رئیس پلیس راهور ناجا حرف آخر را زد | برگ سبز خودرو سند قطعی است

رئیس پلیس راهور ناجا می‌گوید: یکی از موضوعات مهمی که در سال ۱۴۰۰ به طور کامل به نتیجه رسید

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

در گفت و گو با همشهری آنلاین اعلام شد:

رئیس پلیس راهور ناجا می‌گوید: یکی از موضوعات مهمی که در سال ۱۴۰۰ به طور کامل به نتیجه رسید و مردم خیال‌شان از بابت آن راحت شد بحث مربوط به هزینه‌هایی بود که دفترخانه‌های رسمی برای نقل و انتقال خودرو می‌گرفتند.

سید کمال هادیانفر

سردار سیدکمال هادیانفر در گفت و گو با همشهری آنلاین افزود: سال‌های زیادی بود که دفترخانه ها بابت نقل و انتقال خودروها یک پولی از مردم می‌گرفتند که موجب فشار مالی به آنها می‌شد به همین دلیل پلیس در این بخش وارد شد تا حق مردم را به آنها بازگرداند.

این مقام پلیس ادامه داد: ما در جلسات زیادی از حق مردم دفاع کردیم که این پول از جیب آنها خارج نشود و در نهایت موفق شدیم.

او تاکید کرد: این اصلا دلیل منطقی نبود که چون ماشین ارزش دارد پس حتما مردم برای نقل و انتقال آن باید به دفترخانه‌های رسمی بروند و با پرداخت پول زیادی ماشین را به نام‌شان بزنند چون اگر ما این منطق را قبول می‌کردیم باید می‌پذیرفتیم که امروز مردم برای یخچال فریزر ۱۰۰میلیون تومانی یا طلا و جواهرات و یا حتی سیم کارت های رند که گاهی میلیاردی قیمت دارند و بسیار گران و باارزش هم شده‌اند بروند دفترخانه و سند بزنند.

سردار هادیانفر افزود: ما در جلسات گفتیم که هیچ جای دنیا کسی ماشین را در دفترخانه ثبت سند نمی‌کند و بالاخره توانستیم این کار را انجام دهیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه دفترخانه‌های اسناد رسمی از نظر پلیس پول اضافی از مردم می‌گرفتند ادامه داد: ما شرایط نقل و انتقال را نباید برای مردم سخت کنیم که مردم قانون گریز شوند به همین خاطر امروز با کنار رفتن مرحله انتقال سند در دفترخانه‌های رسمی مردم به راحتی و با پرداخت ۲۵۰هزار تومان در مراکز شماره گذاری ماشین را به نام خودشان منتقل می کنند و برگ سبز خودرو دریافت می‌کنند جالب است بدانید که پلیس هم در این هزینه‌ها هیچ سودی نمی‌برد.

رئیس پلیس راهور در پاسخ به این سوال همشهری آنلاین که پس چرا هنوز برخی از مردم از روی عادت به دفترخانه‌های رسمی برای نقل و انتقال خودرو مراجعه می‌کنند گفت: ما رسما اعلام می کنیم که دیگر هیچ نیازی به مراجعه به دفترخانه ها نیست. این را قبلا هم گفته ایم. چون در قانون بودجه ۱۴۰۱ هم تصویب شد که شماره گذاری در پلیس اتفاق می افتد و دیگر این مسئله ارتباطی به دفترخانه  ندارد. بنابراین سند پلیس سند قطعی و رسمی است و اصلا نیازی به مراجعه به دفترخانه وجود ندارد چون واقعا الان شرایط مردم به گونه ای نیست که مردم بتوانند پولی به دفترخانه بدهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان