رقیب جدی اسنپ و تپسی از راه رسید

با خدماتی که قرار است سامانه جدید حمل‌ونقل سندباد ارائه دهد، برخی معتقدند که به‌زودی این اپلیکیشن رقیب جدی و حتی جایگزین برنامه‌هایی مثل اسنپ و تپسی شود.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

با خدماتی که قرار است سامانه جدید حمل‌ونقل سندباد ارائه دهد، برخی معتقدند که به‌زودی این اپلیکیشن رقیب جدی و حتی جایگزین برنامه‌هایی مثل اسنپ و تپسی شود.

سامانه سندباد که تبلیغات آن در تلویزیون دیده می‌شود، جدید‌ترین اپلیکیشنی است که وارد حوزه تاکسی‌ های اینترنتی شده است. به نظر می‌رسد سندباد تمام سرویس‌های جابه‌جایی و پرداختی را که اسنپ و تپسی دارند، با کمی تفاوت ارائه می‌دهد.

رانندگان سندباد بیمه می‌شوند؟

برخی از کاربران نسبت به راه‌اندازی این سامانه جدید واکنش‌های مثبتی داشته‌اند. زیرا به نظر می‌رسد مهم‌ترین تفاوتی که این سامانه با اسنپ و تپسی دارد بیمه کردن رانندگان است.

«اگه سند باد راننده ها را بیمه کنه من اول نفر ثبت نام خواهم کرد ودرد راننده را بفهمه دارن توی گرما و سرما زحمت میکشن.»

«همین بیمه تامین اجتماعی هم داره یه امتیازه باز بستگی داره شرایط گذاشته باشن با نه.»

بعضی از افراد هم معتقدند احتمالا سندباد برای بیمه کردن رانندگان  شرایط بخصوصی را در نظر می‌گیرد: «اگه بخواد بیمه کنه شرط می‌ذاره مثلا میگه روزی باید ۱۰ تا سفر بری.»

«اینکه بالاخره متقاعد شدند برای جذب نیرو بیمه تامین اجتماعی هم‌ بکنند راننده را خیلی خوبه. ولی مطمئنا ساعت کاری منظم‌ و مستمر از راننده می‌خواهند. در درجه اول ابزار کار راننده باید یک خودرو کم هزینه و سرحال باشه که بتونه مثلا روزی هشت  ساعت رانندگی کنه که اون هم نیاز به تعمیر و نگهداری با هزینه بالاتر از درآمد راننده داره.»

«باید نزدیک دویست ساعت در ماه کار کنید تا بیمه بشید!»

با وجود این، سندباد اعلام کرده است که رانندگان خود را بدون دریافت هیچ‌گونه هزینه‌ای ثبت‌نام می‌کند. همچنین، سندباد در راستای حمایت از حقوق رانندگان و با آگاهی از نیازهای آن‌ها، بدون دریافت هزینه، رانندگان و خانواده‌شان را تحت پوشش بیمه ‌تامین اجتماعی قرار می‌دهد.

درخواست افزایش نرخ کرایه‌

تعدادی از رانندگان دیگر تاکسی‌های اینترنتی از سندباد درخواست دارند که کرایه‌های سامانه جدید با اسنپ و تپسی متفاوت باشد. چرا که در چند وقت اخیر بیشترین اعتراض رانندگان، به نرخ کرایه‌های این دو شرکت بود.

«تورا خدا مسؤلینی که می‌خوایی سندباد رو راه اندازی کنی. اگه واقعا کرایه هات مثل تپسی و اسنپ نباشه که با این گرونی‌ها و استهلاک بالا و قیمت‌های بیش از حد تعمیرگاه‌ها و لوازم یدکی خودرو واقعاً خرج ماشین آدم در نمیاد ممنونم.»

«اگه کرایه‌ها همین باشه، با این کرایه نمیشه خرج ماشین و درآورد چه برسه بتونیم پول بیمه بدیم.»

«خدا کنه کمیسیونش مثل اسنپ نباشه اسنپ خیلی بی رحمانه کمیسیون میگیره اگه سندباد با همون کرایه اسنپ باشه و کمیسیونش کمتر باشه و بیمه کنه خیلی خوب میشه. یا حداقل با آمدنش رقابت بیشتر میشه.»

«اگه قرار باشه با پایین اوردن کرایه ها سند باد رقیب اسنپ بشه .من که ترجیح میدم برم کارگری لااقل حقوق ثابت داری، بیمه هم میشی.»

با وجود تمام این‌ها، به این علت که هنوز اپلیکیشن این سامانه در دسترس عموم قرار نگرفته است و همچنین، ثبت‌نام رانندگان از ۱۷ فروردین آغاز می‌شود، تا آ« زمان دقیقا مشخص نیست که سامانه سندباد به چه‌صورت قرار است فعالیت کند. بنابراین باید منتظر شروع فعالیت این سامانه بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان