وام فوری | وام فوری بدون ضامن

وام فوری 200 میلیون تومانی بانک سینا | متقاضیان وام فوری بخوانند

کسانی که امکان ایجاد میانگین حساب دارند و می‌خواهند از این طریق وام دریافت کنند، طرح «ارمغان سینا» گزینه مناسبی برای آن‌ها است. این وام ۲۰۰ میلیون تومانی به افرادی تعلق می‌گیرد که سپرده قرض الحسنه داشته باشند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند.به گزارش بنکر (Banker)، برای گرفتن این وام فوری، که سقف آن تا 15 میلیون تومان و باز پرداخت 36 ماهه است، تنها وجود یک ضامن معتبر کافی است. البته ناگفته نماند که گاهی بنا به صلاحدید رئیس شعبه، تعداد ضامن ها ممکن است به دو نفر افزایش یابد. میزان سودی که برای این تسهیلات از متقاضیان گرفته می شود متغیر است به این معنا که این مبلغ کارمزد ممکن است در شهرهای مختلف بالا و پایین برود و به صورت مستقیم با تعرفه بانک ملی تعیین می شود.

 افرادی که مایل به دریافت این وام ۲۰۰ میلیونی هستند باید علاوه بر افتتاح حساب، میانگین دو تا۵ماهه نیز ایجاد کنند. کسانی شرایط دریافت این وام را دارند که ضامن رسمی یا سند ملکی به بانک ارائه دهند. هزینه‌های جانبی با توجه به نوع ضمانت متفاوت است و بین ۱۰۰ هزار تا یک میلیون تومان خواهد بود. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام ۶۰ ماه و سود آن ۱۸ درصد است. وام گیرنده نباید بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی داشته باشد.

با در نظر گرفتن مبلغ وام، مدت بازپرداخت و سود آن، هر قسط ۵ میلیون و ۷۸ هزار و ۶۸۵ تومان است. کل سود وام ۱۰۴ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۱۲۹ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۳۰۵ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۱۲۹ تومان خواهد بود.

نحوه فعالیت و مزیت‌های بانک سینا را بشناسید

وام فوری

بانک سینا اسفندماه ۱۳۸۷ مجوز تاسیس و فعالیت در قالب یک مجموعه بانکی را دریافت کرد. این مجموعه در جلب اعتماد مشتریان، گستردگی شعب، داشتن پیشرفته‌ترین سامانه بانکداری الکترونیک و برخورداری از کارکنانی سریع و دقیق و درستکار در ارائه خدمات بانکی، نسبت به دیگر مجموعه‌های همتراز خود مزیت دارد.

این بانک در شاخص‌های عملکردی سال ۱۴۰۰ جهش خوبی داشته و میزان مصارف، نسبت مصارف به منابع و … آن رشد چشم گیری پیدا کرده است. بانک سینا همواره در چارچوب تحقق اهداف بلندمدت اقتصاد مقاومتی و قوانین نظام پولی و بانکی کشور گام برمی‌دارد.

طبق اعلام بسیاری از دریافت کنندگان تسهیلات ودیعه مسکن هم اکنون نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی در تهران ۱۸ در صد است.

طبق بررسی های صورت گرفته هم میزان اقساط تسهیلات ودیعه مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی ۵ ساله با نرخ سود ۱۸ درصد ماهانه ۲ میلیون و۵۳۹ هزار تومان است که باید متقاضیان ظرف مدت ۵سال ۱۵۲ میلیون و۳۶۰ هزار تومان بازگردانند. کل سود تسهیلات ۵۲ میلیون ۳۶۰ هزار تومان در تهران است.

این درحالی است که پیش از این رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده بود که پیشنهاد داده ایم نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن را به ۱۳ درصد برسانند که به نظر می رسد شورای پول و اعتبار با این میزان تسهیلات موافقت نکرده و همین امر باعث کاهش استقبال مستاجران از این وام شده است.

برای تسهیلات ودیعه مسکن ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و متقاضیان باید برای دریافت این تسهیلات ابتدا در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کرده و باید قرارداد دارای کد رهگیری امسال خود را بارگذاری کنند.

 پرداخت وام کرونا در سال ۹۹ آغاز شد. در مجموع ۱۸ قسط از وام یک میلیونی کرونا باقیمانده است. این یعنی تا دی ماه ۱۴۰۲ اقساط وام کرونا از یارانه سرپرستان خانوار کسر می‌شود.

مرحله اول واریز وام کرونا تیرماه ۹۹ انجام شد و تاکنون مردم ۲۴ قسط آن را پرداخت کرده‌اند. با توجه به اینکه مهلت بازپرداخت اقساط، ۳۰ ماهه بود، ۶ ماه دیگر از بازپرداخت وام اول کرونا باقی مانده است. یعنی وام کرونای مرحله اول دی ماه ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

مرحله دوم وام کرونا هم آذر ماه ۹۹ به حساب سرپرستان واریز شد و تاکنون ۱۸ قسط آن از حساب یارانه مردم کسر شده و ۱۲ قسط دیگر آن باقیمانده است. پس اقساط این وام هم تیر ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

شب گذشته همزمان با واریز اولین مرحله از یارانه‌های جدید، مبلغ ۳۵ هزار تومان از یارانه همه مشمولان کسر شد.

شرایط دریافت وام فوری

این تاریخ‌ها برای زمانی بود که ماهانه دو یارانه به حساب مردم واریز می‌شد. یکی یارانه نقدی و دیگری معیشتی. اما اکنون تنها یک یارانه به حساب مردم واریز می‌شود و مدت زمان بازپرداخت اقساط وام کرونا، طولانی‌تر می‌شود. این یعنی در مجموع ۱۸ قسط از وام یک میلیونی کرونا باقیمانده است و این یارانه دی ماه ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد.

مبلغ اقساط ماهانه وام کرونا ۳۵ هزار تومان است که از یارانه افراد کسر می‌شود. اما این مبلغ از تک تک اعضای خانواده کسر نمی‌شود و تنها یک ۳۵ هزار تومان از کل یارانه افراد کم می‌شود. برای مثال یارانه ۳۰۰ هزار تومانی یک خانوار چهار نفره یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود. اما با کسر یارانه کرونا مبلغ یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان می‌شود.

 علیرضا قیطاسی؛ دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی درباره اختصاص وام‌های خرد به متقاضیان گفت: آحاد مردم کشور طبق دستورالعمل‌هایی که بانک مرکزی در سال گذشته و طی سال جاری ابلاغ کرده تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان یا دو میلیارد ریال می‌توانند برای دریافت تسهیلات اقدامات لازم را انجام دهند. به این معنا؛ وقتی یک شهروند یا مشتری بانک به این تسهیلات نیاز پیدا می‌کند، تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان می‌تواند از نظام بانکی کشور دریافت کند، اما باید به این نکته توجه کرد در صورتیکه این سقف تسهیلات از بانکی گرفته شود، اقدام از بانک دیگر امکان پذیر نخواهد بود. 

قیطاسی در ادامه ذکر کرد: دستورالعمل هایی برای تسهیلات خرد صادر و بر آن تاکید شده که سرعت و سهولت در انجام کار یکی از این موارد است. تدابیری هم برای ضمانت آن مورد توجه قرار گرفته که براساس آن چنانچه متقاضی از کارکنان دولت باشد، با ارائه گواهی کسر از حقوق نیازی به ضامن نخواهد داشت. درصورتیکه شهروند یا متقاضی تسهیلات خرد در شعب بانک ها در سراسر کشور با مواردی غیر از این روبرو شد، اعتراض خود را از طریق سایت بانک و قسمت واحد رسیدگی به شکایات ثبت کند، مدت ۲۴ ساعت به آن رسیدگی و نتیجه به متقاضی اعلام خواهد شد.

ایشان درباره دستورالعمل سهام عدالت، خورو و ... به عنوان تضمین تسهیلات نیز اظهار داشت: زمانی که متقاضی تسهیلات خرد امکان ارائه کسر از حقوق را ندارد یعنی کارمند دولت به حساب نمی‌آید یا حقوق بگیر سازمان یا نهادی نیست، برای او در قبال دریافت تسهیلات از تضمین‌هایی که در دستورالعمل تعریف شده، (سهام عدالت و یارانه) استفاده خواهد شد. البته در چنین شرایطی قطعا باید تضمینات ترکیبی مورد توجه قرار گیرد زیرا ممکن است مقدار سهام عدالت یا یارانه به اندازه اقساط وام ۲۰۰ میلیون تومانی نباشد که در این شرایط یک ضامن دیگر به عنوان ضامن شخص ثالث باید به بانک معرفی شود.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی درباره زمان اجرا ضمانت سهام عدالت تصریح کرد: استفاده از ضمانت یارانه از قبل مورد توجه بوده است و سهام عدالت هم در بانک‌هایی که تفاهم‌نامه آن را به امضا رسانده‌اند، اجرا می‌شود. تسهیلات دیگری نیز در کنار تسهیلات خرد وجود دارد که تسهیلات ازدواج یکی از آنها است. ضرورت دارد بانک‌های کشور توجهی خاصی نسبت به عزیزانی که ازدواج می‌کنند یا گروهی که از سال ۹۷ ازدواج کرده‌اند، داشته باشند و آن را به صورت سهل و آسان در اختیار متقاضیان قرار دهند تا به موقع بتوانند نیازهای ضروری خود را تامین کنند. مزدوجینی که از تاریخ ۹۷.۱.۱ ازدواج کرده‌اند و هنوز تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج خود را دریافت نکرده‌اند، براساس سامانه‌ای که بانک مرکزی پیش بینی کرده است ثبت دریافت وام ازدواج را انجام دهند، پس از آن پیامک ارسال می‌شود، در مدت ۱۲ روز مهلت شعبه بانک مورد نظر آنها مشخص خواهد شد، پس از این کار باید درمدت زمان تعیین شده مدارک لازم را به بانک شعبه تحویل دهند و تسیهلات ازدواج خود را دریافت کنند. مزدوجین باید این نکته را مورد توجه داشته باشند که در زمان تعیین شده، اقدامات لازم را انجام دهند زیرا درصورتی که در آن مدت به شعبه مراجعه نکنند، نام آنها از سیستم حذف خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان