سهام عدالت | سهام عدالت متوفیان

خبر مهم در باره سود سهام عدالت | سود سهام متوفیان تعیین تکلیف شد

مدیر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تکلیف سهام عدالت متوفیان تا یک ماه آینده تعیین و تکلیف می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

ارزش سهام عدالت در این سالها یکی از مسائل بحث برانگیز در بین مردم و دولت بوده است.خیلی از مردم زمان ثبت نام ارزش سهام عدالت از ثبت نام جامانده اند و در این سالها با وجود پیگیری های مستمر نتوانستند در سایت ارزش سهام عدالت ثبت نام کنند و از این شرایط استفاده کنند.در سال گذشته شرایطی برای فروش و اعطای ارزش سهام عدالت از طرف دولت برای دارندگان آن ایجاد شده بود .

محسن انصاری گفت: در مورد آخرین وضعیت تعیین تکلیف سهام عدالت مشمولان متوفی گفت: تا یک ماه آینده شرکت سپرده گذاری اطلاعیه رسمی در مورد این موضوع منتشر خواهد کرد و وراث متوفیان سهام عدالتی باید منتظر این اطلاعیه باشند.

وی ادامه داد: در این اطلاعیه اعلام می شود که وراث باید به چه سایتی مراجعه کرده و برای دریافت این سهام چه مدارکی را کامل کنند.

در این راستا تعداد متوفیان مشمولان سهام عدالت حدود سه میلیون نفر است و سود سهام عدالت قطعا به این افراد هم تعلق می‌گیرد. پیش از این اعلام شده بود که وراث این افراد باید امور مربوط به انحصار ورثه را انجام دهند و پس از آن در انتظار راه‌اندازی سامانه الکترونیکی برای تقسیم سود سهام متوفی به وراث منتظر بمانند. پس از راه اندازی این سامانه سود سهام عدالت فرد متوفی، بر اساس انحصار ورثه، به حساب وراث واریز خواهد شد.

واریز سود سهام عدالت  از نخستین ساعات روز گذشته آغاز شد. با گذشت چند ساعت از واریز سود سهام عدالت، بسیاری از مشمولان اعلام کردند هنوز سود سهام خود را دریافت نکرده‌اند.

این انتقادات به واریز نشدن سود سهام عدالت دیروز ۲۲ اسفند ماه هم ادامه دارد. اما حالا وزیر اقتصاد از خاتمه واریز سود سهام عدالت خبر داده است.

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: سهام عدالت دو و نیم میلیون نفر از مشمولان یک میلیون تومانی بوده و یک میلیون تومان سود دریافت کردند. بقیه افراد هم بین ۴۸۰ تا ۵۷۰ هزار تومان سود دریافت کردند.

سهام عدالت

با اتمام زمان واریز سود سهام عدالت دو سوال مطرح می‌شود. اول اینکه افرادی که همچنان سود سهام عدالت نگرفته‌اند چه کنند؟ دومین سوال این است که چرا سود سهام عدالت برخی از افراد کم واریز شده است؟

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی در اسفند 1400

پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران ارزش سهام عدالت 532 هزارتومانی دارندگان این سهام به 11 میلیون و199 هزار و398 تومان رسید.

 

مشمولان غیرمستقیم چقدر سود می گیرند؟
روز گذشته، نماد شرکت‎‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در بورس متوقف شدند تا پس از واریز سود توسط شرکت‌ها و محاسبه مبلغ دریافتی مشمولان، سود سهام عدالت پرداخت شود.

 

پس از توقف نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، سود این سهام به تعداد سهامی که افراد در اول اسفند ماه مالک آن هستند تعلق خواهد گرفت.
سود سهامداران غیرمستقیم سهام عدالت، چه زمانی پرداخت خواهد شد؟
ملاک پرداخت سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ برای مشمولان غیرمستقیم، مالکیت سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در روز اول اسفند ۱۴۰۰ خواهد بود.
لازم به ذکر است که سود ۵۵۰هزار تومانی سهام عدالت، شامل دارندگان سهام به روش غیرمستقیم نیز می‌شود و سود سهام عدالت به تعداد سهامی که افراد در اول اسفندماه مالک آن هستند، تعلق خواهد گرفت.
 
چه اشخاصی سود ۵۵۰هزار تومانی را دریافت خواهند کرد؟
مشمولانی که کل سهام خود را به فروش رسانده یا سهام بیشتری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را خریداری کرده‌اند، لزوما مبلغ ۵۵۰هزار تومان را دریافت نخواهند کرد.
سود برخی از افراد که درصدی از سهام عدالت خود را به فروش رسانده‌اند، به همان نسبت کاهش پیدا می‌کند و سود سهام، به حساب دارندگان جدید سهام عدالت واریز می‌شود.
 
مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟
دارندگان پرتفوی ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت، حدود ۵۵۰ هزار تومان سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۹ را دریافت خواهند کرد. سود سهام عدالت برای اشخاصی که دارای پرتفوی یک میلیون تومانی سهام عدالت هستند، حدود یک میلیون تومان خواهد بود و هیچ تفاوتی در انتخاب روش مدیریت مستقیم یا مدیریت غیرمستقیم در سهام عدالت وجود ندارد.

آزادسازی سهام عدالت

آزادسازی سهام عدالت از جمله مسایلی بود که در چند سال اخیر مورد بحث بسیاری از مسوولان قرار داشت، عرضه آن در بورس به عنوان چالشی جدی در بازار مدنظر قرار گرفته بود و فقط در انتظار اجازه رهبر معظم انقلاب بود که در نهایت این اقدام در ۹ اردیبهشت ماه سال گذشته با صدور ابلاغیه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب آزادسازی و از طریق دو روش با عنوان آزادسازی به روش مستقیم و نیز غیرمستقیم فرصت تصمیم‌گیری را در اختیار مشمولان این سهام قرار داد.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان