قیمت گوشت گوسفندی اعلام شد | قیمت گوشت با افزایش همراه بود؟

گوشت گوسفند یخ‌زده کیلویی ۱۳۰ هزار تومان به مغازه‌داران داده می‌شود و آنها با احتساب سود ۱۰ تا ۳۰ درصدی آن را عرضه خواهند کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

علی اصغر ملکی  افزود: البته سازمان پشتیبانی امور دام روزانه اقدام به کشتار می‌کند و گوشت تازه در مغازه‌های سطح شهر و میادین میوه و تره عرضه می‌کند اما از آنجایی که حجم آن کم است نتوانسته بازار را متعادل کند.‌

وی با اشاره به افزایشی بودن قیمت گوشت قرمز اضافه کرد: قیمت شقه گوشت گوسفندی کیلویی ۱۸۵ هزار تومان است که ۱۵ هزار تومان نسبت به ماه گذشته افزایش نرخ را تجربه کرد. گوشت چرخ‌کرده مخلوطی از گوشت گوسفند و گوساله است و از آنجایی که قیمت گوشت گوساله بالا رفته است نرخ گوشت چرخ‌کرده به کیلویی ۱۸۰ هزار تومان رسیده است قیمت گوشت گوساله نیز روند صعودی به خود گرفته و به کیلویی ۱۸۰ تا ۱۸۵ هزار تومان رسیده است.

به گفته وی گرانی باعث شده است که گوشت قرمز از سفره مردم حذف شود و میزان خرید گوشت در ماه به ۱ تا ۲ کیلو برسد چراکه مردم توان خرید بیش از این را ندارند.

قیمت گوشت

ملکی با اشاره به واردات گوشت قرمز گفت: گوشت وارد کشور شده است اما از ۲۵ اسفند توزیع خواهد شد ولی توزیع آن تاثیری در بازار نمی‌گذارد چراکه برای کنترل قیمت‌ها حداقل یک هفته زودتر گوشت وارداتی باید در بازار توزیع می‌شد. اگر به موقع این توزیع صورت می‌گرفت بدون تردید بازار اینگونه با چالش مواجه نمی‌شد؛ امیدواریم بعد از توزیع گوشت وارداتی شاهد آرام شدن بازار باشیم.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه حمل گوشت با ماشین‌های مخصوص صورت می‌گیرد، بیان کرد: جابه‌جایی گوشت نیازمند دریافت مجوز از سازمان دامپزشکی است و همین مساله روند واردات و توزیع آن در بازار را کند کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در پاسخ به این پرسش که دولت روند صادرات را برای تنظیم بازار داخلی متوقف کرد چرا با وجود متوقف کردن صادرات باز شاهد افزایشی شدن قیمت گوشت در بازار هستیم؟ گفت: اگر صادرات اتفاق می‌افتد قیمت‌ها بالاتر از این می‌شد و شاهد اتفاق‌های بدتری در بازار می‌بودیم.

ملکی بیان کرد: گوشت گوسفند یخ‌زده از آسیای میانه وارد شده است و کیلویی ۱۳۰ هزار تومان به مغازه‌داران داده می‌شود و آنها با احتساب سود ۱۰ تا ۳۰ درصدی  آن را عرضه خواهند کرد. البته سازمان پشتیبانی امور دام روزانه اقدام به کشتار می‌کند و گوشت تازه در مغازه‌های سطح شهر و میادین میوه و تره عرضه می‌کند اما از آنجایی که حجم آن کم است چندان نتوانسته بازار را متعادل کند.‌  

این فعال صنفی با اشاره به رکود بازار در روزهای پایان سال، گفت: قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است و قابل قیاس نسبت به سال‌های گذشته نیست، در واقع بازار خرید گوشت در سال ۱۴۰۰ به اتمام رسیده است.

منبع: ایلنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان