پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

موهای رنگ شده و کراتینه شده به مراقبت بیشتری نیاز دارند. گاهی اوقات رنگ کردن غیر اصولی یا استفاده نکردن از رنگ موهای خوب موجب آسیب دیدن مو در بلند مدت می‌شود. همین موضوع و حالت وز موها موجب می‌شود که خانم‌ها به سراغ کراتینه کردن موهای خود می‌روند. بعد از انجام این متد روی موها باید در مراقبت و نگهداری آن دقت کنید و موهایتان را صاف نگهدارید تا مواد کراتین روی آن بنشیند. در این بخش برای مراقبت از موهای رنگ شده شما یا کراتینه شده موارد مهمی را به شما یادآور میشیم. همیشه به یاد داشته باشید که خرید آنلاین لوازم آرایشی اورجینال را از فروشگاه های معتبر انجام دهید که مواد خوب و با کیفیت را استفاده کنید.

کمتر از سشوار و اتو استفاده کنید.

موی رنگ شده، از موی طبیعی شکننده‌تر است. پس، هنگام استفاده از اتوی مو، سشوار و وسایل مشابه، با موهایتان با ملایمت رفتار کنید. بهتر است هنگام سشوار کشیدن و فر یا صاف کردن مو از وسایلی استفاده کنید که درجه حرارت آن‌ها قابل تنظیم است. همچنین، از محصولات محافظ حرارت مو استفاده کنید. زیرا آسیبی که حرارت به مو وارد می کند، ممکن است برگشت ناپذیر باشد و به مرور موها را شکننده و ضعیف کند. علاوه بر این، بکوشید تا حد ممکن، استفاده از دستگاه‌های حرارتی (سشوار، اتو و فرکننده مو) را به هفته‌ای یک بار محدود کنید. وقتی موهایتان را با این وسایل مدل می‌دهید، حتماً از یک محصول محافظ حرارت موی با کیفیت کمک بگیرید تا رطوبت و سلامت موهایتان حفظ شود و موهایتان کمتر آسیب ببیند.

شست وشو موی خود را کم کنید

وقتی موهایتان را 3 یا 4 بار در هفته می شویید رنگ مو تدریجی تغییر می کند بنابراین برای اینکه رنگ مو و چربی سر ثابت شود شستشوی مو را بین 2 تا 3 بار در هفته کاهش دهید

از نرم کننده ها خوب استفاده کنید

اغلب، استفاده از رنگ، موها را خشک و شکننده می‌کند. بنابراین، خیلی مهم است که همیشه از یک نرم کننده‌ی قوی برای حفظ رطوبت مورد نیاز مو استفاده کنید. این محصول ممکن است به شکل نرم کننده یا کرم موی بدون نیاز به آبکشی باشد. نرم کننده‌ی معمولی که در حمام استفاده می‌کنید و بعد آن را می‌شویید، یا حتی ماسک مو، از این دسته‌اند. این محصولات، مواد مغذی لازم را برای تقویت موی رنگ شده شما فراهم کرده و آنها را آبرسانی می‌کنند. بکوشید، حداقل یک بار در هفته از این محصولات (شامپو و ماسک مو) استفاده کنید. یکی از ماسک موهایی مناسب و بسیار خوب ماسک مو کراست می باشد که می توانید از فروشگاه های معتبر آنرا تهیه کنید.

نرم کننده های با کیفیت حاوی سیلیکون هستند لایه محافظتی روی مو ایجاد می کنند وازاحتمال آسیب آفتاب فر شدن مو جلوگیری میکند همچنین مو را از آسیب وسایل گرمایشی حفظ میکند. اگر بعد از مصرف نرم کننده ها پوست سرتان چرب شد، به دنبال محصولات مخصوص موی چرب باشید. این محصولات، بدون چرب کردن موهایتان، رطوبت مورد نیاز آن‌ها را تأمین می‌کنند. برای پیشگیری از حساسیت احتمالی، مراقب باشید تا فرآورده‌هایی که نیاز به آبکشی ندارند، روی پوست سرتان باقی نمانند.

باآب سرد موهای خود را شست و شو دهید

شستشوی مو با آب داغ باعث می شود کوتیکول های لایه خارجی مو بلندشوندکه رارطوبت کاهش میدهد مو فرو مجعد میشود و مو بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرد به همین خاطر موثرترین راه شستشوی مو با آب سرد است .کوتیکول ها را مرطوب نگه می دارند و وزوزی مو رنگ آن را کنترل می کنند اگر نمی توانید با آب سرد دوش بگیرید بعد از شستشوی خود با آب گرم سر را با آب سرد بشویید.

 

شستن و حالت دادن به مو ها پس از درمان مو با کراتین

به طور معمول ، شما نباید سه روز متوالی پس از درمان موهای خود را بشویید ، ببندید یا گیره بزنید. بسته به نوع درمان کراتینه که انجام می دهید ، ممکن است طولانی تر باشد. برخی از درمان ها ممکن است مدت زمان کوتاه تری منع شستشو را داشته باشند در حالی که بعضی از آنها ممکن است روزهای بیشتری را شامل شوند. شستن فوری موهای خود پس از درمان کراتینه باعث از بین رفتن زودرس مزایای کراتین می شود به همین علت رعایت این نکته در اصول مراقبت از موهای کراتینه حائز اهمیت است.

پس از درمان کراتینه نباید مرتباً موهای خود را بشویید! شستشوی مکرر هرگونه روغن طبیعی مو و پوست سر شما را از بین می برد و باعث خشکی و وز شدن آن می شود. همین مورد در مورد موهای تحت درمان با کراتین نیز وجود دارد. اگر آن را روزانه بشویید، پس فقط زودرس هر درمانی را که روی موهای شما اعمال شده است، از بین می برید.

استفاده از شامپو مناسب برای موهایی رنگ شده و کراتینه

شامپو معمولا در لیست خرید همه افراد است و بیشتر افراد شامپوهای ارزان قیمت را ترجیح می دهند که صرفه اقتصادی بیشتری دارد. اما اگر درمان با کراتین انجام داده اید شرایط کمی برای شما فرق دارد و موظف به رعایت اصول مراقبت از موهای کراتینه هستید. اگر می خواهید برای مدت زمان طولانی تری موهایتان براق و سالم بماند ، وقت آن است که شما آن بطری ارزان شامپو را کنار بگذارید و سرمایه گذاری در شامپوهای مناسب یرای موی تحت درمان با کراتین را شروع کنید.

شامپوها نقش بزرگتری از آنچه فکر می کنید بازی می کنند. و موادی که در این محصولات مو به کار رفته است تأثیر زیادی بر سلامت موهای شما دارند ، به خصوص اگر شما به تازگی درمان کراتینه انجام داده اید. شما هرگز نباید شامپوها و نرم کننده های حاوی مواد زیر را خریداری کنید:

سولفات

از محصولات دارای سولفات به هر قیمت خودداری کنید! زیرا سولفات از بین برنده روغن های طبیعی روی مو و پوست سر شما است و پوست سر و هم موها را خشک و وز می کند.

سدیم کلرید

نمک اغلب به عنوان غلیظ کننده محصولات مو استفاده می شود ، بنابراین بهتر است مراقب این محصول باشید. سدیم کلراید می تواند به موهای تازه درمان شده شما آسیب برساند و پوشش کراتینه را از روی موهایتان جدا کند.

یک از شامپوهای مناسب برای موهای کراتیه شده شامپو کراتینه ریو می باشد که میتوانید از فروشگاه ها تهیه بفرمایید.

مراقبت از موهای کراتینه شده بعد از خواب

اگر پس از بیدار شدن از خواب موی شما خم شد با یک اتو یا سشوارموهای خود را صاف کنید و تا 72 ساعت بعد از کراتینه کردن موهایتان را خیس نکنید و اگر موهای شما خیس شد آنها را فورا با سشوار خشک نمایید.

پیش از این هم در دنیای مد نمناک گفتیم که بهتر است برای مراقبت از موهای کراتینه خود و جلوگیری از شکنندگی آنها از بالش های ساتنی و ابریشمی استفاده کنید زیرا ساتن و ابریشم، میزان اصطکاک بین مو و بالشتان را در زمان خواب کاهش می دهند. همچنین ساتن و ابریشم رطوبت موهای شما را حفظ خواهند کرد و باعث خواهند شد که موی شما مدت بیشتری صاف و براق بمانند.

پس از انجام کراتینه مو، موهایتان را تا حد ممکن آویزان نگه دارید و از حالت دادن و بستن آن جلوگیری کنید

بعد از کراتینه کردن مو ، تا سه روز پس از آن ، موهای شما آسیب پذیرتر است. برای جلوگیری از هرگونه چین خوردگی مو و از حالت خارج شدن آن ،  بسیار مهم است که موهای خود را شل نگه دارید و هیچ چیزی به موهایتان متصل نکنید یا موهایتان را نبندید و موهایتان کاملا آزاد باشد. از جمع کردن موهایتان پشت گوش ها نیز خودداری کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان