مرگ هولناک کودک ۱۰ ماهه بر اثر امیکرون | علائم مرگبار امیکرون در کودکان

​مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: خانواده‌ها باید در نظر داشته باشند که فعلا واکسنی برای کودکان زیر پنج سال اعلام نشده به همین دلیل باید بیشتر مراقب کودکان خود باشند زیرا کرونا می‌تواند جان کودکان را تهدید کند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

​مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: خانواده‌ها باید در نظر داشته باشند که فعلا واکسنی برای کودکان زیر پنج سال اعلام نشده به همین دلیل باید بیشتر مراقب کودکان خود باشند زیرا کرونا می‌تواند جان کودکان را تهدید کند.

دکتر سیمین خیاط‌زاده مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: خانواده‌ها باید در نظر داشته باشند که فعلا واکسنی برای کودکان زیر پنج سال اعلام نشده و تزریق هم نخواهیم کرد، به همین دلیل باید بیشتر مراقب کودکان خود باشند زیرا کرونا می‌تواند جان کودکان خردسال و نوزاد را تهدید کند.

وی افزود: متاسفانه در سویه امیکرون که موج ششم بیماری را آغاز کرده است، تمامی گروه‌های سنی به خصوص گروه‌های سنی پایین‌تر و حتی کمتر از ۲۰ ساله‌ها درگیر می‌شوند. متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته، نخستین کودک ۱۰ ماهه مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی فوت کرد.

خیاط‌زاده با بیان این‌که موارد بستری امیکرون در استان نزدیک به ۴ الی ۵ برابر افزایش یافته است، اظهار کرد: بالای ۳۰ تا ۳۵ درصد از آزمایش‌های تشخیص کرونای روزانه در  استان مثبت گزارش می‌شود و این موارد حتی می‌تواند در روزهای آتی افزایش یابد که نگران‌کننده است.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: هرقدر تعداد مراجعان سرپایی و درگیری افراد افزایش یابد، افرادی که بیماری زمینه‌ای و مشکلات حاد دارند، بیشتر به کرونا مبتلا می‌شوند که می‌تواند برای آن‌ها خطرآفرین باشد.

وی با بیان این‌که روزانه به طور میانگین ۲۵۵ بیمار کرونایی در آذربایجان شرقی بستری می‌شوند، گفت: روزانه ۶ الی ۷ نفر نیز در اثر ابتلا به کرونا در استان فوت می‌کنند.

خیاط‌زاده در خصوص ناقل بودن افرادی که واکسن دریافت می‌کنند، افزود: افرادی که واکسن دریافت می‌کنند، می‌توانند ناقل بیماری باشند یعنی بدون بروز علائم کرونا، بیمار شوند اما این ناقل بودن به دلیل تزریق هیچ‌کدام از واکسن‌های تولید داخل و وارداتی نیست.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند اگر در مواجهه با یک فرد بیمار قرار بگیرند، می‌توانند ویروس را دریافت کنند اما چون سیستم ایمنی بدنشان قبلا با واکسن تحریک شده است، بیماری را خفیف‌تر و با علائم کمتری (مثلا گلودرد و بدن‌درد مختصر) دچار می‌شوند ولی می‌توانند ویروس را به دیگران انتقال دهند.

وی اظهار کرد: در بررسی موارد بستری و فوتی ناشی از کرونا مشخص شده که تفاوت فاحشی بین افرادی که دز سوم دریافت کرده‌اند با افرادی که دریافت نکرده‌اند، وجود دارد. به طوری که اغلب موارد بستری از میان افرادی است که واکسن دریافت نکرده و حتی میزان مرگ این افراد هفت برابر واکسن زده‌ها است.

در خاتمه، واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را تنها راه برای گذر از موج ششم بیماری کرونا دانست.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان