امیکرون در کمین این دو گروه | این ۲ رده سنی بیشتر درگیر اومیکرون می شوند

دبیر کمیته علمی کشوری کووید19، گفت: توصیه می‌کنیم افراد حتماً دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند و با توجه به شیوع بیشتر این ویروس بین سن ۲۰ تا ۳۰ سال، حتماً موضوع تزریق دوز سوم جدی گرفته شود.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

دبیر کمیته علمی کشوری کووید19، گفت: توصیه می‌کنیم افراد حتماً دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند و با توجه به شیوع بیشتر این ویروس بین سن ۲۰ تا ۳۰ سال، حتماً موضوع تزریق دوز سوم جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری فارس، حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کووید۱۹ صبح امروز در نشست خبری آنلاین اظهار کرد: امیکرون بسیار سرایت پذیری بالاتری به نسبت سویه‌های پیشین ویروس کرونا دارد، به طوری که براساس آخرین مطالعات، سنین بین ۲۰ تا ۳۰ سال و حتی افراد بالای ۶۰ سال بیشتر درگیر می شوند.

وی افزود: سویه امیکرون به نسبت دلتا بین ۴۰ تا ۵۰ درصد میزان بستری کمتری داشته است.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید۱۹ تأکید کرد: مردم باید رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند و از حضور در تجمعات خودداری کنند، از طرفی دیگر رستورانها، کنسرتها و ... باید بدانند که ویروس امیکرون در میان مردم به راحتی منتقل خواهد شد.

جماعتی ادامه داد: از آنجا که بیشترین افراد درگیر شده با ویروس، بین ۲۰ تا ۳۰ سال بودند، از این حیث تزریق دز سوم واکسن باید جدی تر گرفته شود.

وی عنوان کرد: سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز مصرف دو قرص پکسلووید و مولنوپیراویر را صادر کرده و در کشور ما نیز توانایی تولید این دو دارو وجود دارد. تعدادی از داروها در کشور تولید شده و در انتظار مجوز سازمان غذا و دارو هستند.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید۱۹ بیان کرد: این دارو بین افرادی مصرف می شود که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و امکان بستری و یا انتشار بیماری در آنها وجود دارد.

وی با اشاره به آخرین جزییات جلسات ستاد کرونا، اظهار کرد: در جلسه با متخصصان آمار وزارت بهداشت تأکید شد که فرمول رنگ بندی کرونایی تغییر کند، باید رفتار امیکرون را در سایر کشورها ببینیم و احتمال تغییر رنگ یا عدم تغییر رنگ بندی کرونایی در روزهای آینده مشخص می شود.

جماعتی درباره نحوه اثربخشی دز سوم واکسن، این گونه توضیح داد: ارزیابی از اینکه سیستم ایمنی در مواجهه با دز سوم چه رفتاری خواهد شد را نمی دانیم و مشخص نیست. باید دو ماه صبر کرد تا رفتارها مشخص شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان