واریز سود سهام عدالت در موعد مقرر | دامنه نوسان به شرط ثبات بورس، افزایش خواهد یافت

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، از دریافت بیش از ۹۵درصد سود سهام عدالت از شرکت‌ها و پرداخت این سود در موعد مقرر به سهامداران خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، از دریافت بیش از ۹۵درصد سود سهام عدالت از شرکت‌ها و پرداخت این سود در موعد مقرر به سهامداران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در حاشیه مراسم رونمایی از تابلو معاملات قراردادهای آتی نفتا و متانول در بورس انرژی ایران، در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۹۵درصد سود سهام عدالت از شرکت‌ها دریافت شده و شرکت‌هایی که این سود را پرداخت نکردند، به مراجع قانونی معرفی می‌شوند و از این طریق، موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: چند شرکت به دلیل نبود نقدینگی، مشکلات مالی یا افزایش سرمایه، سود سهام خود را پرداخت نکرده‌اند که البته تعداد آ‌نها زیاد نیست و در حدود سه تا چهار درصد کل سود است.

افزایش دامنه نوسان به شرط ثبات بازار سرمایه

عشقی تصریح کرد: برنامه سازمان بورس، افزایش دامنه نوسان در سال آینده است، اما این موضوع به شرایط بازار سرمایه بستگی دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر، مصوبه قطعی هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با تغییرات دامنه نوسان مشخص نیست. اما برنامه سازمان برای سال آتی، افزایش تدریجی دامنه نوسان است. ناگفته نماد اجرای چنین موضوع مهمی بستگی به شرایط بازار دارد و زمان نهایی آن منوط به مصوبه هیات مدیره سازمان خواهد بود.

واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس طبق مقررات است

عشقی اظهار داشت: با شرکت‌های استقلال و پرسپولیس، طبق مقررارت عمل می‌شود. این شرکت‌ها مانند سایر عرضه‌ها متعهد پذیره‌نویس دارند که باید طبق مقررارت عمل کنند.

کارمزد کارگزاری‌ها کاهش خواهد یافت؟

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این سوال که آیا در سال آینده کارمزد کارگزاری‌ها کاهش خواهد داشت یا خیر، خاطرنشان کرد: از آنجایی که در سال گذشته میزان کارمزد کارگزاری‌ها کاهش یافت و بخشی از این مبالغ به حساب صندوق توسعه بازار تزریق شد، به همین دلیل در حال حاضر تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

انتخابات هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برگزار خواهد شد؟

عشقی گفت: هنوز تصمیم نهایی در مورد برگزاری مجدد انتخابات اعضای هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی گرفته نشده و این موضوع در حال حاضر، در کارگروه زیرمجموعه شورای عالی بورس در حال بررسی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان