طرف بانک ملاک پرداخت اقساط در نظر گرفته می شود, باید خالص حقوق دریافتی وی حداقل ۱۳ میلیون تومان باشد.

در نظر داشته باشید که سقف وام کارت های اعتباری ۲۰۰ میلیون تومان شده است و چنانچه درآمد شخص کمتر است و یا به مقدار تسهیلات کمتری نیاز دارد می تواند درخواست وام با مبلغ کمتر مثلا ۱۰۰ میلیون و یا ۵۰  و یا ۳۰ میلیون تومان به بانک بدهد.

در سال گذشته برای دریافت وام کارت اعتباری نیازی به معدل حساب نبود ولی با توجه به ساسیت های جدید بانکی امسال جهت دریافت وام نیاز به ایجاد معدل حساب وجود دارد.

وثایق لازم جهت دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی

وام فوری

وثایق و ضامنین جهت دریافت این وام با توجه به رتبه اعتباری شخص متقاضی و بنا بر تصمیم کمیته اعتباری شعبه است و معمولا ۳ یا ۲ ضامن با ترکیب کسر اقساط و حساب جاری اخذ می گردد.

سایر شرایط دریافت وام کارت اعتباری 

وام گیرنده و ضامنین باید فاقد هر گونه چک برگشتی و تسهیلات معوق و سررسید گذشته  و مشکوک الوصول باشند.

چنانچه مشتری قبلا از بانک های دیگر کارت اعتباری دریافت کرده است ٬ می تواند مابه التفاوت تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان را از بانک ملت دریافت کند ولی چنانچه از شعب بانک ملت قبلا وام کارت اعتباری دریافت کرده است  پس از تسویه وام فعلی می تواند از کارت اعتباری ۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومانی جدید استفاده نماید.

 افرادی که مایل به دریافت این وام ۲۰۰ میلیونی هستند باید علاوه بر افتتاح حساب، میانگین دو تا۵ماهه نیز ایجاد کنند. کسانی شرایط دریافت این وام را دارند که ضامن رسمی یا سند ملکی به بانک ارائه دهند. هزینه‌های جانبی با توجه به نوع ضمانت متفاوت است و بین ۱۰۰ هزار تا یک میلیون تومان خواهد بود. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام ۶۰ ماه و سود آن ۱۸ درصد است. وام گیرنده نباید بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی داشته باشد.

با در نظر گرفتن مبلغ وام، مدت بازپرداخت و سود آن، هر قسط ۵ میلیون و ۷۸ هزار و ۶۸۵ تومان است. کل سود وام ۱۰۴ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۱۲۹ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۳۰۵ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۱۲۹ تومان خواهد بود.

بانک سینا اسفندماه ۱۳۸۷ مجوز تاسیس و فعالیت در قالب یک مجموعه بانکی را دریافت کرد. این مجموعه در جلب اعتماد مشتریان، گستردگی شعب، داشتن پیشرفته‌ترین سامانه بانکداری الکترونیک و برخورداری از کارکنانی سریع و دقیق و درستکار در ارائه خدمات بانکی، نسبت به دیگر مجموعه‌های همتراز خود مزیت دارد.

این بانک در شاخص‌های عملکردی سال ۱۴۰۰ جهش خوبی داشته و میزان مصارف، نسبت مصارف به منابع و … آن رشد چشم گیری پیدا کرده است. بانک سینا همواره در چارچوب تحقق اهداف بلندمدت اقتصاد مقاومتی و قوانین نظام پولی و بانکی کشور گام برمی‌دارد.

طبق اعلام بسیاری از دریافت کنندگان تسهیلات ودیعه مسکن هم اکنون نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی در تهران ۱۸ در صد است.

طبق بررسی های صورت گرفته هم میزان اقساط تسهیلات ودیعه مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی ۵ ساله با نرخ سود ۱۸ درصد ماهانه ۲ میلیون و۵۳۹ هزار تومان است که باید متقاضیان ظرف مدت ۵سال ۱۵۲ میلیون و۳۶۰ هزار تومان بازگردانند. کل سود تسهیلات ۵۲ میلیون ۳۶۰ هزار تومان در تهران است.

این درحالی است که پیش از این رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده بود که پیشنهاد داده ایم نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن را به ۱۳ درصد برسانند که به نظر می رسد شورای پول و اعتبار با این میزان تسهیلات موافقت نکرده و همین امر باعث کاهش استقبال مستاجران از این وام شده است.

برای تسهیلات ودیعه مسکن ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و متقاضیان باید برای دریافت این تسهیلات ابتدا در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کرده و باید قرارداد دارای کد رهگیری امسال خود را بارگذاری کنند.

 پرداخت وام کرونا در سال ۹۹ آغاز شد. در مجموع ۱۸ قسط از وام یک میلیونی کرونا باقیمانده است. این یعنی تا دی ماه ۱۴۰۲ اقساط وام کرونا از یارانه سرپرستان خانوار کسر می‌شود.

مرحله اول واریز وام کرونا تیرماه ۹۹ انجام شد و تاکنون مردم ۲۴ قسط آن را پرداخت کرده‌اند. با توجه به اینکه مهلت بازپرداخت اقساط، ۳۰ ماهه بود، ۶ ماه دیگر از بازپرداخت وام اول کرونا باقی مانده است. یعنی وام کرونای مرحله اول دی ماه ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

مرحله دوم وام کرونا هم آذر ماه ۹۹ به حساب سرپرستان واریز شد و تاکنون ۱۸ قسط آن از حساب یارانه مردم کسر شده و ۱۲ قسط دیگر آن باقیمانده است. پس اقساط این وام هم تیر ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

شب گذشته همزمان با واریز اولین مرحله از یارانه‌های جدید، مبلغ ۳۵ هزار تومان از یارانه همه مشمولان کسر شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان