پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

در گذشته نه چندان دور برای حمل و نقل محصولات کشاورزی همانند میوه و صیفی جات توسط کشاورزان و پرورش دهندگان نیاز بود که آنها را با یک وسیه ای به میدان های میوه و تره بار بفرستند که تا رسیدن به مقصد نیمی از بار خراب میشد و تازگی خود را از دست میداد.

بعدها از بسته بندی های پلاستیکی برای حمل و جابجابی استفاده کردند که در کاهش نرخ خرابی نقش بسزایی داشت. اما از آنجایی که پلاستیک یکی از مخل های محیط زیست است، استفاه مداوم از آن به محیط زیست آسیبات جبران ناپذیری را میگذارد. هم چنین نمیتوان برای صادرات به کشورهای دیگر از آن استفاده کرد.

مرتبط بخوانید: انواع جعبه و کارتن پرتقال صادراتی

حال سوالی که پیش می آید آن است که " پس از چه چیزی برای بسته بندی های میوه های صادراتی استفاده کنیم؟"

با گذشت زمان و پیشرفت صنعت کارتن سازی و جعبه سازی و همچنین با زیر ساخت های فرهنگی که میان مردم شکل گرفت، تمایل و گرایش به جعبه و کارتن بسته بندی بسیار فراوان شد و اکثر تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات داخلی و خارجی از این نوع پک ها برای محصولات خود استفاده میکنند.

ویژگی های متمایز جعبه و کارتن پرتقال نسبت به پلاستیک چیست؟

جواب این سوال بسیار واضح و روشن است. اکثر تولیدکنندگان و صادرکنندگانی که حداقل یکبار تجربه فرستادن بار را با بسته بندی های کارتنی داشته باشند، سراغ پلاستیک نمی روند. جعبه و کارتن بسته بندی ویژگی هایی دارد که در هیچ نوع بسته بندی دیگر نمیتوان یافت!

زمانی که سهم انبوهی از میوه هایی همانند پرتقال قرار است به کشورهای حوزه خلیج فارس، گرجستان، ترکیه و غیره صادر گردد نمیتوان از یک بسته بندی ساده بدون هیچ گونه طراحی و زیبایی استفاده کرد. اولین نکته ای که مشتری را به محصول شما جذب میکند، بسته بندی آن است. استفاده از پلاستیک های به اصطلاح رنگ و رو رفته هیچ جذابیتی برای مشتری نخواهد داشت.

به همین جهت با آنالیز بازار هدف، سلیقه و نظر مردمان آن کشور از کارتن و جعبه صادراتی برای پرتقال استفاده گردد. نکته بعدی کیفیت و مرغوبیت کالاهای به اصطلاح از آب گذشته است. قطعا مشتری برای پرتقال لهیده و خراب شده پول نخواهد داد و بار شما به گونه ای روی دستتان میماند.

نکته بسیار حائز اهمیت دیگر آن است که پلاستیک آسیب زا به محیط زیست است و تجزیه آن میلیون ها سال به طول می انجامد که با شرایط فعلی کره زمین اکثریت کشورها ممنوعیت ورود آن را دارند.

بهترین بسته بندی های پرتقال صادراتی چه ویژگی هایی دارند؟

02

معمولا برای صادرات پرتقال و سایر مرکبات از کارتن سه لایه و پنج لایه استفاده میکنند. اصولا پرتقال در وزن های 10-5 کیلویی به کشورهای دیگر صادر میگردد. از آن جایی که قرار است راه طولانی را درون کانتینرها طی کند از ورق کرافت دو رو سنگین با فلوت های ضد آب استفاده میشود.

در بحث طراحی، برای تولید کارتن پرتقال صادراتی از دو نوع چاپ فلکسویی و لمینتی بهره میگیرند. کارتن های لمینتی از نظر شکل ظاهری زیباتر از کارتن های فلکسویی هستند چرا که وضوح تصاویر، رنگ آمیزی های منحصر به فرد باعث جذاب شدن پک محصول شده و در فروش و برندینگ نقش مهمی را ایفا میکنند. هم چنین کارتن های لمینتی از خدمات پس از چاپ همانند: سلفون، یووی، ورنی، طلاکوبی، برجسته سازی و غیره نیز بهره مند میشوند که در دیده شدن بهتر برند، بی تاثیر نیستند.

قیمت کارتن بسته بندی پرتقال چگونه محاسبه میگردد؟

قیمت و محاسبه آن به فاکتورهایی هماتند: ابعاد (طول، عرض و ارتفاع)، نوع چاپ، تعداد تیراژ، جنس ورق و غیره بستگی دارد که همگی آن در قیمت تاثیر گذارند.

مسلما کارتن پرتقالی با چاپ فلکسویی تک رنگ و ورق متوسط، با جعبه بسته بندی پرتقال صادراتی از جنس کرافت درو سنگین، لمینتی با خدمات پس از چاپ، قیمت متفاوتی دارد.

تولیدکنندگان بهتر است این نوع بسته بندی ها برای پک یک کالا را به چشم یک هزینه نبینند و آنرا به نوعی سرمایه گذاری طلقی کنند به دلیل آنکه سود فروشی که از  محصولاتشان به دست می آورند را مدیون جعبه و کارتن های مرغوب با طراحی های صادراتی اند. شما میتوانید با استعلام قیمت آنلاین با ابعاد استاندارد، از هزینه کارتن و جعبه بسته بندی موردنظرتان آشنا شوید.

مرتبط بخوانید: استعلام آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

آیا باید محصولی مثل پرتقال را بسته بندی کرد؟

03

شاید خیلی از شما فکر کنید که اصلا چرا باید برای بسته بندی میوه ای همانند پرتقال باید انقدر هزینه گردد؟ اگر از نگاه یک تولید کننده یا صادرکننده به این موضوع بنگرید، متوجه خواهید شد که دو اصل کیفیت و زیبایی بسیار در فروش و برندینگ محصولات تاثیر گذار است.

از آنجایی که پرتقال یک میوه صادراتی محسوب میشود، کسانی که در خارج از مرزهای جغرافیایی طالب این میوه میباشند، آنرا سالم و تازه خریداری میکنند و اگر قرار باشد با میوه ای لهیده و پلاسیده روبرو شوند خب، خرید آن چه سودی دارد؟!

پس حفظ کیفیت و ماندگاری میوه ای مثل پرتقال که مسافت طولانی را برای رسیدن به کشورهای دیگر طی میکند بسیار مهم است. کارتن های 3 لایه و 5 لایه در دو حالت فلکسویی و لمینتی به ترتیب و نظم بر روی پالت ها چیده میشوند بدون آنکه جعبه ای نسبت به جعبه زیرین خود فشاری وارد کند و باعث خراب شدن محصول گردد و همچنین وجود طراحی گرافیکی متناسب با مشتریان هدف باعث شده است تولید کننده و صادر کننده حوزه مرکبات هزینه بالایی برای بسته بندی پرتقال صرف کنند تا نام تجاری و برندشان را در کشور مقصد معرفی کنند.

اگر مایلید که محصولات شما به سالم ترین شکل ممکن به مقصد برسند، لازم است تمهیدات لازم بر پایه کیفیت را لازمه کار قرار دهید. در واقع تولید کنندگانی که پرتقال را صادر میکنند، بسته بندی هایی با ویژگی هایی همانند: قابلیت بازیافت، مقاوم در برابر نم و رطوبت، طراحی گرافیکی متناسب با کشور مقصد، سایز و ابعاد استاندارد برایشان بسیار مهم است.

جمع بندی

چگونه اقدام به خرید بسته بندی مناسب پرتقال صادراتی کنم؟

برای سفارش جعبه و کارتن های پرتقال صادراتی نیاز است تا با قیمت گرفتن از کارتن سازی های مختلف به یک قیمت استاندارد برای محصولات خود برسید. انواع کارتن سازی های مختلف در سطح شهر وجود دارند که انواع بسته بندی های متعددی را به تولید میرسانند.

کارتن سازی آوین پک، با بیش از یک دهه تجربه در زمینه کارتن سازی و چاپ و بسته بندی، موفق به تولید انواع بسته بندی های صادراتی شده است که در پی آن رضایت مشتریان بسیاری را جلب کرده است.

راه های ارتباطی با ما:

026-91001919

09125602785

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان