پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

انتخاب پنل پیامکی

یکی از مهمترین قسمت‌های وبسایت فروشگاهی، ارتباط با مشتری و اطلاع‌رسانی در خصوص سفارش انجام شده است. بنابراین، پنل پیامکی یکی از قسمت‌هایی است که به صورت روزانه باید با آن سر و کله بزنید. اگر پیامک‌ها با تاخیر ارسال شود و یا انجام تنظیمات ارسال پیامک دشوار باشد، قاعدتا انرژی بیشتری باید برای این بخش از کار خود بگذارید. به همین جهت نیز امرزو قصد داریم تا چند پنل پیامکی معتبر را بررسی کرده و در انتخاب بهترین پنل پیامکی به شما مشاوره دهیم.

کاربرد پنل پیامکی

امروزه برای افزایش امنیت وبسایت و حفظ اطلاعات مشتری، به جای استفاده از پسورد، از کدهای یکبار مصرف یا همان OTPها استفاده می‌شود. بنابراین، اولین کاربرد پنل پیامکی، ارسال کد یکبار مصرف ورود به سایت در حداقل زمان ممکن است. علاوه بر این امنیت، کاربر همواره دوست دارد تا از فرآیند انجام خرید باخبر باشد. هنگامیکه سفارش ایشان ثبت شد، به تیکت مشتری پاسخ داده شد و یا کالای ایشان ارسال شد، بهتر است تا پیامکی مبنی بر اطلاع‌رسانی از وضعیت کالا برای ایشان، ارسال شود. در مرحله‌ی پایانی (بعد از تحویل شدن کالا به مشتری) می‌توان در راستای بررسی نظر مشتریان (سامانه ارتباط با مشتری)، پیامکی را مبنی بر ترغیب وی برای ثبت نظر و فیدبک، برای وی ارسال کرد.

علاوه بر کاربردهایی که پیشتر ذکر شد، وبسایت‌هایی که از مدل رزرواسیون هستند نیز باید پیامکی مبنی بر تایید نوبت‌های رزرو شده را با اعلام دقیق روز و ساعت برای کاربر ارسال کنند. همانطور که می‌بینید، پنل پیامکی، بخش مهمی از هر وبسایت فروشگاهی بوده و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

تفاوت پنل های پیامکی در چیست؟

با یک سرچ ساده برروی عبارت پنل پیامکی، ده‌ها وبسایت به شما نمایش داده می‌شود که همگی معتقدند جزو بهترین پنل‌های پیامکی هستند. اما بهتر است خودتان ویژگی آن‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آیا واقعا معتبر هستند؟! ویژگی‌های زیر را باید برای انتخاب پنل پیامکی در نظر گرفت:

  • قیمت اولیه پنل پیامکی
  • قیمت هر پیامک ارسالی
  • قابلیت ارسال به بلک لیست
  • پلاگین های آماده برای وردرس
  • قابلیت تبلیغات منطقه‌ای
  • بازگشت وجه در صورت بروز خطا (ارسال نشدن پیامک به مخابرات)
  • تنظیمات ساده و آسان
  • پشتیبانی قوی
  • مدارک مورد نیاز برای تایید حساب کاربری
  • پیامک‌های هدیه (هنگام خرید اولیه)

یکی از نکاتی که نباید از توجه به آن غافل شوید، اعتبار پنل پیامکی است. بنابراین توصیه می‌شود از خدمات وبسایت‌هایی استفاده کنید که نماد الکترونیک داشته و عملکرد آن‌ها تحت نظر مراجع قانونی باشد. در مقاله‌ی انتخاب پنل پیامکی 9 سامانه‌ی معتبر و پرطرفدار را کاملا بررسی کردیم تا از میان آن‌ها، بهترین پنل را به شما معرفی کنیم. با کلیک برروی لینک فوق، این مقاله را مطالعه نمایید.

پنل پیامکی وردپرس

از آنجاییکه بیش از 90 درصد وبسایت‌های دنیا با استفاده از وردپرس ایجاد شده‌اند، طبیعی است که بررسی پنل پیامکی باید با توجه به وردپرس انجام شود. افزونه‌های متعددی در وردپرس، نیازمند همکاری با پنل پیامکی بوده که مهمترین آن‌ها، ووکامرس یا همان سامانه‌ی فروشگاهی وبسایت‌های وردپرسی است. هنگامیکه مشتری خریدی را از وبسایت وردپرسی انجام دهد، ووکامرس پیامکی را مبنی بر تایید سفارش ارسال می‌کند. حتی هنگامیکه که کالا به پست تحویل داده شد، ووکامرس می‌تواند کد رهگیری را برای مشتری ارسال کند تا فرآیند تحویل کالا را خود مشتری زیر نظر بگیرد. افزونه‌های دیجیتس، بوکلی، ووکامرس، تیکتینگ و ... همگی در تعامل مستمر با پنل پیامکی هستند. در ادامه، چند پنل پیامکی را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

پنل پیامکی فراز پیامک

یکی از بهترین و راحت‌ترین پنل‌های پیامکی موجود، پنل پیامکی فراز پیامک یا همان Faraz SMS است. فراز پیامک بهترین قیمت‌ها را پیشنهاد داده، سیستم ارسال سریع پیامک (کمتر از 5 ثانیه) داشته، رفتار تیم پشتیبانی بسیار حرفه‌ای بوده و اکثر پلاگین‌های وردپرس که برای وبسایت‌های ایرانی طراحی شده‌اند، تنظیمات پیش فرض مربوط به این پنل پیامکی را ارائه کرده‌اند. تمامی آموزش‌های لازم برای اعمال تنظیمات (در صورت نیاز) در آپارات ارائه شده است.

ارزانترین پنل فراز پیامک تنها 59 هزار تومان بوده که شامل 350 پیامک هدیه نیز هست. اما توصیه می‌کنیم که از پنل شرکتی آن استفاده کنید که هزینه‌ی اشتراک اولیه‌ی آن تنها 229 هزار تومان بوده، اما نرخ پایه‌ی هر پیامک، 18.3 تومان حساب خواهد شد. در پنل پایه اما بهای هر پیامک معادل 21.4 تومان خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با پنل پیامکی فراز پیامک این مقاله را مطالعه کنید تا با سایر ویژگی‌های آن آشنا شوید.

پنل پیامکی کاوه نگار

کاوه نگار یکی از جامع‌ترین پنل‌های پیامکی است که تمامی خدمات (از ساده‌ترین تا حرفه‌ای ترین‌ها) را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما متاسفانه سامانه اندکی گیج کننده بوده و ممکن است نیاز باشد تا چند ساعت زمان بگذارید تا متوجه شوید که چه چیزی مربوط به چه کاری است! دقیقا بر خلاف فراز پیامک، برای کار کردن با کاوه نگار نیاز به صبر و حوصله‌ی فراوان خواهید داشت!

کاوه نگار سه پلن مختلف را برای سامانه خود ارائه کرده است. استاندارد، پیشرفته و نهایتا فوق پیشرفته. پلن استاندارد این سامانه پیامکی کاملا رایگان بوده و در آن، 3 خط اشتراکی نیز به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده می‌شود. اما اگر برای کسب و کار خودتان دنبال پنل پیامکی هستید (نه تست و آزمایش!)، باید از پنل پیشرفته این سامانه پیامکی استفاده کنید. هزینه سالیانه پلن پیشرفته کاوه نگار معادل 300 هزار تومان بوده که با خرید آن، 10 هزار تومان اعتبار به پنل شما داده می‌شود. در نظر داشته باشید که تعرفه‌ی مبنا برای هر پیامک فارسی در کاوه نگار، معادل 22 تومان است که به نظر اندکی گران می‌آید.

پنل پیامکی sms.ir

یکی از قدیمی‌ترین پنل‌های پیامکی، پنل sms.ir است، شاید هم همین قدمت بالا باعث شده که قیمت‌های این سامانه پیامکی، چند برابر سایر رقبا باشد! استفاده از این پنل پیامکی اصلا توصیه نمی‌شود! اما به هر حال بد نیست که با ویژگی‌های آن آشنا شوید. این سامانه، چهار پلن مختلف با عناوین رایگان، برنزی، نقره‌ای و طلایی دارد. شما می‌توانید لیست خدمات ارائه شده به همراه هر یک از پلن‌ها را مشاهده کنید، اما امکان بررسی قیمت وجود نداشته و تنها بعد از ثبت نام، قیمت به شما اعلام می‌شود. در تصویر زیر، خدمات ارائه شده در پنل پیامکی sms.ir را مشاهده کنید.

انتخاب سامانه پیامکیجالب است بدانید که پلن برنزی sms.ir با قیمت سالانه 349 هزار تومان در اختیار شما قرار گرفته و تعرفه هر پیامک نیز معادل 28 تومان محاسبه می‌شود! خودتان با دو پنل قبلی‌ای که بررسی شدند، مقایسه کنید تا متوجه شوید که چرا انتخاب این پنل پیامکی، اصلا انتخابی عاقلانه نیست!

پنل پیامکی ملی پیامک

یکی دیگر از سامانه‌هایی که قدمت ده ساله دارد، پنل پیامکی ملی پیامک بوده که به نقل از وبسایتش، تا کنون بیش از 35 هزار کاربر، از خدمات آن استفاده می‌کنند. طراحی وبسایت بسیار جذاب بوده، اما پنل کاربری آن اصلا جذاب نیست. به نظر می‌رسد که طراحی پنل مربوط به همان ده سال پیش باشد! با این حال، نمی‌توان منکر کیفیت خدمات این سامانه پیامکی و همچنین تعرفه‌های خوب آن شد. این سامانه چهار پلن مختلف داشته که با نام‌های پایه، اقتصادی، شرکتی و تجاری در اختیار شما قرار گرفته است.

اگر وبسایت فروشگاهی با بازدید نسبتا خوبی دارید، حتما توصیه می‌شود که پلن تجاری آن را با قیمت سالانه 259 هزار تومان دریافت کنید. چرا که بهای هر پیامک در این پلن معادل 27.8 تومان بوده اما در سایر طرح‌ها تا 36 تومن نیز افزایش می‌یابد. در پلن تجاری ملی پیامک، امکان ارسال پیامک به خارج از ایران نیز ارائه شده است که شاید آپشن مناسبی برای شما باشد.

پنل پیامکی تابان اس ام اس

این سامانه نسبتا جوان (در مقایسه با رقبای قبلی)، به نظر می‌رسد که هنوز تجربه‌ی کافی را نداشته باشد. چرا که در حال حاضر، دو مورد شکایت از آن در سامانه ای-نماد ثبت شده است. اما با این حال، ممکن است از میان هزاران مشتری، دو نفر شکایتی داشته باشند که نباید ملاک نهایی ارزیابی قرار بگیرد.

در این سامانه نیز چهار طرح پایه، اقتصادی، شرکتی و نهایتا تجاری در اختیار شما قرار دارد. با توجه به جوان بودن این سامانه، طبیعی است که طرح‌های تشویقی در اختیار کاربران قرار بگیرد. به همین جهت نیز مسئولان این سامانه تصمیم گرفتند که برروی پلن‌های خود، تخفیف 50 درصدی اعمال کنند. پلن پایه تنها با 40، اقتصادی با 80، شرکتی با 165 و تجاری نیز با 345 هزار تومان برای یکسال، قابل خریداری است. اگر قصد خرید از این سامانه را دارید، حتما تعرفه‌ی ارسال هر پیامک را بررسی کنید. بیشترین تعرفه معادل 26.6 و کمترین آن معادل 21.9 تومان به ازای هر پیامک (پیش شماره‌های 1000 و 2000 و 3000 و 9000) تعیین شده که شاید در بازه‌ی قابل قبولی قرار بگیرد.

بهترین پنل پیامکی

در مقاله‌ی انتخاب پنل پیامکی، 9 سامانه مورد بررسی کامل قرار گرفتند و از این میان (به عقیده‌ی من)، بهترین پنل پیامکی متعلق به فراز پیامک است. توصیه می‌کنیم که اگر قصد دارید با خیال راحت به سامانه‌ی پیامکی خود در سایت فروشگاهیتان تکیه کنید، فراز پیامک را حتما گوشه‌ی ذهن خودتان داشته باشید.

این مقاله، یکی از صدها مقاله‌ی بررسی و مقایسه‌ای است که در وبسایت بهترین هست منتشر گردیده. برای خواندن مقالات مقایسه‌ای دیگر که به همت تیم متخصص این وبسایت نوشته شده، برروی لینک کلیک نمایید.

بهترین هست

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان