پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

امروزه اغلب انسان ها برای تامین آسایش و حتی ادامه زندگی خود به ساختمان های ایمن و البته مجهز نیاز دارند؛ خوشبختانه تجهیزات فراوانی به واسطه پیشرفت تکنولوژی در این راستا تولید شده است که از رایج ترین آن می توان به عایق ها اشاره کرد.گفتنی است که عایق کاری استاندارد در نفوذ گرما، برودت هوا و حتی آلودگی صوتی تاثیر بسزایی را ایفا می کند و به همین دلیل هم لازم است که عایق کاری ساختمان ها را جدی بگیریم.در ادامه قصد داریم بیشتر به عایق کاری ساختمان ها بپردازیم.عایق ساختمان

عایق کاری ساختمان چیست؟

همان طور که از نام عایق ها هم مشخص می باشد از عبور سرما، گرما و حتی سر و صدا جلوگیری به عمل می آورند که همواره در مکان های مختلف اعم از سقف، کف، دیوار و... نصب می شود و قطعا در افزایش دوام ساختمان ها هم بی تاثیر نمی باشد. اکثر این علیق ها از جنس فوم پلی اتیلن می باشد. 

تاثیر عایق کاری در صرفه جویی انرژی

همواره انرژی از مهم ترین سرمایه های یک کشور به شمار می آید و باید کلیه تلاش خود را در راستا صرفه جویی آن به کار بگیریم.

متاسفانه در فصل زمستان و تابستان شاهد افزایش مصرف گاز، برق، آب و ... می باشیم که البته همگان به منظور معتدل سازی دما منزل خود ناچار هستند که از آن ها بهره ببرند.

خبر خوش این که با استفاده از عایق کاری مناسب می توانیم ساختمان ها را در فصول گرم حداقل 10 درجه خنک تر و در هنگام سرما هم می توان حداقل 5 درجه گرم تر نگه داشت.عایق کف

انواع عایق ساختمانی

بهتر است بدانید که عایق ها از تنوع چشم گیری برخوردار می باشند که برخی از آن ها به شرح ذیل است:

  • عایق صوتی
  • عایق حرارتی
  • عایق رطوبتی

عایق صوتی

اغلب افرادی که در شهر های بزرگ و پر جمعیت زندگی می کنند از سر و صدای اطراف خود به ستوه آمدند و به همین جهت هم تهیه عایق های صوتی برای این افراد امری ضروری محسوب می شود.

در ادامه به انواع عایق های صوتی می پردازیم:

  • عایق آکوستیک : امروزه عایق های آکوستیک و انواع فوم عایق صدا در کاهش صوت و حتی از بین بردن آلودگی صوتی نقش مهمی را ایفا می کنند که طبیعتا در طرح ها و رنگ های متنوعی هم دیده می شوند.

در مورد کاربرد این عایق منحصر به فرد می توان گفت که در ساختمان سازی، استودیو موسیقی، سالن کنفرانس، سینما و .... کاربرد ویژه ای دارد و صوت را در حداقل زمان ممکن به خود جذب می کند.

  • عایق فایبر گلاس : نحوه ساخت عایق های فایبر گلاس بسیار تفاوت دارد؛ چرا که ترکیبی از سنگ، شیشه، الیاف و حتی پنبه می باشد که طبیعتا در چهار چوب های چوبی قرار می گیرند و مانع عبور سر و صدا می شوند.
  • عایق پانل گچی : لازم به ذکر است که کلیه پانل های گچی از هسته های گچ ساخته می شوند و قابل استفاده در مکان های متنوع از قبیل سقف و دیوار و ... می باشند.
  • عایق کف: از جمله این عایق ها می توان به کفپوش رولی و تاتامی اشاره کرد. 

عایق حرارتی

بدیهی است که ساختمان ها در مقابل حرارت یا گرما پایداری مناسبی را از خود نشان نمی دهند و به همین دلیل هم ناچار هستیم از عایق های حرارتی بهره ببریم.

در ادامه به انواع عایق های حرارتی اشاره می کنیم:

  • عایق پلی اتلین : به طور خلاصه می توان گفت که عایق پلی اتلین از برترین عایق های حرارتی، صوتی و حتی رطوبتی محسوب می شود که طبیعتا از پایداری مناسبی در مقابل نفوذ آب، آتش سوزی و ... برخوردار می باشد.عایق آکوستیک

مزایا عایق پلی اتلین

خبر خوش این که پلی اتلین دارای مزایای بی شماری می باشد که برای آشنایی با آن می توانید مطالب ذیل را مطالعه کنید:

1) مقاوم در برابر خوردگی، احتراق، ماوراء بنفش و ...

2) غیر سمی و دوست دار محیط زیست

3) انعطاف بالا

4) مناسب برای مکان های بسیار سرد

  • فوم متالایز: این محصول مذکور از پلی اتلین فشرده شده و همچنین حباب های بسیار ریز تشکیل شده است که عایق مناسبی در مقابل برودت هوا، حرارت و حتی آلودگی صوتی می باشد.

خوشبختانه فوم متالایز از نفوذ آب جلوگیری می کند و در اشکال متفاوتی هم عرضه می گردد.

  • عایق پشم شیشه : طبیعتا عایق های پشم شیشه سبب اعتدال دمایی سرمایش و گرمایش می شوند که از هدر رفتن انرژی جلوگیری به عمل می آورند؛ این کالا قادر به تحمل دما 555+ می باشد و قطعا از محصولات ضد احتراق هم به شمار می آید.

عایق رطوبتی

بدیهی است که انسان ها با شرایط جوی متنوع از قبیل ریزش برف، بارندگی و .... مواجه هستند؛ البته کلیه ساختمان ها هم در این راستا به فرسایش چشم گیری مبتلا می شوند و به همین دلیل هم بهتر است از عایق های رطوبتی استفاده کنیم.

در ادامه به شرح انواع عایق های رطوبتی می پردازیم:

  • عایق رطوبتی نانو : این محصول چسبنده در حداقل زمان ممکن بر روی سطوح نیاز به عایق کاری از قبیل بتنی، آجری، فلزی و ... قرار می گیرد و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند.
  • عایق رطوبتی ایزوگام : یکی دیگر از عایق های رطوبتی سنتی، ایزوگام می باشد که از قیر و الیاف مصنوعی تشکیل شده است و خوشبختانه عمر آن به بیش از 5 سال می رسد.

کلام آخر

هدف ما در این مقاله این بود که شما را با اهمیت عایق کاری ساختمان بیشتر آشنا کنیم تا شما عزیزان از فواید بی شمار آن بهره ببرید؛ اکنون برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است به سایت شرکت نیک فوم  مراجعه بفرمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان