انواع طراحی داخلی مغازه و نمای مغازه

طراحی داخلی مغازه امروزه بسیار متداول و متنوع شده است. برای طراحی داخلی مغازه لازم است به نکاتی نظیر نورپردازی، رنگ، دیوارها و... توجه کنید.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

طراحی داخلی مغازه نکات بسیاری دارد که مهندس طراحی و دکوراسیون داخلی می بایست بر آن واقف باشد. استفاده از نورپردازی مناسب در شب، استفاده از گل و گیاه در محوطه مغازه، رنگ پردازی مناسب و... همگی در دکوراسیون مغازه تاثیر چشمگیری خواهد داشت. برای این که نمای مغازه از زیبایی و کارایی برخوردار باشد، بهتر است از متریالی استفاده کنید که اولا بوم آورد منطقه باشد و ثانیا با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه انتخاب شده باشد.

طراحی داخلی مغازه به سبک مهران طاهری

طراحی و دکوراسیون مغازه به عوامل متعددی وابسته است. یکی از مهمترین این عوامل وجود نور کافی و ترجیحا نور طبیعی برای قسمت های مختلف مغازه است. دریچه های کوچک یا بزرگی که برای ورود نور طبیعی به داخل مغازه در نظر گرفته می شود تفاوت چشمگیری را در دکوراسیون داخلی مغازه خواهند داشت. چنانچه نور از چهار جهت جغرافیایی به داخل مغازه راه داشته باشد بسیار بهتر است. بهتر است آشپزخانه، اتاق خواب و یا حمام در قسمت شرقی خانه جای داشته باشند تا با طلوع خورشید و شروع روز، از نور طبیعی برخوردار باشند.

گاهی اوقات مالک بافتی نرم و ملایم را برای طراحی داخلی مغازه خود مورد استفاده قرار می دهد و گاهی ترجیح بر این است که بافتی خشن و رنگ های جیغ تر در برخی از نقاط مغازه به کار گرفته شود. بر اساس سلیقه و روحیات مالک طراحی داخلی مغازه می تواند به بهترین شکل ممکن انجام شود.

 01

طراحی دیوار مغازه

دکوراسیون دیوار مغازه و در واقع محوطه ای که برای ورود به ساختمان ابتدا وارد آن می شوید، بسیار حائز اهمیت است. شاید با خود بگویید که با یک رنگ آمیزی ساده دیوارها یا استفاده از کاشی و سرامیک دیوار محوطه مغازه تمیز و زیبا خواهد بود. اما لازم است بدانید که دیوارها در بدو ورود کاملا واضح به چشم می خورند و زیبایی آنها و یا استفاده از دکوراسیون خاص و منحصر به فرد برای دیوارها می تواند نمای مغازهی شما را بسیار چشمگیر کند.

یک گزینه طراحی داخلی مغازه کاشت گیاهان متفاوت و رونده بر روی دیوار است. دیوارهای پوشیده از گیاهان و سبز جلوه بسیار خوبی را در بدو ورود به مغازه خواهند داشت. علاوه بر این در صورتی که روی دیوارها قسمتی را برای نشیمن درست کنید و در واقع نوعی نیمکت روی دیوار تعبیه کنید، هم از فضا استفاده بهینه صورت می گیرد و هم ایده ای خوب و کاربردی برای طراحی داخلی باغ مغازه خواهد بود. در کنار نشیمن تعبیه شده بر روی دیوار، می توانید از چند عدد گلدان گل و از انواع آبنما استفاده کنید تا فضایی بسیار آرامش بخش و در عین حال زیبا داشته باشید.

طراحی نمای مغازه در شرکت مهران طاهری :

در طراحی داخلی مغازه نکات بسیاری می تواند به مالک و طراح داخلی کمک کند تا مغازهیی امروزی و مدرن داشته باشد. در این جا به برخی از نکات مهم جهت طراحی نمای مغازه می پردازیم:

توجه داشته باشید که شرایط آب و هوایی و موقعیت مغازه ارتباط مستقیمی با نوع متریال و مصالح به کار رفته دارد.

استفاده از مصالحی که بوم آورد هستند، ساخت مغازه را برای شما تا حدود زیادی آسان می کند.

استفاده از مصالح با کیفیت و با دوام خصوصا در مناطقی که از نظر آب و هوایی در فصول مختلف سال متفاوت است اهمیت زیادی دارد.

نورپردازی مناسب مغازه در شب می تواند جلوه و جذابیت بسیاری در طراحی داخل مغازه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان