انتقاد رئیس جمهور از سقوط ارزش یارانه | ارزش یارانه 7 هزار تومان شد

ارزش 45 هزار تومان یارانه دیروز امروز به هفت تومان رسیده است و اگر ارزش پول ملی بالا نرود هر چه حقوق را افزایش دهیم در عمل نتیجه نخواهد داشت.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

رئیسی تصریح کرد: رشد اقتصادی باید محقق شود، ارزش ۴۵ هزار تومان یارانه امروز به ۷ تومان رسیده است و اگر ارزش پول ملی بالا نرود هرچه حقوق را افزایش دهیم در عمل نتیجه نخواهد داشت. تولید، دانش‌آفرینی و اشتغال می‌تواند گره کشور را حل کند و باید به‌دنبال رشد اقتصادی بود و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی در کشور محقق شود.

سید ابراهیم رئیسی،‌ رئیس جمهور کشورمان در جلسه شورای اداری خراسان رضوی که شامگاه پنجشنبه با حضور جمعی از وزرا و مدیران شهری و استانی برگزار شده بود، اظهار داشت: در این سال نو آنچه برای همه ما به‌ویژه مسئولین در بخش‌های مختلف ضرورت دارد، نگاه به اقدامات انجام‌شده و برنامه‌ریزی برای تحول در زندگی و تبدیل به احسن حالات است؛ باید رویکرد تحولی باشد و تحول شناختی صورت گیرد ازاین‌رو صحنه و ظرفیت‌ها را بشناسیم و با برنامه‌ریزی تحول ایجاد کنیم.

وی افزود: با فرایندهای فعلی نمی‌توان تحول را تضمین کرد بلکه باید تحولی در فرایندها ایجاد کرد. برخی فرآیندها که مورد اعتراض است نیاز به بازنگری دارد.

امروز نعمت‌های بسیاری خداوند اعطا کرده است که بزرگترین نعمت جمهوری اسلامی است حفظ نظام بایستی اوجب واجبات باشد ازاین‌رو باید نسبت به آن برنامه‌ریزی و تلاش صورت گیرد.

رئیس جمهور با بیان این مطلب که نیاز جدی ایران اسلامی تولید، اشتغال‌آفرینی و دانش‌بنیانی است گفت: کار تولیدی باید با قوت دنبال شود، شعار مقام معظم رهبری در سال 1401 چراغ راهی برای توسعه کشور است و باید مورد تأکید باشد همه باید دقت کنند که اگر تولید فناورانه داخلی موجود است اولویت با استفاده از این تولیدات باشد و اگر نبود سراغ تولید خارجی بروند.

باید جلوی مافیای واردات بی‌رویه را بگیریم

رئیسی گفت: همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید توجه کنند که شرکت‌های دانش‌بنیان نباید دنبال سازمان‌ها بچرخند بلکه سازمان‌ها باید دنبال آنها باشند، باید با همکاری همه مدیران و شرکت‌های دانش‌بنیان، جلوی مافیای واردات بی‌رویه را بگیریم به‌عنوان مثال یک دارو در یکی از شرکت‌های آستان قدس رضوی تولید شد و وقتی به بازار آمد عده‌ای مشابه این دارو را برای مصرف سه سال کشور وارد کردند تا این دارو میدان پیدا نکند.

وی با تصریح به اینکه همه باید کمک کنند تا کار دانش‌بنیان در صنایع شکل بگیرد خاطرنشان کرد: باید کارها کیفیت پیدا کند کار تولیدی باید در همه بخش‌ها با قدرت و قوت انجام شود و در زمینه ارزش افزوده هم همین گونه باید باشد.

رئیس جمهور ابراز کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بزرگترین نعمت برای این کشور است و مردم‌سالاری دینی تضمین‌کننده جمهوریت نظام و اسلامیت آن است باید بر امید مردم روز به روز افزوده شود چون مردم مهمترین مؤلفه قدرت در کشور هستند و نقش فعل و ترک‌فعل هر شخص و مدیری برای امیدآفرینی به مردم مهم است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان