چهار ترفند مفید و پنهان واتساپ | از پنهان کردن تیک آبی تا پنهان کردن عکس پروفایل خود

واتس اپ بیش از دو میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد که آن را به محبوب ترین برنامه پیام رسان تبدیل می کند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

علی رغم هجوم برخی به برنامه های سیگنال و تلگرام به دلیل به‌روزرسانی بحث‌برانگیز امنیتی واتس‌اپ، واقعیت این است که این اپلیکیشن پیام‌رسان متعلق به فیس‌بوک همچنان بر بازار تسلط دارد.

 واتس اپ بیش از دو میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد که آن را به محبوب ترین برنامه پیام رسان تبدیل می کند. اگرچه بسیاری در ماه‌های اخیر به سراغ برنامه‌های چت دیگری رفته‌اند و کارشناسان می‌گویند احتمالاً تأثیر زیادی بر محبوبیت کلی واتس‌اپ خواهد داشت. این برنامه همچنان بهترین پلت فرم پیام رسانی برای ارسال متن، اشتراک گذاری عکس ها و حتی برقراری تماس های ویدیویی است. ما برخی از نکات و ترفندهای واتس اپ را که ساده ترین آنها هستند را معرفی کرده ایم تا به شما کمک کنیم از این برنامه پیام رسان محبوب حداکثر بهره را ببرید.

پنهان کردن تیک آبی

تیک‌های آبی که در کنار پیام‌ها می‌بینید مفید هستند زیرا هنگام خواندن پیام‌ها به فرستنده اطلاع می‌دهند. اما وقتی نخواهید فوراً به یک نفر پاسخ دهید، این تیک‌های آبی می‌توانند دردسرساز شوند.

راه حل این است:

Settings -> Account -> Privacy.   “Read Receipts” و سپس خاموش کردن گزینه

پنهان کردن عکس پروفایل خود

زمانیکه شما نمی خواهید همه بتوانند تصویر پروفایلتان را ببینند، به ویژه هنگامی که شما بخشی از گروه های  خانوادگی هستید. به راحتی میتوانید از مسیر زیر اقدام به پنهان کردن عکس پروفایل خود کنید.

به تنظیمات بروید. روی Account و سپس Privacy کلیک کنید. اکنون روی عکس نمایه ضربه بزنید. سه گزینه دریافت خواهید کرد: «همه»، «مخاطبین من»، «هیچکس». اگر می خواهید عکس پروفایل شما برای افرادی که شماره آنها در مخاطبین شما ذخیره شده است قابل مشاهده باشد، به سادگی 'مخاطبین من' را انتخاب کنید. اگر می خواهید کسی عکس پروفایل شما را نبیند، 'هیچکس' را انتخاب کنید.

به پیامی در گروه به صورت خصوصی پاسخ دهید

واتس‌اپ به شما اجازه می دهد پیام های خصوصی را به اعضای گزوه چت خود ارسال کنید، به این معنی که ممکن است به اعضای خاصی از گروه پاسخ دهید. این قابلیت مکالمه را برای هر کس دیگری غیرقابل دسترسی کنید.

اگر شما از یک آیفون استفاده میکنید، شما باید یک پیام را در یک چت گروهی فشار دهید و نگه دارید. روی گزینه '... بیشتر' ضربه بزنید، سپس روی «پاسخ به صورت خصوصی» ضربه بزنید. اگر از گوشی هوشمند اندروید استفاده می کنید، منو در بالای صفحه ظاهر می شود. برای دسترسی به گزینه 'پاسخ به خصوصی'، باید سه نقطه را در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

جلوگیری از ذخیره سازی عکس ها و ویدیوهای ارسال شده در واتساپ

واتس‌اپ به طور خودکار عکس ها و فیلم ها را بر روی گالری گوشی شما دانلود می کند. بعضی از کاربران آن را به عنوان ذخیره سازی و اطلاعات آزار دهنده  می بینند، اما راهی برای متوقف کردن واتس‌اپ از ذخیره سازی  عکس ها و فیلم ها بر روی گوشی شما وجود دارد.

WhatsApp را باز کنید و سپس تنظیمات را انتخاب کنید. به Media Auto Download بروید، در آنجا سه ​​گزینه را خواهید دید: هنگام استفاده از داده تلفن همراه، هنگامی که در Wi-Fi متصل هستید و هنگام رومینگ. دانلود خودکار را با برداشتن تیک هر سه گزینه Images, Audio و Video غیرفعال کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان