تست تشخیص امیکرون رایگان انجام می شود

مصطفی صالحی وزیری، رئیس آزمایشگاه مرجع کشوری کووید ١٩ انستیتو پاستور ایران، گفت: کیت های تشخیص سویه اومیکرون ویروس کرونا، به میزان کافی در کشور تامین شده و در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفته است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

رئیس آزمایشگاه مرجع کشوری کووید ١٩ انستیتو پاستور گفت: کیت های تشخیص ویروس اومیکرون به صورت رایگان توزیع ولی ممکن است هزینه هر تست به ۵۰ هزار تومان برسد.

مصطفی صالحی وزیری، رئیس آزمایشگاه مرجع کشوری کووید ١٩ انستیتو پاستور ایران، گفت: کیت های تشخیص سویه اومیکرون ویروس کرونا، به میزان کافی در کشور تامین شده و در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفته است.

صالحی معتقد است که، مراکز تشخیصی و آزمایشگاه های خصوصی هم می توانند این کیت ها را تهیه کنند.

اولین مورد ابتلا به اومیکرون در کشور ۲۸ آذر ماه شناسایی و عبدلی دانشیار گروه ویروس‌شناسی پاستور از شناسایی اولین مورد ابتلا به اومیکرون در ایران خبر داده و تا امروز یک دی ماه موارد ابتلا به این ویروس به هشت مورد رسیده است.

برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال، این وبینار رو از دست نده!

روش استاندارد شناسایی جهش های ویروس تعیین توالی است، اما با توجه به ویژگی هایی که واریانت اومیکرون دارد می توان از کیت هایی براساس PCR آنها را از سایر واریانت ها افتراق داد، این جمله را صالحی وزیری می گوید.

صالحی وزیری می گوید که کیت هایی که انستیتو پاستور ایران و شرکت های داخلی طراحی کردند می توانند از جهش های پیچیده این واریانت پیشگیری کند و فناوری این کیت ها را مهندسی معکوس و مشابه خارجی معرفی می کند.

سازمان جهانی بهداشت در ۲۶ نوامبر امیکرون را پنجمین نوع نگران کننده اعلام کرد. محققان با کمک آزمایش‌های مختلف در تلاشند تا دریابند این جهش جدید چقدر مسری است، افراد چقدر به آن مبتلا می‌شوند و اثربخشی واکسن‌ها در برابر این نوع ویروس چقدر است.شواهدی وجود دارد که اومیکرون می‌تواند بسیار مسری باشد و همچنین تا حدی آنتی بادی‌های تولید شده توسط عفونت یا واکسیناسیون را فریب دهد.

«تفاوت عمده این کیت ها نسبت به مشابه خارجی تشخیص ۲ جهش ژنی است» و «نمونه خارجی ۱ نوع جهش ژنی را تشخیص می دهد» این دو مورد را صالحی وزیری دو ویژگی متفاوت کیت های تشخیص کرونا می داند.

به گفته ی این مقام مسئول، این کیت ها به صورت رایگان در شبکه های آزمایشگاهی توزیع می شود و اگر مبلغی از افراد دریافت شود هر تست غربالگری اومیکرون نهایتا ۵۰ هزار تومان می شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان