حقوق بازنشستگان | معوقات بازنشستگان

خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان | اعمال حق مناطق جنگی در احکام بازنشستگان

نباید بازنشستگان از دریافت حق مناطق جنگی محروم‌ بمانند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

حقوق بازنشستگان ممکن است بسته به قوانین و مقررات هر کشور و نظام بازنشستگی متفاوت باشد اما در ایران حقوق بازنشستگان یکی از مسائل پر حاشیه و پر بحث هر دولت است.بنا به گفته افراد حقوق بازنشستگان در ایران ناچیز است و همیشه بازنشستگان شاکی هستند.تعیین حقوق بازنشستگان در ایران به عوامل بسیاری وابسته است.در ادامه به آخرین اخبار از حقوق بازنشستگان می پردازیم.

مشاور استاندار کرمانشاه در امور ایثارگران گفت: نباید بازنشستگان از دریافت حق مناطق جنگی محروم‌ بمانند.

خیرالله رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقش مهم مردم استان کرمانشاه در دفاع از خاک میهن در دوران دفاع مقدس، گفت: گوشه گوشه این استان محل شهادت جوانان رشید این آب و خاک است که جانانه در برابر دشمن بعثی سینه سپر کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران اسلامی به بیگانگان واگذار شود.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۵ هزار نفر ایثارگر دارد، گفت: کمتر خانواده‌ای در استان داریم که در بین نزدیکان خود شهید یا ایثارگر نداشته باشد.

رشیدی با بیان اینکه استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس ۹۸۰۰ شهید، ۲۲ هزار و ۸۲۸ جانباز و قریب ۱۸۰۰ آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، خاطرنشان کرد: این استان با ۱۵۵۰ بانوی جانباز بیشترین جانبازان زن کشور را داشته و با ۱۰۱۷ بانوی شهیده رتبه دوم را از نظر تعداد شهدای زن در کشور دارد.

رشیدی با بیان اینکه استان کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال تقدیم انقلاب کرده، گفت: این استان حدود ۱۶ هزار شهید غیربومی هم دارد که از سایر استان‌های کشور به مناطق عملیاتی این استان آمده و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۶۰۰ شهید غریب دارد که در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق به شهادت رسیده‌اند، ادامه داد: استان کرمانشاه ۳۷۰ جانباز بالای ۷۰ درصد دارد.

رشیدی خواستار توجه همه دستگاه‌ها به خانواده شهدا و جامعه ایثارگری شد و گفت: رسیدگی به امور جامعه ایثارگری تنها تکلیف یک دستگاه نیست و همه در مقابل آنان وظیفه داریم.

 مشاور استاندار کرمانشاه در امور ایثارگران در ادامه با بیان اینکه دسته‌ای از ایثارگران را داریم که در دوران دفاع مقدس در نوار مرزی خدمت کرده و در توضیحات کارت ایثارگری آنها واژه "ایثارگر موظف" قید شده که آنها را از امتیازاتی که شامل حال دیگر ایثارگران می‌شود محروم می‌کند، اضافه کرد: انتظار داریم متولیان مربوطه نسبت به تغییر این واژه به "ایثارگر داوطلب" اقدام کنند تا این دسته ایثارگران هم از امتیازاتی که به دیگر ایثارگران تعلق م‌ گیرد، بهره‌مند شوند.

وی همچنین با اشاره به محروم ماندن بازنشستگان از دریافت حق مناطق جنگی، گفت: حق مناطق جنگی به تصویب رسیده و اکنون در احکام کارکنان دستگاه‌های اجرایی برخی استان‌ها از جمله کرمانشاه آمده، اما متاسفانه بازنشستگان این استانها که در زمان جنگ تحمیلی زیر موشک و بمباران در این مناطق مشغول خدمت بوده‌اند، از این حق محروم هستند.

رشیدی عنوان کرد: روا نیست افرادی که در طول سال‌های دفاع مقدس در مقابل دشمن بعثی سینه سپر کرده و در مناطق جنگی مشغول خدمت بودند، از دریافت حق مناطق جنگی محروم بمانند و فرزندانشان که بعضا در دوران دفاع مقدس به دنیا هم نیامده بودند، این امتیاز را دریافت کنند.

رشیدی خواستار اعمال حق مناطق جنگی در احکام بازنشستگان شد.

حقوق بازنشستگان

بنا بر بند ۶ تصویب‌نامه هیات وزیران پس از اعمال افزایش‌های موضوع بندهای ۱ تا ۵ همین تصویب‌نامه، مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی، پیمانی، کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد، با اعمال امتیازات جزء (۱) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری (مصوب ۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ) نباید از مبلغ هفتاد و نه میلیون و دویست و هفتاد هزار و هشتصد (۷۹.۲۷۰.۸۰۰) ریال کمتر شود و در صورت نرسیدن مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی افراد موصوف به رقم مذکور، مابه التفاوت آن تا مبلغ (۷۹.۲۷۰.۸۰۰) ریال با عنوان «تفاوت تطبیق موضوع جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲» در احکام درج می‌شود.

این میزان ثابت نبوده و با هر گونه تغییر در حکم کارگزینی مشمولین، مجددا محاسبه می‌شود که در اندیشه معاصر می توانید آن را دنبال کنید.

ردیف حقوق ماهانه سال ۱۴۰۰ (بر مبنای ریال) حقوق ماهانه سال ۱۴۰۱ (بر مبنای ریال) میزان افزایش

۱ ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۵۹.۴%

۲ ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۵۰.۸%

۳ ۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۳۹.۵%

۴ ۴۳,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۲۹.۸%

۵ ۴۶,۰۰۰,۰۰۰ ۵۷,۱۰۰,۰۰۰ ۲۴,۱%

۶ ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۶۱,۵۰۰,۰۰۰ ۲۳

۷ ۵۵,۰۰۰,۰۰۰ ۶۷,۰۰۰,۰۰۰ ۲۱.۸%

۸ ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ۷۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲۰.۸%

۹ ۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۷۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰%

۱۰ ۷۰,۰۰۰,۰۰۰ ۸۳,۵۰۰,۰۰۰ ۱۹.۳%

۱۱ ۷۵,۰۰۰,۰۰۰ ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸.۷%

۱۲ ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹۴,۵۰۰,۰۰۰ ۱۸.۱%

۱۳ ۸۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۷.۶%

۱۴ ۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۵,۵۰۰,۰۰۰ ۱۷.۲%

۱۵ ۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶.۸%

۱۶ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۱,۶۵۰,۰۰۰ ۱۶.۵%

۱۷ ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%

۱۸ ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%

۱۹ ۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۴,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%

بر این اساس و با توجه به مصوبات شورای عالی کار در اسفندماه سال ۱۴۰۰، حداقل حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان