پیش فروش ایران خودرو | پیش فروش ایران خودرو قرعه کشی

طرح پیش فروش خودرو آغاز شد | ثبتنام در طرح پیش فروش خودرو لوکس

برای اولین بار خودرو فیدلیتی به صورت پیش فروش با قیمت غیرقطعی از سوی گروه بهمن عرضه خواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

پیش فروش خودرو در بزرگترین شرکت های تولید کننده خودرو داخلی انجام می گیرد. در طرح پیش فروش خودرو سایپا و ایران خودرو محصولات خود را زیر قیمت بازار به فروش می رسانند. پیش فروش خودرو شرایط ثابتی ندارد و در هر دوره شرایط تحویل و قیمت آن متغیر خواهد بود. در هر دوره گروه های خودرو سازی تصمیم می گیرند تا در طرح پیش فروش خودرو محبوب خود، این خودرو را تا ماه های آینده بدون قرعه کشی به متقاضیان تحویل دهد. جزئیات طرح پیش فروش خودرو  گروه بهمن را در ادامه بخوانید.

برای اولین بار خودرو فیدلیتی به صورت پیش فروش با قیمت غیرقطعی از سوی گروه بهمن عرضه خواهد شد.

کسانی که در طرح های قبل موفق به ثبت نام شده اند مجاز به خرید نمی باشند.

آن طور که بهمن موتور اعلام کرده دلیل تعویق این طرح فروش جا به جایی روز عید فطر و تعطیلی روز چهارشنبه است.

پیش بینی بهمن موتورها طرح فروش خود را در هفته آینده برگزار کنند.

در این طرح فروش دیگنیتی پرایم با قیمت ۹۳۵ میلیون تومان حاضر است. فیدلیتی پرایم (۵ نفره) نیز ۸۴۴ میلیون تومان قیمت خورده است و متقاضیان برای در اختیار گرفتن فیدلیتی پرایم (۷ نفره) باید ۸۵۹ میلیون تومان به حساب این خودروساز واریز کنند.

هر سه خودروی عرضه شده در این طرح فروش با رنگهای سفید، مشکی، سربی، آبی اطلسی، قرمز روناسی، خاکستری کهکشانی در دسترس متقاضیان قرار دارد.

با توجه به اینکه این طرح فروش همانند طرح های پیشین فروش بهمن موتور بدون قرعه کشی برگزار می شود متقاضیان می توانند از زمان اعلام شروع طرح فروش تا تکمیل شدن ظرفیت در آن شرکت کنند.

آن طور که در اطلاعیه فروش بهمن موتور آمده موعد تحویل خودروهای عرضه شده هفته آخر خردادماه امسال اعلام شده است.

بهمن موتوری ها همانند طرح فروش پیش خود، جدیدترین طرح فروش خود را به صورت نقدی – اعتباری برگزار می کنند و به این منظور ۲ میلیون تومان از مبلغ هر یک از خودروهای عرضه شده  را دریافت نمی کنند و مشتریان موظف هستند این مبلغ را خرداد سال ۱۴۰۲ همزمان با تحویل سند به حساب بهمن موتوری ها واریز کنند.

براساس بخشنامه فروش این خودروساز سود انصراف ۱۵ درصدی به صورت سالیانه و همچنین جریمه تاخیر ۲.۵ درصدی به صورت ماهیانه در نظر گرفته شده است.  

فروش فوری در دیگر گروه های تولیدی خودرو نیز برگزار شده بود:

 فروش فوری و اقساطی خودرو‌های کرمان موتور از ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ با شرایط ویژه آغاز می‌شود. این محصولات شامل خودروهای جک S5، جکJ5  و جک T8 است.

این در حالی است که چندی پیش سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به این پرسش که در بحث کیسه هوای خودرو (ایربگ) کدام خودروسازها ضعیف عمل می‌کنند گفته بود: در این بخش بیشترین خودروها مربوط به تولیدات ایران‌خودرو است، بعد سایپا، بعد از آن پارس‌خودرو و بعد هم کرمان‌ موتور.

در بازار چند؟

حال سوال اینجاست که قیمت‌ها هنگام ثبت نام در این طرح فروش فوری و اقساطی کرمان موتور با بازار چقدر تفاوت دارد؟

با نگاهی به این تفاوت قیمت، می‌توان برآورد کرد که اگر اتفاق ویژه‌ای در بازار رخ ندهد، در زمان تحویل خودروها، چقدر یارانه نصیب خریداران می‌شود. با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت باما قیمت بازار خودروهای طرح فروش کرمان خودرو به شرح زیر است:

جک S5

خودروی جک S5 مدل ۱۴۰۱ در این فروش فوری و اقساطی ۹۳۵ میلیون تومان اعلام شده است. اما مدل ۱۴۰۰ این محصول کرمان موتور با حدود ۲۰ میلیون تومان اختلاف در بازار کشور به قیمت ۹۱۵ میلیون تومان رسید.

خبر مهم در مورد فروش فوری خودرو داخلی

اولین گام طرح‌های فروش خودروسازان و تعیین مشتریان نهایی به شیوه قرعه‌کشی، از هفته ابتدایی خردادماه سال ۱۳۹۹ برداشته شد.

این شیوه فروش محصولات خودروسازان با تصمیم اتخاذشده در جلسه کمیته خودرو با عرضه ۲۵ هزار دستگاه خودرو آغاز شد و تا هفته پایانی اسفندماه ۱۴۰۰ ادامه داشت.

اواخر آذر ماه سال گذشته، پس از حدود یک ماه بحث و بررسی بر سر "افزایش قیمت خودروهای داخلی آری یا نه؟ " مجوز افزایش قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ توسط ستاد تنظیم بازار به عنوان متولی امر قیمت‌گذاری خودروها، تصویب و به خودروسازان ابلاغ شد. براین اساس ۱۸ درصد افزایش قیمت خودروها اعمال شد.

پیش از اعمال قطعی افزایش قیمت خودروها، در مقطعی که قیمت‌ محصولات خودروسازان بنابر تصمیمات دولت، به قیمت‌های قبلی بازگشت و مسئولیت تصمیم‌گیری برای قیمت خودروهای داخلی به ستاد تنظیم بازار واگذار شد، خودروسازان هم اجرای هفتگی فروش‌های فوق‌العاده را در گرو اصلاح قیمت‌ها دیدند و برای مدتی (از زمان لغو افزایش قیمت تا صدور مجدد افزایش قیمت) طرح فروش فوق‌العاده‌ای برگزار نکردند.

اما مدیران خودروساز قول دادند که به شرط اصلاح قیمت محصولات، در راستای راهبرد اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت و عمل به تعهد خود به وزیر صمت، برنامه افزایش تولید و عرضه را محقق کرده و به صورت هفتگی برنامه‌های فروش فوق‌العاده محصولات خود را اجرا کنند. براین اساس پس از آنکه قیمت‌ محصولات خودروسازان مشمول افزایش قیمت ۱۸ درصدی و قیمت‌های جدید اعلام شد، هر یک از این دو خودروساز به صورت جداگانه یک روز را برای عرضه و فروش محصولات خود به صورت هفتگی در نظر گرفتند.

این روند فروش هفتگی تا آخرین هفته از اسفندماه ۱۴۰۰ و به مناسب اعیاد شعبانیه ادامه داشت اما با توجه به اینکه در اولین هفته از سال جدید، طرحی برگزار نشد و با توجه به اینکه در اولین هفته از سال ۱۴۰۰ ( هشتم فروردین ۱۴۰۰) نخستین فروش فوق‌العاده خودرو در سال ۱۴۰۰ اجرایی شد، موضوع را از دو خودروساز پیگیری شد که آیا در ایام تعطیلات نوروز امسال هم طرح فروشی اجرا خواهد شد یا خیر؟

ایران‌خودرو و سایپا هریک به‌صورت جداگانه اعلام کردند که ادامه روند طرح‌های فروش‌ پس از پایان تعطیلات نوروز خواهد بود و آن‌ها طی دو هفته ابتدایی سال جاری طرح فروشی نخواهند داشت.

ماجرای حذف قرعه کشی سایپا برای فروش فوری

شرکت خودروسازی سایپا به صورت هفته‌ای قرعه‌کشی فروش محصولات خود را برگزار می‌کند. اما در این هفته این خودروساز تنها طرح فروش زامیاد را برگزار کرد و از برنامه‌های معمول هفتگی این خودروساز خبری نبود. آیا این به معنای حذف قرعه‌کشی خودرو است؟

علت چیست؟

چرا این هفته طرح فروش هفتگی سایپا برگزار نشد؟

چندی پیش معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص برنامه‌های وزیر صمت برای صنعت خودرو گفت: وزیر صمت به‌درستی حذف تدریجی قرعه‌کشی در سال ۱۴۰۱ را مطرح کرده‌. در ماه‌های آینده متناسب با افزایش عرضه خودروهای مختلف، پاسخ مناسبی به تقاضای بازار داده می‌شود.

حذف تدریجی قرعه‌کشی آغاز شد؟

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظر می‌رسد برخی از خودروسازان در برگزاری و فروش محصولات خود دست نگه داشته‌اند. این اقدام ممکن است به دلیل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام شده باشد.

او افزود: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش هزینه‌های تولید، قیمت خودرو افزایش و سیاست قیمت‌گذاری بهبود می‌یابد. در نتیجه پیش‌بینی می‌شود خودروسازان برای فروش محصولات خود صبر می‌کنند. چند روز اخیر نیز عرضه خودرو به بازار کاهش و قیمت خودرو افزایش یافت.

این کارشناس خودرو توضیح داد: البته هنگامی که میزان فروش بیشتر از تولید باشد هم، خودروسازان در فروش دست نگه می‌دارند تا در عرضه و تقاضا متعادل شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان