قیمت خودرو | قیمت خودرو در بازار

قیمت خودرو در بازار امروز | قیمت کدام خودروها کاهشی شد؟

قیمت‌ خودرو در روزهای گذشته با یک ثبات نسبی همراه شد. به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده نیز روند قیمت‌ها به همین شکل باشد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

نوسان قیمت خودرو در بازار باعث کاهش خرید و فروش شده است. قیمت خودرو در چند ماه اخیر به دلیل نوسانات ارز تغییرات زیادی داشته است و فعالان حوزه بازار در انتظار ثبات قیمت خودرو هستند. آیا کاهش تولید خودرو تاثیری در کاهش قیمت خودرو دارد؟ هرچند اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار باعث افزایشی شدن قیمت خودرو می شود. 

قیمت خودرو صفر داخلی در روز پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز پنجشنبه ۱۶  تیر ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ به قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ هم‌اکنون در قیمت ۵۰۷ میلیون تومان در بازار کشور موجود است. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۳  میلیون تومان رسید.

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۱ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ به ۳۰۳ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۸ میلیون تومان پیش رفت.

پژو پارس اتوماتیک، با ۹ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، بر قله ۴۹۳ میلیون تومان ایستاد.

تارا اتوماتیک امروز  به قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی مشهد در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: درحال حاضر بازار در شرایط رکودی به سر می‌برد. اما باید به این نکته توجه کرد که قیمت‌ها در بازار کشور در روزهای گذشته با یک ثبات نسبی همراه شد. به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده نیز روند قیمت‌ها به همین شکل باشد.

پیش از این نیز، عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار در شرایطی است که خرید و فروشی در آن صورت نمی‌گیرد. بازار در رکود سنگینی قرار گرفته است. اگر اخباری از آزادسازی واردات و مشخص شدن تعرفه‌ها منتشر نشود، ممکن است این رکود تشدید شود.

قیمت خودرو صفر داخلی در روز سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

پراید ۱۱۱ به قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ هم‌اکنون در قیمت ۵۰۹ میلیون تومان در بازار کشور موجود است. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۳  میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۱ میلیون تومان معامله می‌شود.پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ با یک میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۰۳ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور با دو میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته، تا نرخ ۳۵۸ میلیون تومان پیش رفت.

پژو پارس اتوماتیک، بر قله ۴۷۵ میلیون تومان ایستاد.تارا اتوماتیک امروز با ۲ میلیون کاهش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۵۹۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت+خودرو+

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو گفت: در حال حاضر بازار در شرایطی است که خرید و فروشی در آن صورت نمی‌گیرد. بازار در رکود سنگینی قرار گرفته است. اگر اخباری از آزادسازی واردات و مشخص شدن تعرفه‌ها منتشر نشود، ممکن است این رکود تشدید شود.

پیش از این نیز، مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو  گفت: با به نتیجه نرسیدن مذاکرات دوحه و همچنین مذاکرات وین به نظر می‌رسد قیمت خودرو در بازار با افزایش نوسان همراه باشد. البته حتی اگر افزایشی در کار نباشد، شاهد کاهش قیمت نیز نخواهیم بود.

او توضیح داد: بازار خودرو در حال حاضر یک بازار دلاری است. اگر فروشنده یک خودرو دلار را افزایشی ببیند، خودروی خود را به قیمت بالاتری به فروش می‌رساند.

این ۳ خودروی پرطرفدار یک تا ۲ میلیون ارزان شد | جدیدترین قیمت پراید، تیبا، پژو، دنا و تارا

سعید موتمنی افزود: با وجود افزایش نرخ ارز‌‌، قیمت خودرو طی ۲ تا ۳ هفته گذشته افزایشی نبوده است و بعد از چند ماه، شاهد ثبات در این زمینه هستیم‎؛ زیرا بازار در انتظار نهایی شدن طرح واردات خودرو به سر می‌برد.

به گفته‌‌ رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، دیروز پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۲۰۳ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ حدود ۲۰۲ میلیون تومان‌, پراید ۱۳۱ حدود ۱۸۱ میلیون، سمند LX حدود ۲۸۵ میلیون تومان، کوییک دنده‌ای حدود ۲۱۵ میلیون تومان و دنا پلاس معمولی حدود ۴۷۵ میلیون تومان معامله شده‌اند.

موتمنی اظهار کرد: بازار خودرو در روزهای پیش رو آرام پیش بینی می‌شود؛ مگر اینکه قیمت ارز مجدد نوسان و رشد داشته باشد. اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و حاشیه بازار هم در صورتی کاهش می‌یابد که خودروسازان، ماهانه ۱۳۰ هزار خودرو را تولید و روانه بازار کنند.

طبق اعلام اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، با وجود ثبات قیمت در بازار خودروهای داخلی، قیمت خودروهای وارداتی افزایشی بوده است؛ مرسدس بنز ای ۲۰۰، ب ام و سری ۷، فولکس واگن پاسات، رنو تلیسمان و تویوتا راوفور، پنج خودرویی هستند که بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشتند.

مرسدس بنز ای ۲۰۰ تا پایان هفته گذشته با بهای ۸ میلیارد تومان معامله می‌شد، اما امروز قیمت این خودرو، به ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

انتشار اسکرین‌شات پیامی که در یکی از گروه‌های تلگرامی فروشندگان خودرو منتشر شده بود، بار دیگر توجهات را به سمت تلاش گروهی از فعالان بازار برای تاثیرگذاری بر قیمت‌ها جلب کرد. آیا قیمت‌ها با بازی‌های روانی افزایش می‌یابد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در شرایطی که بازار خودرو مدت‌هاست که در رکود به سر می‌برد، قیمت‌ها همچنان نوسان دارد و بعضی روز‌ها در مورد برخی مدل‌ها، افزایشی است.

در واقع این روزها، بازار خودرو مشتری چندانی ندارد و خرید و فروش زیادی در آن انجام نمی‌شود. با وجود این، نه همیشه، ولی بسیاری مواقع، قیمت‌ها کماکان در حال افزایش است.

در چنین شرایطی، انتشار اسکرین‌شات پیامی که در یکی از گروه‌های تلگرامی فروشندگان خودرو منتشر شده بود، بار دیگر توجهات را به سمت تلاش گروهی از فعالان بازار برای تاثیرگذاری روانی بر قیمت‌ها جلب کرد.

این پیام نشان می‌دهد که گویی برخی فروشندگان، با استفاده از آگهی‌های فروش خودرو دست به کنترل قیمت‌ها می‌زنند. این افراد که بیشتر آن‌ها در بازار خودروی تهران فعالیت می‌کنند، با ثبت آگهی‌های فروش با قیمت بالا و به صورت مداوم، جلوی دیده شدن آگهی‌های واقعی و با قیمت پایین‌تر را می‌گیرند. این اقدام افراد، بر قیمت خودرو‌ها در شهر‌های دیگر کشور نیز تاثیر می‌گیرد و باعث افزایش قیمت خودروها، بعد از گذشت چند روز می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان