پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

آیا بیان پیام کسب و کارتان در عصر انفجار اطلاعات، دشوار شده است؟ هر روز موشن گرافیک‌های فوق العاده‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند و شاهد نمونه‌های عالی در اپلیکیشن ها و پلتفرم‌های وب محور هستیم. فقط به خاطر زیبایی جذب موشن گرافیک نمی‌شویم. در واقع آنها روش منحصر به فردی برای برقراری تعامل هستند. موشن گرافیک می‌تواند عامل بصری را با داستان متحرک و صدا ترکیب کند تا به محتوای تعاملی برسد. برندها با کمک این محتوا به مخاطبان هدف رسیده و پیام متقاعد کننده را انتقال می‌دهند.

 

موشن گرافیک دقیقاً چیست؟

به نظرتان موشن گرافیک نوعی ویدئو، کارتون یا انیمیشن است؟ در اصل موشن گرافیک را ویدئوی انیمیشنی می‌دانیم که به صورت دو بعدی، سه بعدی یا گیف تهیه می‌شود. این محتوا شامل صوت، کاور صوتی یا افکت‌های صوتی است. آن‌ها می‌توانند از فناوری‌هایی مثل ویدئوی 36 درجه‌ای، واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده هم استفاده کنند.

در واقع موشن گرافیک به عنوان منبع خوبی برای داستان سرایی به ترکیب انیمیشن و طراحی گرافیکی می‌پردازد. این طراحی انیمیشنی عناصر بصری ساده مثل متن، اشکال یا تصاویر را با صوت ترکیب می‌کند تا به ایده‌های به یاد ماندنی در ذهن مخاطب برسد.

موشن گرافیک‌ها برای برندها معجزه می‌کنند. آن‌ها تصاویر، ایده‌ها، مفاهیم و داده‌های پیچیده را در قالب ویدئویی کوتاه، ساده و چشم نواز عرضه می‌کنند. در نتیجه توجه مخاطبان به سریعترین روش، جلب پیام برندتان می‌شود.

موشن گرافیک

 

فواید موشن گرافیک کدامند؟

با کمک طراحی انیمیشنی، آگاهی از برند و کنجکاوی مردم افزایش می‌یابد. پس به دنبال سوابق کاری شما می‌روند و برای خرید کردن ترغیب می‌شو‌ند. این ویدئوی انیمیشنی در هر پلتفرمی و روی هر دستگاهی از جمله کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند قابل نمایش است. در ادامه به فواید این محتوای جذاب اشاره خواهیم کرد.

1.جذابیت هیجانی دارند

موشن گرافیک علاوه بر جلب توجه ما، روی هیجاناتمان هم اثر دارد. این واکنش هیجانی نوعی پاسخ جسمانی محسوب می‌شود. ما به لطف پدیده شناخت هیجانی به سرعت با هیجان‌های مشاهده شده روی صفحه نمایش کامپیوتر، تبلت، گوشی و غیره همانند سازی کرده و همان هیجان را منعکس می‌کنیم.

هنگامی که داستانی هیجانی را در قالب موشن گرافیک بیان می‌کنید، ابزارهای مختلفی برای بهبود روابط انسانی در اختیار دارید. با موشن گرافیک کنترل بیشتری روی داستان سرایی دارید. تصاویر خیره کننده و صدای اثرگذار به داستانی تأثیر گذار می‌رسند.

2.فهم اطلاعات را ساده می‌کنند

تعامل بصری به خاطر اثرگذاری روی فرایند پردازش مغزی اطلاعات بسیار کارآمد عمل می‌کند. در واقع مغز ما در عرض 13 میلی ثانیه قادر به پردازش اطلاعات بصری است. پس دیدن اطلاعات، فهم آنها را ساده می‌کند. با کمک موشن گرافیک، اطلاعات پیچیده را در قالب پیامی ساده و واضح مطرح می‌کنید. این فرایند برای موارد زیر مفید است:

  • آموزش: موشن گرافیک برای نشان دادن مفاهیم آموزشی و طراحی ویدئوهای تشریحی بسیار مفید است.
  • فرایندها: اگر می‌خواهید عملکرد یک محصول یا فرایند گرفتن یک خدمت را نشان دهید، موشن گرافیک ایده خوب است.
  • تجسم داده: داده‌های متراکم و غیرقابل فهم را می‌توان با تصویرسازی به سادگی نمایش داد.
  • مفاهیم انتزاعی: موشن گرافیک‌ها ابزاری فوق العاده برای روشن کردن مفاهیم و اطلاعات پیچیده هستند.

3.تجارب ساده‌ای هستند

طبق تحقیقات انجام شده، در حدود 6 ساعت از یک هفته را صرف تماشای محتوای ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی می‌کنیم. پس بینندگان نیازی به خواندن، جستجوی داده یا صرف انرژی ذهنی ندارند. فقط باید روی دکمه پخش کلیک کرده و تماشا کنند. در واقع اغلب مشتریان هم بیشتر از خواندن، عاشق دیدن هستند. پس مصرف کردن موشن گرافیک‌ها برای مشتریان بسیار ساده است.

4.مصارف گوناگونی دارند

اغلب پلتفرم‌های رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی از فرمت‌های گرافیکی پشتیبانی می‌کنند. پس می‌توانید از موشن گرافیک‌ها به روش‌های مختلف در جاهای مختلف استفاده کنید. این شرایط، چرخه کمپین  بازاربابی را توسعه می‌دهد. برای مثال می‌توانید موشن گرافیک را به یک سخنرانی یا کتاب الکترونیک اضافه کنید. یا بخشی از آن را برای مخاطب خاصی سفارشی کنید.

5.به لحاظ زمانی و پولی مقرون به صرفه هستند

اغلب موشن گرافیک‌ها از 30 ثانیه تا 3 دقیقه طراحی می‌شوند. پس با ترکیب صوت، تصویر و گرافیک‌های متحرک می‌توانید توان پردازش اطلاعات مخاطبان را افزایش دهید. در نهایت حجم بالایی از اطلاعات را در قالب محتوایی جمع و جور منتقل کنید. این محتوا در مقایسه با تهیه با سایر محتواهای ویدئویی به هزینه و زمان کمتری نیاز دارد.

6.باعث افزایش رتبه در سرچ گوگل می‌شوند

موشن گرافیک‌ها باعث افزایش رتبه اپلیکیشن یا پلتفرم وب محور در سرچ گوگل می‌شوند. وب سایت حاوی موشن گرافیک در مقایسه با سایر وب سایت‌ها 53 مرتبه احتمال بیشتری برای نمایش داده شدن در صفحه اول گوگل را دارد.

موشن گرافیک

 

کاربردهای موشن گرافیک

می‌توانید به روش‌های مختلفی از موشن گرافیک‌ها در راهبرد بازاریابی کسب و کارتان استفاده کنید. برای کاربرد بهینه این نوع محتوا اول از همه باید هدف کسب و کارتان و طول عمر مفید آن را مشخص کنید. پس اول باید به پرسش‌های زیر پاسخ دهید:

1.مخاطبان هدف کسب و کارم چه کسانی هستند؟ به چه ارزش‌ها و نقاط دردی اهمیت می‌دهند؟ محصول من چه کمکی به حل مشکل مشتریانم می‌کند؟

2.می‌خواهم چه پیام یا مفهومی را منتقل کنم چگونه باید این کار را انجام دهم؟

3.کدام ایده‌ها باید در ذهن مخاطبم هک شوند؟

4.می‌خواهم به چه اهدافی در کسب و کارم برسم؟

5.از طراحی انیمیشن به چه مزایایی خواهم رسید؟

بعد از پاسخ به پرسش‌های فوق باید نوع موشن گرافیک مناسب انتقال مفهوم مدنظر را از بین موارد زیر انتخاب کنیم.

موشن گرافیک‌های تشریحی و توضیح دهنده

این نوع موشن گرافیک، انواع مختلفی دارد و تنها به محتوای انیمیشنی محدود نمی‌شود. این محتوا برای انتقال پیامی که درکش در حالت عادی دشوار است، بسیار مناسب عمل می‌کند.

اگر کمپینی دارید که مخاطبان علاقه‌ای به موضوعش ندارند؛ پس می‌توانید با طراحی گرافیکی توجهشان را جلب کنید. این نوع محتوا برای آشنایی با محصولات و خدمات و برقراری تعامل از یک دیدگاه مشخص، مفید است. این فیلم‌های کوتاه و جذاب به محتوای اپلیکیشن یا وب سایت جذابیت داده و وفاداری و اعتماد بینندگان را به دنبال دارند.

محتوای شبکه‌های اجتماعی

شاید عادت دارید که برای پاکسازی پنل نوتیفیکیشن گوشی روی آیکون شبکه‌های اجتماعی کلیک کرده و بعد آنها را می‌بندید در این بین به اطلاعاتی که جستجو می‌کنیم یا محتوای خیره کننده توجه داریم. پس با به کارگیری موشن گرافیک در محتوای شبکه‌های اجتماعی از هزاران رقیب جلو می‌زنیم. این محتوا باعث افزایش نرخ بازگشت سرمایه در حوزه بازاریابی محتوا می‌شود.

لوگو موشن‌ها

با کمک موشن گرافیک می‌توانید لوگوهای خلاقانه، امضاهای ایمیلی، غرفه‌های تجاری یا لوگوی وب سایت طراحی کنید. طبق مطالعات انجام شده، مشتریان به لوگوهای جذاب و ساده بیشتر از لوگوهای بسیار پیچیده علاقه نشان می‌دهند. با کمک این لوگو به برندی به یاد ماندنی در ذهن مشتریان رسیده و توجه آنها را جلب می‌کنید.

اپلیکیشن های حاوی انیمیشن

طراحی گرافیکی متحرک باعث بهبود عملکرد اپلیکیشن ها می‌شود. قرارگیری موشن گرافیک در اپلیکیشن های موبایلی باعث ایجاد تجربه کاربری مثبت و تعامل ساده‌تر با مخاطب می‌شود. پس موشن گرافیک‌ها در اینجا بیشتر از جذابیت بصری، دارای کاربردهای عملی هستند. این گونه انیمیشن‌ها نرخ بازگشت کاربران به اپلیکیشن را افزایش می‌دهند.

کمپین‌های تبلیغاتی

با به کارگیری موشن گرافیک‌ها یا خلاقیت‌های انیمیشنی در کمپین‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای به جلب توجه و نرخ تعامل بیشتری خواهید رسید. می‌توانید موشن گرافیک‌های مختلف را مناسب مخاطبان متفاوت طراحی کنید. کارآمدی این روش به اثبات رسیده است.

تیتراژ فیلم و اورلی با ویدئو موشن

اگر از قبل دارای هرگونه محتوای ویدئویی و تصویری هستید، حالا با اضافه کردن موشن گرافیک به آن، می‌توانید اجزای خاصی از محتوای قبلی را برجسته کنید. چون این طراحی گرافیکی غالباً به صورت رنگی انجام می‌شود به خوبی می‌تواند توجه مخاطب را از محتوای ویدئویی اصلی به سمت محتوای گرافیکی جلب کند.

اگر می‌خواهید تصویری خوب از نام محتوا یا عنوانش بسازید هم موشن گرافیک انتخابی عالی است. در این صورت از سایر رقبایی که طراحی ساده‌ای برای عنوانشان دارند، پیشی می‌گیرید.

ویدئوهای آموزشی

با موشن گرافیک‌ها به مخاطبان هدف نشان می‌دهید که محصولات و خدمات شما چه کمکی به حل مشکلات آنها خواهند کرد. این گونه محتوا حاوی راهنمای گام به گام در جهت به کارگیری محصول یا خدمت است. یک ویدئوی آموزشی معمولاً طولانی‌تر از ویدئوی تبلیغاتی است.

 

تعرفه سفارش طراحی موشن گرافیک

هزینه موشن گرافیک معمولاً برحسب مدت زمان آن برحسب ثانیه و دقیقه محاسبه می‌شود. حداقل قیمت برای ساخت موشن گرافیک از ثانیه ای 30 هزار تومان برای محتوای ساده تا ثانیه‌ای 150 هزار تومان [در سال 1400] برای موشن گرافیک حرفه‌ای متغیر است. عواملی که باعث افزایش هزینه طراحی می‌شوند به شرح زیر هستند:

  • طراحی کاراکتر اختصاصی برای برند
  • طراحی بک گراند متناسب با ویژگی‌های برند
  • داشتن گوینده اختصاصی، صداپیشه‌های معروف و استخدام کارگردان هنری
  • به کارگیری موسیقی، فیلمبرداری و عکاسی مجزا
  • به کارگیری تکنیک‌های تلفیقی دو بعدی، سه بعدی و رئال

طراحی حرفه‌ای با بالاترین هزینه در شرکت‌های تبلیغاتی و تولید محتوا صورت می‌گیرد. این شرکتها واسطه‌ای میان گروه موشن گرافیک و مشتری هستند. پس پورسانت این شرکتها به هزینه کلی طراحی اضافه می‌شود.

طراحی مقرون به صرفه و کاربردی هم از جانب فریلنسرهای طراحی صورت می‌گیرد. با انتشار آگهی استخدام طراح موشن گرافیک یا استخدام موشن گرافیست در شرکتهای استخدامی و نیازمندی‌ها یا مراجعه به پلتفرم‌های فریلنسینگ می‌توانید این فریلنسرها را استخدام کنید. فریلنسرها با مناسب‌ترین هزینه و کیفیت پروژه شما را انجام می‌دهند.

 

استخدام فریلنسر طراح موشن گرافیک در کارلنسر

ساخت موشن گرافیک

کارلنسر از پلتفرم‌های فریلنسینگ در ایران است. فریلنسرهای طراح و گرافیست در این پلتفرم، آماده همکاری با کسب و کارهای مختلف برای اجرای پروژه‌های موشن گرافیک هستند. پروژه موشن گرافیک را به طور رایگان در کارلنسر ثبت کنید و منتظر پیشنهادهای همکاری و قیمت های فریلنسرهای متخصص در این زمینه شوید. همچنین اگر خدمات طراحی برخی از فریلنسرها را می‌پسندید، می‌توانید آنها را به پروژه خودتان دعوت کنید.

در ابتدا حداقل و حداکثر هزینه پروژه را به همراه مدت زمان لازم برای تحویل و سایر جزئیات مدنظرتان را ثبت کنید. فریلنسرهای موشن گرافیست، پیشنهادهایشان را از نظر هزینه و مدت زمان برای شما ارسال می‌کنند. شما با مقایسه میان پیشنهادات ارسالی، سوابق کاری و نمونه کارهای فریلنسرها، بهترین فرد را برای اجرای پروژه انتخاب خواهید کرد. همچنین می‌توانید قبل از شروع کار و هر گونه واریزی، با فریلنسرها چت کنید و هزینه و روند انجام کار را نهایی کنید.

با وجود قابلیت سیستم پرداخت امن در کارلنسر، تنها بعد از تأیید موشن گرافیک نهایی و اتمام کامل پروژه، حق الزحمه فریلنسر پرداخت خواهد شد. پس از کیفیت طراحی و تحویل به موقع آن اطمینان دارید.

در صورت بروز هرگونه مشکل هم می‌توانید با سیستم پشتیبانی سایت در قالب تیکت، چت، ایمیل یا تماس تلفنی ارتباط برقرار کنید. همچنین با ارتقای پروژه به صورت تمام وقت و استخدام تمام وقت فریلنسرها می‌توانید با آن ها، اطلاعات تماس مانند شماره موبایل، ایمیل و... رد و بدل کنید تا به صورت مستقیم با آن ها در تماس باشید.

نظر شما در مورد موشن گرافیک چیست؟ آیا برای شما جذابیت دارند؟ آیا تاکنون به ساخت یا سفارش طراحی آن اقدام کرده اید؟ نظرتان را برایمان بنویسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان