پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

در صنعت چوب و نجاری شاخه‌های مختلفی برای تولید و ساخت محصولات وجود دارد که مهمترین و کاربردی‌ترین آنها، کابینت سازی است. با توجه به اینکه کابینت از مهمترین و ضروری‌ترین سازه‌های موجود در دکوراسیون داخلی هم خانه می‌باشد، باید در ساخت آنها دقت بالایی داشت تا محصولی با کیفیت و با دوام تولید شود. به همین دلیل تجهیزات خاصی برای آن در نظر گرفته شده که هنگام استفاده کارایی درستی داشته باشد. با در نظر داشتن این تجهیزات می‌توان کابینتی با استحکام و دوام بالا ساخت و مدت‌ها از آن استفاده کرد. از جمله یراق آلات و تجهیزاتی که برای کابینت تولید شده است شامل پایه کابینت، آبچکان، جک گازی، دستگیره, لولا و غیره می‌باشد که نسبت به جنس و مدل سازه در نظر گرفته می‌شوند. در ادامه به معرفی نمونه‌ای از این تجهیزات می‌پردازیم.

انواع تجهیزات در ساخت کابینت آشپرخانه

امروزه افراد اهمیت زیادی به دکوراسیون داخلی خود می‌دهند و از سازه‌ها و وسایل مختلفی برای جلوه و زیبایی آن استفاده می‌کنند. مهمترین قسمت در هر خانه و دکوراسیون داخلی محیط آشپزخانه است که باید از سازه‌های خاص این محیط استفاده کرد تا به یک فضای کاربردی تبدیل شود. کابینت جزء این سازه‌های خاص می‌باشد که باید از دوام و استحکام بالایی برخوردار باشد. به همین دلیل حتما باید از تجهیزات با کیفیت و مرغوبی استفاده کرد تا بتوان وسایل سبک و سنگینی را داخل آن قرار داد. به عنوان مثال می‌توان به پایه کابینت، آبچکان، جک گازی، لولا، دستگیره و موارد مشابه دیگر اشاره کرد. این تجهیزات در سایزها و مدل‌های مختلف تولید شده که باید با توجه به نیاز و دوام کابنیت در نظر گرفته شوند.

پایه کابینت  

همانطور که می‌دانید، کابینت مهمترین سازه در دکوراسیون داخلی و آشپزخانه هر خانه‌ای است. چنین سازه‌ای به دلیل اینکه وسایل زیادی با وزن‌های مختلف داخلش قرار می‌گیرد باید از دوام و استحکام بالایی برخوردار باشد. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، استفاده از پایه‌های مناسب و با کیفیت است. پایه کابینت در بازار را می‌توانید با سایزها و مدل‌های مختلف انتخاب کنید. لازمه این کار توجه به میزان وزن کابینت و جنس آن است. پایه کابینت را می‌توانید در انواع پلاستیکی، فلزی و چوبی در نظر بگیرید. پایه پلاستیکی در رنگ‌های مختلف تولید شده که قابلیت تعویض و نصب راحت دارد. پایه فلزی کابینت نسبت به نوع پلاستیکی از دوام بالایی برخورداره که می‌توانید در اشکال استوانه‌ای یا لوله‌ای خریداری کنید. پایه چوبی هم با ضخامت‌های مختلف در بازار موجود است که علاوه بر زیبایی خاصی که به سازه می‌دهد، از استحکام بالایی نیز برخوردار می‌باشد.

پایه کابینت

لولا کابینت

لولا کابینت جز اصلی‌ترین یراق آلات می‌باشد زیرا وظیفه نگهداشتن و باز و بسته کردن درب‌ را بر عهده دارد. لولا به دو دسته گازور و ساده تقسیم می‌شود که هر کدام کارایی مختلفی دارند و برای انتخاب آنها باید به وضعیت درب کابینت از لحاظ گوشه یا وسط بودن و طریقه نصب توجه داشت. از طرفی هم باید نسبت به وزن کابینت، نوع لولا آن را انتخاب کرد. لولاهای موجود در بازار دارای انواع دو پیچ یا چهار پیچ است که تضمین کننده مقاومت کابینت می‌باشد. لولاهای گازور، خرچنگی، خلاص و ساده دارای انواع مختلف هستند. لولاهای روکار بدون نیاز به ایجاد حفره روی قاب کابینت یا کمد نصب می‌شوند؛ اما لولا توکار با ایجاد حفره روی کابینت‌های بدون قاب کاربرد دارند.

آبچکان

آبچکان جزء یراق آلات پر کاربرد در کابینت است که برای قرار دادن ظروف مختلف بشقاب، لیوان و غیره پس از شستشو استفاده می‌شود. آبچکان در انواع رومیزی و کابینتی با جنس‌های مختلف در بازار عرضه می‌شود که بر حسب نیاز افراد می‌توانند آنها را انتخاب کنند. نوع رومیزی آن در سایزهای مختلف برای قرارگیری در کنار سینک ظرفشویی در نظر گرفته شده است که انتخاب سایز آن نسبت به فضای کنار کابینت سلیقه‌ای می‌باشد. اما آبچکان کابینت باید حتما مطابق با اندازه طول داخلی کابینت باشد تا کاملا داخل آن ثابت شده و با پیچ و مهره محکم شوند. آبچکان کابینت باید دارای جنس ضد آب باشد، زیرا ظروف شسته شده روی آن قرار می‌گیرد و آب ظروف از آن خارج می‌شود.

آبچکان

ریل کابینت

از ریل کابینت برای آسان‌تر باز و بسته شدن کشو استفاده می‌شود. این یراق مانند تجهیزات جانبی دیگر کابینت از انواع مختلف تاندم باکس، ساچمه‌ای و غلطکی برخوردار است. ریل‌های ساچمه‌ای بیشترین استفاده را در کشوهای کابینت و کمد دارند که دارای انواع آرام بند، تاچ، سه تکه، دو تکه و ترمز دار می‌باشند. هر کدام از این ریل‌ها از مزایایی مانند خارج شدن بیشتر کشو از کابینت و آرام بند بدون صدا کشو برخوردار است. ریل تاندم باکس در دو نوع مخفی و بدنه دار امکان جابجایی وزن بالا، آرام بند بودن، ترمز دار و تاچ را دارند.

جک گازی

امروزه با توجه به اینکه کابینت به صورت افقی یا عمودی ساخته می‌شوند، باید نسبت به هر کدام از این مدل‌ها، جک مناسب را انتخاب کرد. یراق جک گازی کابینت بیشتر برای نوع عمودی آن در نظر گرفته می‌شود زیرا می‌تواند درب کابینت را در حالت باز ثابت نگه داشته و وزن درب را تحمل کند. این یراق از جنس فولاد ضدزنگ، پلاستیک و برنج به دو نوع اتوبوسی یا آسانسوری و پمپی تقسیم بندی می‌شود. جک پمپی برای آبچکان و کابینت‌های هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به راحت باز شدن درب کابینت و کمد کمک می‌کند. در حالیکه جک اتوبوسی، جک آرام بند بوده و باعث آرام و روان بسته شدن درب اینگونه سازه‌ها خواهد شد.

جک گازی

اتاژور کابینت

اتاژور یا بست نگهدارنده طبقه کابینت باعث افزایش استحکام و دوام آن خواهد شد. از این یراق برای نصب شیشه به دیوار، نصب قطعات چوبی، نصب طبقه‌های کابینت به کار برده می‌شود. بست نگهدارنده طبقه در ابعاد و مدل‌های مختلف مربع، مستطیل، بیضی و دیگر اشکال تولید شده و طبق سلیقه افراد و موقعیت سازه در بازار عرضه می‌شود. جنس بست نگهدارنده طبقه کابینت اهمیت زیادی در نگه داشتن شیشه و چوب دارد که در انواع فلز یا پلاستیک موجود است. اتاژور به عنوان نگهدارنده وسایل زیر آینه نیز استفاده می‌شود که با ثابت شدن به دیوار می‌توان وسایل مختلفی را روی آن قرار داد.

قیمت انواع تجهیزات و یراق آلات کابینت

همان‌طور که در این مقاله گفته شده انواع مختلفی از تجهیزات و یراق آلات کابینت وجود دارد که هر کدام با توجه به نوع و امکاناتی که دارند از قیمت متفاوتی برخوردار می‌باشند. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی چوبینر انواع متنوعی از تجهیزات کابینت را مشاهده نمایید. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت خرید می توانید از طریق راه های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

09021235626 – 02166563048 – 02634647972

Choobiner.ir

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان