سود سهام عدالت | واریز سود سهام عدالت

سود سهام عدالت برای همه واریز شد | سهامداران منتظر پیامک واریز سود سهام عدالت باشند

عشقی در حاشیه نشست امروز در ساززمان بورس گفت: سهامدارانی که سود سهام عدالت دریافت نکرده‌اند،‌ منتظر پیامک سازمان باشند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود. پس از برگزاری مجامع عمومی ۴۹ شرکت سرمایه پذیر، دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌ها  و مشخص شدن سود سهام عدالت قابل تقسیم بین مشمولین پرداخت می گردد.در متن زیر جدیدترین اخبار درباره پرداخت سود سهام عدالت را با هم می خوانیم.مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار از واریز سود سهام عدالت تا پایان اسفندماه خبر داد.

سود سهام عدالت

مجید عشقی رییس سازمان بورس با اشاره به واریز سود سهام عدالت در هفته جاری، توضیح داد: سود سهام عدالت از سوی سپرده گذاری تسویه وجوه (سمات) به حساب بیش از ۴۲ میلیون سهامدار آن واریز شد اما اینکه آیا به حساب این سهامداران نشسته است یا خیر موضوع ادامه دار و در حال بررسی است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ارتباط با پرداخت سود سهام عدالت در جمع اصحاب رسانه گفت: سود سهام عدالت از طریق ۲۲ بانک به حساب سهامداران پرداخت شده است. به طور قطع چند روز طول می‌کشد تا بانک‌ها گزارش کاملی از میزان برگشتی‌ها به سازمان بورس اعلام کنند. بعد از جمع آوری گزارش‌ها به سهامدارانی که سود سهام خود را دریافت نکردند، پیامک ارسال می‌شود تا برای بروز رسانی حساب خود اقدام کنند.

وی در پاسخ به اعتراض برخی از سهامداران سهام عدالت یک میلیون تومانی مبنی بر عدم دریافت سود نیز گفت: به طور قطع به تمام سهامداران بر اساس برگ سهام سود پرداخت شده اما اگر به شکل موردی است باید با سپرده گذاری مرکزی به شماره تلفن ۱۵۶۹ تماس بگیرند.

وی بیان کرد: ممکن است سود سهام عدالت به حساب مربوطه واریز شده باشد اما به دلایلی همچون وجود حکم قضایی، این مبلغ از حساب برداشت شده باشد. (اگر شخصی بدهکار باشد و حکم قضایی برای برداشت از حساب‌های بانکی او صادر شده باشد هر گاه مبلغی به یکی از حساب های شخص مورد نظر واریز شود به طور خودکار از آن حساب کسر می‌شود.)

به خاطر این ۶ دلیل سود سهام عدالت نمی گیرید

شش دلیل عمده عدم واریز سود سهام عدالت برای مشمولان اعلام شد.طبق گفته وزیر اقتصاد سود سهام عدالت متعلق با سال ٩٩ تا پایان اسفند ماه امسال برای دارندگان این سهام واریز می‌شود. براساس اعلام وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی با توجه به برآوردهای انجام شده، سود دارندگان سبد ۵۳۲ هزار تومانی، ۵۵۰ هزار تومان است و برای دارندگان سبدهای یک میلیون تومانی سهام عدالت این مبلغ حدود یک میلیون تومان خواهد بود.

در حالی که دولت وعده پرداخت سودهای ۵۵٠ هزار تومانی و یک میلیون تومانی را می‌دهد، هنوز بخشی از جمعیت دارندگان سهام عدالت نتوانستند سود صد و دویست هزار تومانی سال ٩٨ را دریافت کنند.

طبق پیگیری‌های از شرکت سپرده گذاری مرکزی، این شرکت برای عدم واریز سود سال ٩٨، شش دلیل عمده را اعلام کرد.

طبق اطلاعات ارایه شده از سوی شرکت سپرده ‌گذاری مرکزی ، دسته‌ای از دارندگان سهام عدالت که تاکنون سود سهام دریافت نکرده‌اند سجامی نشده‌اند و برای انجام هر عملیات در ارتباط با سهام عدالت سجامی شدن افراد ضروری است.

گروه دیگری که سود سهام عدالت برای آنها واریز نشده، شماره حسابی که ارایه داده‌اند مسدود است و نمی‌توان سود سهام را به این حساب‌ها واریز کرد.

سود سهام عدالت

سومین دلیل عدم واریز سود سهام عدالت برای افراد مشمول، این است که شماره حساب ثبت شده افراد، راکد بوده، در شرایطی که کارت و شماره حساب بانکی افراد در مدت ۶ ماه تراکنش نداشته باشند، جزو شماره حساب‌های راکد محسوب می‌شود و امکان واریز سود سهام در این شماره حساب وجود ندارد.

دلیل دیگری که موجب شده گروهی از سهامداران سود سهام عدالت را دریافت نکنند، این است که افرادی شماره حساب مشترک دارای دو امضا ارایه داده‌اند و ثبت کرده‌اند که سود سهام به این حساب‌ها هم واریز نمی‌شود.

دسته دیگری از افراد که تا کنون نتوانسته اند سود دریافت کنند، از جمله افرادی هستند که حساب ارزی معرفی کرده‌اند که امکان واریز سود به این شماره حساب‌ها هم وجود ندارد.

دلیل مهم دیگر برای عدم دریافت سود این است که عده‌ای شماره حساب بلندمدت داده‌اند که سود سهام عدالت به این شماره حساب ها هم واریز نمی‌شود .

طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تاکنون دو میلیون سهام دار عدالت نتوانسته‌اند سود سال ٩٨ را دریافت کنند.

تمام سهام‌داران عدالت مشمولان سهام می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۵۶۹ از سراسر کشور سوالات خود را با کارشناسان شرکت سپرده گذاری مرکزی مطرح و هر گونه اشکال و عدم دریافت سود را اعلام کنند.

طبق این گزارش، تاکنون به مشمولان سهام عدالت چهار دوره سود پرداخت شده است به این ترتیب که در سال ۱۳۹۵ به ازای یک میلیون تومان سهم ۱۵۰هزار تومان، در سال ۱۳۹۶، ۱۷۵ هزار تومان و در سال ۱۳۹۷، ۲۰۵ هزار تومان پرداخت شد. همچنین سود سال ١٣٩٨ به این سهامداران حدود ٢٠۵ هزار تومان بوده است.

سهام عدالت سهام شرکت های دولتی است که با تصمیم دولت در اختیار افراد کم توان جامعه قرار داده شده است. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید نیمی از جمعیت ایران دارای سهام عدالت هستند با آزاد سازی سهام عدالت مالکیت آن بر عهده افراد گذاشته تا سهام خود را بفروشند یا سهامداری کنند سهامداران سهام عدالت باید با ثبت نام در سامانه سجام نسبت به دریافت کد بورسی اقدام تا از مزایای سهامشان بهره مند شوند.

منبع: اقتصاد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان