بورس بازها این خبر را از دست ندهند | پیش بینی مهم از بورس فردا (۶ بهمن)

هم زمان با افزایش عرضه‌ها شاهد افزایش ارزش معاملات نیز بودیم که نشان از قدرت فروشندگان داشت و این پارامتر تا حوالی ۳۷۰۰ میلیارد تومان افزایش داشت که نسبت به روز گذشته قابل توجه بود.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

رای پیش بینی بورس فردا باید بدانیم که بازار سرمایه امروز یکی از سخت‌ترین روزهای خود را طی چند ماه گذشته پشت سر گذاشت و تا اواخر بازار اکثر سهام تا صف فروش عقب رانده شده بودند.

هم زمان با افزایش عرضه‌ها شاهد افزایش ارزش معاملات نیز بودیم که نشان از قدرت فروشندگان داشت و این پارامتر تا حوالی ۳۷۰۰ میلیارد تومان افزایش داشت که نسبت به روز گذشته قابل توجه بود.

خروج پول افراد حقیقی از بازار با قدرت بیشتری ادامه یافت و شاهد خروج ۱۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از چرخه معاملات امروز بودیم و برآیند ورود و خروج سرمایه از ابتدای سال ۹۹ به عدد منفی هزار میلیارد تومان رسید.

اتفاقاتی که از ابتدای هفته باعث شد بازار با روند ریزشی پرقدرتی همراه شود هنوز پابرجاست و باعث شده است که خریداران فعلا در نقش نظاره‌گر عمل کنند و همچنان پول‌های بزرگ جایی در معاملات روزانه ندارند.

بحث افزایش هزینه انرژی، تعطیلی و کاهش تولید شرکت‌های پتروشیمی، فولادی و سیمانی و همچنین اعمال مالیات بر صادرات محصولات متانول، اوره و پلی‌اتیلن طی هفته جاری باعث شده است که شرایط بازار سرمایه نامساعد دنبال شود و شوک وارده از خبرهای ضد و نقیض اجازه حرکت صعودی را به بازار نمی‌دهد.

هرچند که در یک ساعت پایانی شاهد جمع شدن صف‌های فروش و برگشت نسبی سهام بودیم، انتظار نمی‌رود فعلا اتفاقی مهم در شرایط بازار رخ دهد.

حمایت‌های بی‌اثر همچنان ادامه دارد

بحث حمایت‌ها همچنان ادامه دارد و از کانال‌های مختلفی شاهد اظهار نظر حمایتی سیاست‌ گذاران برای بورس هستیم اما واکنشی جدی از سمت بازار سرمایه دیده نمی‌شود.

امروز طی جلسه‌ای که بین معاون اقتصادی رئیس جمهور، انجمن‌های پتروشیمی و فولادی، وزارت نفت و صمت، سازمان برنامه و بانک مرکزی در خصوص قیمت گاز طبیعی برای نرخ خوراک و سوخت برگزار شد، مقرر شد که سقف قیمت خوراک ۵۰۰۰ تومان و سقف قیمت سوخت ۲۰۰۰ تومان (۴۰ رصد نرخ خوراک) برای ادامه سال و سال آینده باشد. در صورت تایید شدن این موضوع، می‌توان به برگشت نسبی بازار امیدوار بود.

به نظر می‌رسد تا زمانی که حمایت‌ها نقش عملی به خود نگیرند، شاهد همین روند در معاملات سهام باشیم به خصوص که در روزهای اخیر ذره اعتمادی که مانده بود نیز از بین رفته است.

حمایت مهم تکنیکالی شکست

شاخص کل بورس که طی چند ماه گذشته درون کانالی نزولی درحال نوسان بود، روز گذشته با کندلی قدرتمند کف کانال را به سمت پایین شکست. کندل امروز نیز که از قدرت بیشتری برخوردار بود، این شکست را تایید کرد و شرایط تکنیکالی برای شاخص بورس به وضعیت نامساعدی تبدیل شد. بسیاری ریزش سنگین بازار امروز را به تشدید عرضه‌ها از سمت تکنیکالیست‌ها نسبت می‌دهند.

حمایت‌های بعدی شاخص کل در محدوده ۱.۱۸۵ الی ۱.۱۹۰ میلیون واحد و سپس ۱.۱۶۷ میلیون واحد خواهد بود.

روند صف‌های خرید و فروش نشان از این دارد که احتمالا فردا معاملات کمی بهتر از امروز را شاهد باشیم اما به طور کلی همچنان شرایط منفی به سمت پایین خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان