قیمت گوشت | قیمت گوشت گرم

قیمت گوشت روز اعلام شد | افزایش ناگهانی قیمت گوشت

قیمت انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد. قیمت گوشت قرمز از اسفند سال گذشته روند افزایشی به خود گرفت و با وجود گذشت دو ماه ازاین اتفاق، هنوز قیمت‌ها کاهشی نشده و بنابر گفته فعالان این صنعت همین بالا بودن قیمت‌ها بازار را از رمق انداخته است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت گوشت در سال جدید با تغییرات زیادی روبرو بوده است. دولت برای کاهش قیمت گوشت تصمیم به راه اندازی مراکز عرضه گوشت دولتی کرده است. و در سطح شهر مراکزی وجود دارد که قیمت گوشت با نرخ مصوب به فروش می رسد. تلاش دولت برای کاهش قیمت گوشت ادامه دارد و هم چنین در حال پیدا کردن راهکار هایی است که قیمت گوشت به حد ثابتی برسد.

راسته با استخوان گوسفندی

۱۵۹,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۲,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۵۸,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۶۶,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۵,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۳,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۷,۰۰۰

گردن گوساله

۱۲۹,۰۰۰

قلم گوساله

۱۶,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۳۱,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۳.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۹,۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۲۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۲۹,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۱۳۵,۰۰۰

بازار گوشت قرمز همچنان بی‌رمق!

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از ایسنا، براساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هرکیلو شقه گوسفندی ۱۵۵ تا ۱۷۰ هزار تومان، سردست و گردن گوسفندی ۱۵۵ تا ۱۶۰ هزار تومان، ران گوسفندی ۱۷۵ تا۲۰۰ هزار تومان، قلوه‌گاه گوسفندی ۱۱۰ هزار تومان، ران گوساله ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان و راسته گوساله ۱۶۵ تا ۱۷۰ هزار تومان است.

گفتنی است قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

در میادین میوه و تره بار نیز قیمت هرکیلو ران گوساله۱۳۹ هزار تومان، ران گوسفندی ۱۳۹هزار و ۵۰۰ تومان، شقه گوسفندی ۱۱۶هزار و ۹۰۰ تومان، سردست گوسفندی ۱۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان و راسته گوساله ۱۳۹ هزار تومان است.

مقایسه قیمت گوشت در هفته پایانی فروردین ماه با هفته اول اردیبهشت ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که قیمت گوشت دراین بازه تغییر چندانی نکرده است و براساس اعلام فروشندگان، بازار گوشت قرمز به دلیل بالا بودن قیمت‌ها همچنان کم تقاضا مانده است. این در حالیست که مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور چندی پیش اعلام کرد با مازاد دام در کشور مواجه هستیم و قیمت‌ دام زنده هم افزایشی نداشته است و مشخص نیست چرا قیمت گوشت قرمز روند صعودی خود را حفظ کرده است.

قیمت گوشت با افزایش همراه بود؟

علی اصغر ملکی  افزود: البته سازمان پشتیبانی امور دام روزانه اقدام به کشتار می‌کند و گوشت تازه در مغازه‌های سطح شهر و میادین میوه و تره عرضه می‌کند اما از آنجایی که حجم آن کم است نتوانسته بازار را متعادل کند.‌

وی با اشاره به افزایشی بودن قیمت گوشت قرمز اضافه کرد: قیمت شقه گوشت گوسفندی کیلویی ۱۸۵ هزار تومان است که ۱۵ هزار تومان نسبت به ماه گذشته افزایش نرخ را تجربه کرد. گوشت چرخ‌کرده مخلوطی از گوشت گوسفند و گوساله است و از آنجایی که قیمت گوشت گوساله بالا رفته است نرخ گوشت چرخ‌کرده به کیلویی ۱۸۰ هزار تومان رسیده است قیمت گوشت گوساله نیز روند صعودی به خود گرفته و به کیلویی ۱۸۰ تا ۱۸۵ هزار تومان رسیده است.

به گفته وی گرانی باعث شده است که گوشت قرمز از سفره مردم حذف شود و میزان خرید گوشت در ماه به ۱ تا ۲ کیلو برسد چراکه مردم توان خرید بیش از این را ندارند.

ملکی با اشاره به واردات گوشت قرمز گفت: گوشت وارد کشور شده است اما از ۲۵ اسفند توزیع خواهد شد ولی توزیع آن تاثیری در بازار نمی‌گذارد چراکه برای کنترل قیمت‌ها حداقل یک هفته زودتر گوشت وارداتی باید در بازار توزیع می‌شد. اگر به موقع این توزیع صورت می‌گرفت بدون تردید بازار اینگونه با چالش مواجه نمی‌شد؛ امیدواریم بعد از توزیع گوشت وارداتی شاهد آرام شدن بازار باشیم.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه حمل گوشت با ماشین‌های مخصوص صورت می‌گیرد، بیان کرد: جابه‌جایی گوشت نیازمند دریافت مجوز از سازمان دامپزشکی است و همین مساله روند واردات و توزیع آن در بازار را کند کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در پاسخ به این پرسش که دولت روند صادرات را برای تنظیم بازار داخلی متوقف کرد چرا با وجود متوقف کردن صادرات باز شاهد افزایشی شدن قیمت گوشت در بازار هستیم؟ گفت: اگر صادرات اتفاق می‌افتد قیمت‌ها بالاتر از این می‌شد و شاهد اتفاق‌های بدتری در بازار می‌بودیم.

ملکی بیان کرد: گوشت گوسفند یخ‌زده از آسیای میانه وارد شده است و کیلویی ۱۳۰ هزار تومان به مغازه‌داران داده می‌شود و آنها با احتساب سود ۱۰ تا ۳۰ درصدی  آن را عرضه خواهند کرد. البته سازمان پشتیبانی امور دام روزانه اقدام به کشتار می‌کند و گوشت تازه در مغازه‌های سطح شهر و میادین میوه و تره عرضه می‌کند اما از آنجایی که حجم آن کم است چندان نتوانسته بازار را متعادل کند.‌  

این فعال صنفی با اشاره به رکود بازار در روزهای پایان سال، گفت: قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است و قابل قیاس نسبت به سال‌های گذشته نیست، در واقع بازار خرید گوشت در سال ۱۴۰۰ به اتمام رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان