مصرف انرژی در شبکه سولانا از گوگل کمتر است!

بنیاد سولانا اعلام کرده است که یک تراکنش سولانا 0.00051 کیلووات ساعت یا 1836 ژول انرژی مصرف می کند. در حالی که یک جستجوی گوگل حدود 1080 ژول مصرف انرژی دارد. به این معنی که دو بار جستجو در گوگل انرژی بیشتری نسبت به یک تراکنش در شبکه سولانا مصرف می کند

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

سولانا به تازگی خود را به عنوان یک جایگزین مناسب برای مجموعه ای از بلاکچین ها معرفی کرده است. این شبکه نه تنها در انجام تراکنش ها کارآمد ظاهر شده است، بلکه به لحاظ سازگاری با محیط زیست از غول وبگردی جهان یعنی گوگل نیز سبزتر بوده است.

سولانا در مقابل گوگل: کدام یک سبزتر است؟

بنیاد سولانا اعلام کرده است که یک تراکنش سولانا 0.00051 کیلووات ساعت یا 1836 ژول انرژی مصرف می کند. در حالی که یک جستجوی گوگل حدود 1080 ژول مصرف انرژی دارد. به این معنی که دو بار جستجو در گوگل انرژی بیشتری نسبت به یک تراکنش در شبکه سولانا مصرف می کند.

در مقام مقایسه باید گفت، هر تراکنش در شبکه سولانا 24 برابر کمتر از شارژ تلفن همراه به انرژی نیاز دارد. یک ساعت کار با کامپیوتر و مانیتور هم حدود 46800 ژول انرژی مصرف می کند. جالب‌تر این است که کل شبکه سولانا تنها حدود 3186000 کیلووات ساعت در سال انرژی مصرف می‌کند. این معادل میانگین مصرف برق 986 خانوار در ایالات متحده است.

در رابطه با معضل انتشار کربن که در سرتاسر جهان مناقشات زیادی را به همراه داشته است، این سازمان قول داده است که اثرات زیست محیطی اکوسیستم SOL را از این هم بیشتر کاهش دهد. برنامه‌های این شبکه برای چند روز باقی مانده از سال 2021 شامل معرفی برنامه‌ای برای کمک به خنثی‌سازی کربن شبکه اعتبارسنجی سولانا و جبران ردپای کربن این اکوسیستم است.

علاوه بر این، این بنیاد به صورت دوره‌ای گزارش‌هایی درباره آمار مصرف انرژی پروژه منتشر خواهد کرد. می دانید که سولانا به‌عنوان جایگزینی سریع‌تر با مصرف انرژی کم‌تر برای اتریوم شناخته می شود و اکنون رقابت این دو شبکه بر سر ادغام فناوری های سازگار با محیط زیست شدت بیشتری گرفته است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان